خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی

مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی

فهرست:

نهضت جنگل و کودتای 1299

تولد و خصوصیات شخصیتی میرزا

نقش میرزا در انقلاب مشروطه

زمینه‌های شکل‌گیری نهضت‌ جنگل

میرزا کوچک خان که بود؟

اعلام جمهوری میرزا کوچک خان در رشت

مسکو و نهضت جنگل

تبانی روس، انگلیس، رضاخان و کمونیست‌های داخلی علیه نهضت جنگل‌

==================================

بخشهایی از متن:

نهضت جنگل و کودتای 1299

یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران وقوع کودتای ۱۲۹۹ است که دولت انگلستان به دلایلی چند از قبیل عدم تصویب قرارداد 1919 توسط مجلس، جلوگیری از نفوذ روسیه کمونیستی در ایران و حفظ منافع خود در هندوستان نقش اصلی را در کودتا ایفا می‌کرد. دولت انگلستان از این راه سعی بر اجرای مفاد قرارداد توسط عناصر دست‌ نشانده خود در ایران داشت و بدین منظور ابتدا سیدضیاءالدین طباطبائی را که روزنامه‌نگار بود به عنوان مهره اصلی برگزید و مقدمات کودتا را با مشورت و مذاکره با وی فراهم نمود و سپس رضاخان میرپنج را به عنوان فرمانده قزاقها و فرد نظامی کودتا انتخاب نمود. سرانجام در سحرگاه سوم اسفند ۱۲۹۹ بریگاد قزاق به فرماندهی رضاخان میرپنج وارد تهران شدند و با مختصر زدوخوردی با ژاندارمری، تهران را براساس تبانیهای قبلی تصرف کردند. سپس کودتاچیان تصمیمات بعدی خود را مثل انتشار اعلامیه‌هایی با مضمون اعلام حکومت نظامی، دستگیری افراد موردنظر، لغو ظاهری قرارداد 1919 و.... به منصه ظهور رساندند.

در مسیر پر پیچ و خم تحولات ایران از نهضت مشروطیت تا کودتای ۱۲۹۹، نهضت جنگل از جمله پدیده‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. انگیزه‌ها و اهداف نهضت، ترکیب رهبران نهضت و رفتارشناسی آنان، فرایند تحولات نهضت، سرنوشت و سرانجام آن، هر کدام مسائل مهمی هستند که مطالعه و آسیب‌شناسی آنها می‌تواند تجربه‌های ارزشمندی را در اختیار قرار دهد. در این مقال تنها به تأثیر یا عدم تأثیر نهضت جنگل در وقوع کودتای ۱۲۹۹ اشاره می‌شود.

...

مسکو و نهضت جنگل‌

سران نهضت در شهر رشت سرگرم تحکیم مبانی جمهوری بودند که به تدریج اختلافاتی در میانشان پدید آمد و همین امر نهضت را به انحطاط و نابودی کشاند. پس از ورود ارتش سرخ به ایران، چند نفر از اعضای «حزب کمونیست عدالت باکو» از روسیه وارد گیلان شدند. این افراد در رشت حزبی به نام عدالت تشکیل دادند و رفته رفته ضمن برگزاری میتینگ‌ها و سخنرانی‌ها، عملاً مواد توافق شده میان سران نهضت جنگل و روسها را زیر پا گذاشتند و تبلیغاتی نیز علیه میرزا کوچک خان آغاز کردند. میرزا دو نفر ازاعضای نهضت را به قفقاز فرستاد تا با نریمانف، صدر شورای جمهوری قفقاز، ملاقات کنند و او را وادارند تا اعضای حزب را از ادامه کارشکنی‌ها و اقدامات نفاق افکنانه باز دارد؛ اما نریمانف اقدامی جدی به عمل نیاورد. میرزا که اوضاع را چنین دید، روز 18 تیر 1299 معترضانه رشت را ترک گفت و اعلام کرد تا زمانی که حزب عدالت از کارهای خلاف و حمله به اسلام و تبلیغ کمونیسم دست برندارد به رشت باز نخواهد گشت‌. روسها که هدفشان از تأسیس حزب، اشاعه کمونیسم و رخنه به تشکل اسلامی میرزا کوچک خان جنگلی و از بین بردن آن بود، شدیداً فعالیت می‌کردند.



خرید فایل



لینک منبع :مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی

مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی - ساخت وبلاگ baludtabiat.aslblog.ir/post/1598‎Cached7 نوامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان ... برترین پکیج مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی - دانلود فایل ... tmaghalec.ir/?p=2059‎Cached24 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ... دانلود مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی – خرید آنلاین و دریافت ... www.newfilestant.ir/paper5540.html‎Cached9 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی || روی دکمه ... دانلود (مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی) | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=1319‎Cachedدانلود (مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی). نوامبر 2nd, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده ... دانلود مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی -کامل و جامع avaibrain.meeblog.ir/post/1073‎Cached24 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقالةنهضت جنگل ... دانلود (مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی) asmankavirs.meeblog.ir/post/316‎Cached1 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان ... کویر دانلود » دانلود فایل ( مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی) kavirdlc.ir/دانلود-فایل-مقالةنهضت-جنگل-و-میرزا-کوچ/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقالةنهضت ... مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی prof.nedablog.ir/vote1000-3.php‎Cached12 آگوست 2016 ... مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی. فهرست: نهضت جنگل و کودتای 1299. تولد و خصوصیات شخصیتی میرزا. نقش میرزا در انقلاب مشروطه ... کاملترین فایل مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/3723‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی ببرید. Images for مقالةنهضت جنگل و میرزا کوچک خان جنگلی