خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقالةقاطعیت و جنسیت

مقالةقاطعیت و جنسیت

فهرست:

نگاهی به ریشة قاطعیت

اهمیت رفتار قاطعانه در روابط دختران و پسران

مهارت قاطعیت (جرأت آموزی) در روابط دختران و پسران

بررسی رفتار قاطعانه در روابط

عوامل موثر در رفتار قاطعانه

اجزای رفتاری نا آشکار و پنهان

مهارت قاطعیت ونه گفتن در روابط

رفتارقاطعانه چگونه باشد ؟

رفتار قاطع یعنی چه؟

الگوهای چهارگانه ارتباط با دیگران

قاطعیت در ارتباط بادیگران

هوش اجتماعی و قاطعیت

داشتن عزت نفس نمودی از قاطعیت

روش‌های تقویت اعتماد به نفس

گروه بندی افراد قاطع

قاطعیت در روابط دختران و پسران چه کمکی می کند؟

قاطعیت در سه حرکت


نگاهی به ریشة قاطعیت

«فَشِلتُم‌» از مادّة‌ «فَشَل‌» به‌ معنای‌ سستی‌ در اراده‌ و ضعف‌ در تصمیم‌گیری‌ و قاطعیت‌ است‌که‌ ناشی‌ از ترس‌ یا غیر آن‌ باشد؛ و از آثار آن‌، اضطراب‌ و اختلاف‌ و کسالت‌ و ترس‌ است‌.
«تَنازَعتُم‌» از مادّة‌ «نَزع‌» به‌ معنای‌ جذب‌کردن‌ چیزی‌ و کندن‌ آن‌ از مکان‌ خودش‌است‌، که‌ از آثار آن‌ «فَشلَتُم‌»، یعنی‌ ضعف‌ در تصمیم‌گیری‌ و قاطعیت‌ در کارهاست‌ که‌ به‌دنبالش‌ تنازع‌، یعنی‌ کشمکش‌ و ستیزه‌کردن‌ و به‌ مخالفت‌ برخاستن‌ با یکدیگر است‌.

اهمیت رفتار قاطعانه در روابط دختران و پسران

وقتی در برخورد با مردم، موضع تدافعی نمی گیرید و به راه سلطه جویی نمی روید، در واقع در فرآیند تصمیم گیری دیگران ، حتی اگر باب میل تان هم نباشد دخالت نمی کنید و می گذارید تمام اختلاف نظرها تا جایی که امکانش باشد از راه مذاکره به توافق بینجامد. رسیدن به توافق نشانه ی کنترل رفتار نیست. کنترل رفتار زمانی مصداق پیدا می کند که کسی به محدوده ی شخصی شما، یعنی آن چه شما آن را "من" می خوانید راه یابد. محدوده ای که باید از همه چیز، از پدر و مادر گرفته تا قانون و اخلاقیات و سایرین مستقل باشد. حتی در کار روان درمانی، مشاور برای ورود به این بخش خصوصی زندگی مراجعان ، نیاز به اجازه دارد. ورود بی اجازه ی مشاور به دنیای خصوصی مراجعه کننده یا به قطع برنامه ی درمان منجر می شود و یا موجب وابستگی شدید روانی می گردد، آن طور که بیمار به گونه ای ناسالم جزیی ترین تصمیم گیری های شخصی اش را به مشاور تفویض می کند. بنابراین ضروری به نظر می رسد که مشاوران بکوشند به جای تصمیم گیری برای مراجعه کننده به او مهارت های زندگی را آموزش دهند. پژوهش ها نشان داده است برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ایجاد رفتار قاطعانه از اهمیت خاصی برخوردار است.

رفتار، تنها با داشتن علم تغییر نمی کند. دختران و پسران ما دانش را دارند ولی نگرش و عملکرد آنها متفاوت است. آن ها برای به مرحله ی عمل درآوردن آن چه فرا می گیرند به مهارت هایی نیاز دارند، مهارت های زندگی ، مهارت در گفت و گو، رفع اختلاف ، اندیشه ی نقدگرایانه، تصمیم گیری و ارتباطات برای نوجوانان امری حیاتی است. این گونه مهارت ها به دختران و پسران می آموزد تا به عنوان افرادی برابر، با یکدیگر رابطه داشته باشند، به طور گروهی کار کنند، خودباوری به دست آورند و در برابر فشار همسالان و بزرگسالان در مقابل انجام اقدامات مخاطره آمیز غیر ضروری ایستادگی کنند.



خرید فایل



لینک منبع :مقالةقاطعیت و جنسیت

دانلود مقالةقاطعیت و جنسیت – خرید آنلاین و دریافت | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/366‎Cached23 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم به صفحه دانلود فایل(مقالةقاطعیت و جنسیت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ... فروش فایل مقالةقاطعیت و جنسیت 6ktq96.barfindl.ir/‎Cachedفروش فایل مقالةقاطعیت و جنسیت. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد دوست گرامی سلام.برای مشاهده ... برترین فایل مقالةقاطعیت و جنسیت – حریر دانلود harirdlc.ir/article/5610‎Cached11 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم با سلام،محصول دانلودی +{{ مقالةقاطعیت و جنسیت}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک ... دریافت فایل مقالةقاطعیت و جنسیت - پرداخت و دانلود آنی - عقیق دانلود agigdlc.ir/post.php?id=3282‎Cached18 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی مقالةقاطعیت و جنسیت وارد این صفحه شده اید محصول ... خرید فایل( مقالةقاطعیت و جنسیت) moradedle.meeblog.ir/post/204‎Cached13 ا کتبر 2016 ... خرید فایل( مقالةقاطعیت و جنسیت). کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی ... کویر دانلود » برترین پکیج مقالةقاطعیت و جنسیت – دانلود فایل kavirdlc.ir/برترین-پکیج-مقالةقاطعیت-و-جنسیت-دانلو/‎Cached24 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقالةقاطعیت و جنسیت وارد شده اید.برای مشاهده ... تینا دانلود » خرید فایل( مقالةقاطعیت و جنسیت) tinadlfilez.ir/2540‎Cached24 آگوست 2016 ... This is an box for a short bio to be edited in the header.php file. Of course you can try to persuade people to ادامه مطلب... جستجو: ... مقالةقاطعیت و جنسیت 9n8pxx.nikansefile.ir/‎Cachedهموطنان گرامی سلام.وقت بخیر هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقالةقاطعیت و جنسیت_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقالةقاطعیت و جنسیت ببرید مقالةقاطعیت و ... برترین فایل مقالةقاطعیت و جنسیت – دانلودکده www.odanlod.site/برترین-فایل-مقالةقاطعیت-و-جنسیت/‎Cached15 سپتامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقالةقاطعیت و جنسیت درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. مقالةقاطعیت و جنسیت. ادامه مطلب. مقاله قاطعیت و جنسیت cero.nahrblog.com/Post/158‎Cached12 نوامبر 2016 ... دانلود مبانی نظری و پیشینه پایان نامه پرسشنامه مقاله تحقیق پروژه,مقاله قاطعیت و جنسیت,فایل مارکت سرو.