خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد

مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد

فهرست:

دو ملاک در ارزیابى شخصیت انسانهای بی قید

خانواده و پیشگیری از بی قید شدن

نظریة روانشناسان در ارتباط با افراد بی قید

انواع پیشگیری بی قید بارآمدن

شیوه‏ ها‏ی پیشگیری

شدت تماس با دیگران

سن تماس با دیگران


بخشهایی از متن:

دو ملاک در ارزیابى شخصیت انسانهای بی قید

- انحراف اجتماعی‌ و بی قیدی

انحراف در یک معنای عام، شامل هر نوع کنشی است که با هنجارهای پذیرفته شده یک جامعه همنوایی ندارد، بلکه آنها را نقض می‏کند. جامعه شناسان به دنبال انحرافاتی هستند که اکثریت اعضای جامعه آن را به صورت عام محکوم می‏کنند. به بیان دیگر آن دسته از نقض هنجارها را مورد بررسی قرار می‏دهند که در نظر عده زیادی از مردم گناه و خطا شمرده می‏شود.

بنابراین هر انحرافی دارای دو عنصر اساسی و جوهری به نام «کنش» و نیز «شکستن هنجار مورد قبول جامعه» است. البته انحراف به مفهوم جامعه شناختی آن، یک امر نسبی است، یعنی زمانی یک فعل انحراف محسوب می‏گردد که در دیدگاه اکثریت اعضای آن جامعه نابهنجار تلقی شود. هنگامی که این هنجار شکسته می شود انسان دچار بی قیدی نسبت به جامعه ؛ خانواده، دوستان و اطرافیان می شود.

گرچه ممکن است آن رفتار در نزد اعضای یک جامعه دیگر، بهنجار شمرده شود. در این صورت طبیعی است که تعریف و محدوده انحراف، از یک زمان به زمان دیگر و از یک گروه و یک جامعه به گروه و جامعه ای دیگر متفاوت باشد. از این رو شکل‏ها‏ی متفاوت کجروی بر حسب نوع واکنش جامعه نیز در دسته‏ها‏ی کاملاً متفاوت قرار می‏گیرد. برای نمونه واکنش‏ها‏ی حاکی از عدم تأیید، شکل‏ها‏ و درجات کاملاً متفاوت و گوناگونی به خود می‏پذیرد و دامنه این قبیل واکنش‏ها‏، مواردی نظیر بی قیدی، بی اعتنایی و روبرگردانی تا اظهار خشم، ابراز تنفر، طرد، محروم کردن از حقوق اجتماعی، نکوهش زبانی، تنبیه بدنی، بازداشت، جریمه، حبس و … را در برمی‏گیرد.

...

شیوه‏ ها‏ی پیشگیری

برای پیشگیری از بی قید و منحرف شدن افراد شیوه‏ها‏ی متفاوتی از سوی صاحبنظران بیان شده است که در اینجا به بعضی از مهم‏ترین آنها اشاره می‏کنیم:

الف) آموزش مدار (یادگیری)

یکی از شیوه‏ها‏ی پیشگیری که از دیرباز بین اندیشمندان مطرح بوده و اکنون نیز طرفدارانی دارد؛ مبتنی بر این نظریه است که افراد، انواع رفتارها را در کنش با دیگران فرا می‏گیرند. این دیدگاه برای رفتار فرد، خواه هنجارمند یا انحرافی، هیچ منشأ ارثی یا ژنتیکی و یا فیزیولوژیکی قائل نمی‏باشد، بلکه بیان می‏دارد که فرد در تعامل با دیگران یک سلسله ارزش‏ها‏، هنجارها و رفتارها را یاد گرفته و می‏پذیرد. بر اساس این دیدگاه بعضی معتقد بودند اگر در یک جامعه تعلیم و تربیت همگانی شود، در واقع به تدریج راه انجام رفتارهای انحرافی مسدود می‏شود، «ویکتور هوگو» در این زمینه اظهار می‏دارد: «یک مدرسه باز کنید، در یک زندان بسته می‏شود.» نظریه «انتقال فرهنگی» بر یادگیری و آموزش تأکید دارد. در این نظریه بیان می‏شود که همنوایان کسانی هستند که در اثر ارتباط با افراد سازگار، هنجارها و ارزش‏ها‏ی فرهنگی مورد قبول آنها را فراگرفته، بر اساس آنها عمل کنند و در مقابل، منحرفان کسانی هستند که با افراد کجرو در ارتباط بوده و به شدت از آنها تأثیر می‏پذیرند؛ به جهت همین تأثیر پذیری است که رهبران دینی، پیروان خود را از ارتباط و معاشرت با افراد منحرف و بزهکار باز می‏دارند.



