خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

نانو تکنو لوژی

نانو تکنو لوژی

سیر پیشرفت مواد با ساختار بسیار ظریف یا نانو ساختار :

در زمینه علم مواد می توان دو مرحله را به عنوان مراحل توسعه و پیشرفت مواد با ساختار Ultrafine یا همان مواد با ساختار نانومتر مشخص کرد.

اولین مرحله را می توان از سال 1870 تا سال 1970 دانست. در این مرحله میکرو ساختار به عنوان پارامتر اصلی کنترل کننده خواص مکانیکی، مغناطیسی و الکتریکی معرفی شد. سرآغاز آن کارهای Sorby روی خواص مکانیکی آهن بود که نشان داده سختی مارتنزیت بخاطر تغییرات آلوتروپیک در آلیاژهای آهن و میکروساختار بسیار ظریف باقی مانده است. پدیده رسوب سختی نیز ارتباط بین میکروساختار و خواص را پیشنهاد نمود. Wilm در سال 1906 آلیاژ Ag-Co-Mg-Mn را کوئینچ نمود و بعد از چند هفته مشاهده نمود که سختی آن بیشتر شده است. بعدها متوجه شدند که این افزایش سختی ناشی از رسوب یک فاز جدید در مقیاس زیر میکرومتر است. در سال های بعد نظریه های عیوب شبکه ایی و مشخصه های آن روی جامدات کریستالی و اختراع میکروسکوپهای با قدرت تفکیک پذیری بالا باعث پیشرفت بسیار زیادی در درک خواص وابسته به ساختار و میکرو ساختار شد.

و دومین مرحله را نیز می توان بعد از سال 1970 دانست. در این زمان Gleiter، Turnball و دیگران با روشهای گوناگون مواد با ساختار بسیار ریز (Ultrafine) یا نانومتری تولید می کردند و سپس خواص آنها را بررسی می نمودند. به عنوان مثال Gleiter و همکارانش توسط روش Inert Gas Condensation پودرهای نانومتری فلزی تولید می کردند و سپس تحت محیط با خلاء بسیار بالا آنها را به صورت دیسکهای کوچکی متراکم می نمودند و آنها را آنالیز می کردند. مطالعات آنها نشان داد که با تغییر آرایش مواد و دستکاری در میکروساختار مواد می توان جامداتی با ساختار اتمی/ الکترونی جدید ساخت. این پیشرفتها ایده های فینمن در مورد نانوتکنولوژی را به حقیقت بیشتر نزدیک کرد.



خرید فایل



لینک منبع :نانو تکنو لوژی

فناوری نانو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فناوری_نانو‎Cached Similarفناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از ... ‎۱ تاریخچه فناوری نانو - ‎۲ معرفی فن‌آوری نانو - ‎۳ مراحل فن‌آوری نانو - ‎۴ محصولاتنانوتکنولوژی چیست؟ 020.ir/تکنولوژی/نانوتکنولوژی-چیست؟‎Cached Similarتعریفی از نانوتکنولوژی و تاریخچه به وجود آمدن این تکنولوژی در بخش علوم و تکنولوژی 020 برای کودکان و نوجوانان. Images for نانو تکنولوژی : نانو تکنولوژی به زبان ساده - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?page=نانو+تکنولوژی...‎Cached Similarنانو تکنولوژی مطالعه ذرات در مقیاس اتمی برای کنترل آنهاست. هدف اصلی اکثر تحقیقات نانو تکنولوژی شکل‌ دهی ترکیبات جدید یا ایجاد تغییراتی در مواد موجود است. فناوری نانو (نانو تکنولوژی) چیست؟ - مرکز تحقیقات و فناوری ... autoir.ir/fa/فناوری-نانو-نانو-تکنولوژی-چیست؟/‎Cachedنانوتکنولوژی یا ریزذره ها (Nanotechnology)، فناوری جدید است که تمام دنیا را فرا گرفته است و به تعبیر دقیقتر “نانو تکنولوژی بخشی از آینده نیست بکله همه آینده ... ستاد ویژه توسعه فناوری نانو www.nano.ir/‎Cached Similarسایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شامل آخرین اطلاعات فناوری نانو ( نانوتکنولوژی ) در زمینه های نانوساختارها، نانولوله ها، نانومواد، کاربرد در پزشکی، الکترونیک، ... آموزش فناوری نانو: صفحه اصلی edu.nano.ir/‎Cached Similarمروری کوتاه بر کاربردهای فناوری نانو در بخش انرژی ... فناوری نانو راهی برای تامین انرژی پاک و پایدار · وضعیت فناوری نانو در یازده صنعت بزرگ، مارس 2011 ... فناوری نانو چیست؟ - باشگاه خبرنگاران جوان www.yjc.ir/fa/news/4987327/فناوری-نانو-چیست‎Cached Similar22 سپتامبر 2014 ... فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و ایران تاکنون در این زمینه پیشرفت‌های ... مفهوم کلی نانو تکنولوژی چیست و چه کاربردی دارد ؟ : سایت پزشکان بدون ... www.pezeshk.us/?p=14305‎Cached Similar8 نوامبر 2008 ... ساختار و مفاهیم کلی نانو تکنولوژی یکی از پیشوندهای مقیاس اندازه گیری در سیستم SI نانو به معنی یک میلیاردم واحد آن مقیاس است.برای مثال یک ... کارشناسی ارشد نانو تکنولوژی پزشکی - مسیر ایرانی iranianpath.com/...Nanotechnology/معرفی-کامل-رشته-کارشناسی-ارشد-نانو-تکنولوژی-پزشکی3599.html‎Cached Similarمعرفی کامل رشته کارشناسی ارشد نانو تکنولوژی پزشکی، برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، دانشگاه های پذیرنده، رشته های دکترای مربوطه، فرصت های شغلی و ...