خرید فایل



لینک منبع :مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد

دانلود مقاله بررسی عوامل بی قید سازی افراد - مقالات دانشگاهی article.university/دانلود-مقاله-بررسی-عوامل-بی-قید-سازی-اف/ بررسی عوامل بی قید سازی افراد فهرست مطالب دو ملاک در ارزیابى شخصیت انسانهای بی قید خانواده و پیشگیری از بی قید شدن نظریه روانشناسان در ارتباط با افراد بی ... تحقیق در مورد بررسی عوامل بی قید سازی افراد - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/06/31/post-72149/‎Cached21 سپتامبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه33 فهرست مطالب دو ملاک در ارزیابى شخصیت ... تحقیق در مورد بررسی عوامل بی قید سازی افراد - اینو دیدی inodidi.blogsky.com/.../تحقیق-در-مورد-بررسی-عوامل-بی-قید-سازی-افراد اینو دیدی - مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی. ... اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد بررسی عوامل بی قید سازی افراد دانلود با لینک ... مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=7686‎Cached28 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد)) وارد صفحه فروش ... فروش فایل پایان نامه بررسی عوامل مختلف در رابطه با کاهش انگیزه ... تحقیق در مورد بررسی عوامل بی قید سازی افراد doooghnamli.rozblog.com/.../-تحقیق-در-مورد-بررسی-عوامل-بی-قید-سازی-افراد.html‎Cachedبررسی عوامل بی قید سازی افراد بایگانی - مقالات دانشگاهی بررسی عوامل بی قید سازی افراد فهرست مطالب دو ملاک در ارزیابى شخصیت انسانهای بی قید خانواده و ... کاملترین فایل مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=9249‎Cached12 نوامبر 2016 ... نام محصول دانلودی: مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد ... پایان نامه بررسی عوامل مختلف در رابطه با کاهش انگیزه پرسنل شرکت رینگ سازی مشهد. دریافت فایل مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد – پرداخت و دانلود آنی ... www.newfilestant.ir/paper10712.html‎Cached26 ا کتبر 2016 ... امیدوارم بهره کافی را از مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد ببرید. مقالةبررسی عوامل بی قید سازی افراد. ادامه مطلب. مقالات مرتبط: ... دریافت فایل پژوهش بررسی عوامل موثر در ارتقاء و بهره وری نیروی انسانی در بخش صنعت (کارخانجات ... مقاله بررسی عوامل بی قید سازی جوانان ravanshenasi21-bfa.rssreport.ir/page-184154.html 23 ژانویه 2016 ... مقاله بررسی عوامل بی قید سازی جوانان فهرست:دو ملاک در ارزیابى شخصیت ... آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟ دانلود مقاله درباره بررسی عوامل بی قید سازی افراد :: دانلود پروژه پایان ... maghale20.blog.ir/.../دانلود%20مقاله%20درباره%20بررسی%20عوامل%20بی%20قید%20...‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «دانلود مقاله درباره بررسی عوامل بی قید سازی افراد» ثبت شده است - دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق گزارش کارآموزی گزارش کارورزی طرح ... دانلود تحقیق بررسی عوامل بی قید سازی افراد - قیمت 5,000 تومان https://selzir.com/قیمت.../15353695-دانلود-تحقیق-بررسی-عوامل-بی-قید-سازی-افراد دانلود تحقیق بررسی عوامل بی قید سازی افراد محدوده قیمت از 5000 تومان از فروشگاه گزارش کارآموزی/ پاورپوینت / دانلود مقالات گزارش کارآموزی/پاورپوینت / پروژه ...