خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

تعریف جذب

مفهوم جذب [1]در آکوستیک اتلاف انرژی به هنگام برخورد موج صدا به یک سطح و سپس انعکاس آن است. کلمة «جذب» رااغلب اشخاص عادی برای بیان عمل یک اسفنج هنگامی که آب را به خود می کشد، به کار می گیرند، که این معنا شامل آکوستیک نمی شود. آب جذب شده توسط اسفنج دوباره در دسترس خواهد بود، اما نوفه «جذب» شده توسط آکوستیک تایل را نمی توان دوباره به دست آورد. زیرا به صورت حرارت تلف شده است. مفهوم جذب آکوستیکی در درجه نخست شامل فضاهای داخلی می شود. اگر دیواری وجود نداشته باشد، صدا فقط در اثر افزایش فاصله منبع کاهش می یابد.

اگر فرض کنیم که یک موج با انرژی تابشی معینی با زاویه ای تصادفی به سطحی برخورد کند، مقداری از انرژی تابشی به طرف محیطی که سرچشمه شعاع تابشی در آن قرار گرفته است، منعکس می شود و بقیه انرژی تابشی به داخل مادة سطح مزبور نفوذ و غالباً از میان آن عبور می کند. با استفاده از روش شعاعی ضریب جذب به صورت زیر تعریف می شود

انرژی باز تابشی-1

انرژی تابشی

بنابراین ضریب جذب نمایانگر نسبتی از انرژی صوتی تلف شده به انرژی سرچشمه صداست که مقدار آن از صفر تا یک متغیر است( یعنی از صفر تا صددرصد) بنابراین اگر ضریب جذب مساوی صفر باشد، به این معناست که انرژی تلف شده و تمام صدا در فضایی که سرچشمه در آن است باقی می ماند. این بدان معنی است که تمام دیوارهایاز نظر آکوستیکی «سخت» هستند و انرژی باتابیده شده با انرژی تابشی برابر است. همان طور که این ضریب به سمت 1.0 میل می کند، یعنی انرژی بیشتر و بیشتر تلف شده است و انرژی بازتابشی رفته رفته جزء کوچکتری از انرژی تابیده شده خوهد شد. از نظر آکوستیکی به چنین سطحی «نرم» گفته می شود.

به طریق مشابه ضریب عبوری را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

انرژی عبور کرده - 1

انرژی تابشی

انرژی کلی از جمع ضریب جذب و ضریب عبوری به صورت زیر به دست می آید.

از اتلافی که به علت اصطحکاک به وجود می آید (تبدیل به حرارت) صرفنظر شده است. این اتلاف بر اثر اصطحکاک، بسیار اتلاف ناچیزی است، حتی در بالاتری مقدارش. بعداً خواهیم دید.

مقدار عددی ضریب جذب همان طور که قبلاً گفته شد، برای تمام موارد شناخته شده مقداری معین بین 1% (یک درصد) برای سطوح بسیار سخت مثل فولاد صیقلی یا بتن فشرده تا 99% برای مواد بسیار جاذب است. ضریب جذب یک پنجره باز 100 درصد در نظر گرفته می شود.

بعضی ازکارخانه ها مواد جاذب آکوستیکی با ضریب جذب بالاتر از یک (یعنی جذب بهتر از 100 درصد) را هم در فهرستهای خود گنجانیده اند که البته این کار، سود بردن از فقدان دانش پایه ای در مورد مفهوم جذب است.

در مورد تولیداتی که معمولاً با نام « یونیت جاذب » مشخص می شوند، ماده جاذب مثل جعبه کوچکی که روی دیوار نصب شده باشد، نسبت به سطح دیواره برآمده است. سطح بیرون آمده از دیوار تماماً با مواد جاذب پوشیده شده است، ولی جعبه به اندازة یک وجه خود از سطح دیورار را اشغال می کند. بنابراین، در این حالت در هر فوت مربع دیوار جذب بیشتری نسبت به حالتی که سطح دیوار به طور عادی پوشیده شده باشد، خوهیم داشت. بنابراین سازندگان ضریب جذب این تولیدات را بیشتر از صد درصد ذکر می کنند. حال اگر این یونیتها متصل به هم نصب شوند، به طوری که صدا ب وجه های کناری برخورد نداشته باشد، ادعاهای سازندگان تحقق نخواهد یافت. برای اینکه یونیتهای جاذب موثر باشند، باید با فاصله از یکدیگر قرار بگیرند. در غیر اینصورت جذب در هر فوت مربع سطح دیوار به کمتر از صد درصد نزول می کند.

ضریب جذب همچنین تابعی از فرکانس امواج صداست. طول موجهای کوتاهتر (فرکانسهای بالا) نسبت به طول موجهای بزرگتر ( فرکانسهای کمتر) خاصیت نفوذ بیشتری در دیوارها دارند و آسانتر به انرژی حرارتی تبدیل می شود. درفرکانسهای بالاتر نسبت به فرکانسهای پایین عموماً ضریب جذب بالاتری داریم.

یکی از خواص عمومی برای اینکه مواد جاذب موثر واقع شوند، داشتن سطح شفاف یا غیر حایل برای امواج صداست. همان طور که شیشه برای نور شفاف محسوب می شود، مواردی هم برای عبور صدا شفاف هستند. دیگر اینکه مواد جاذب صدا باید دارای مکانیز می باشند که امواج صوتی، هنگام عبور از آنها در اثر اصطحکاک به انرژی حرارتی تبدیل بشوند.

آکوستیک تایل

در سال 1922 برای اولنی بار در آمریکا و سپس در سایر کشورها اختراعی به ثبت رسید که برای آرامش غوغا در مکانهای پرهیاهو از قبیل رستورانها – مغازه ها – ادارات بانکها – کارخانجات – سالن ورزش – کریدرهای ادارات – کلاسهای درس – سربازخانه ها – بیمارستانها – هتل ها و نظایر آن میتوان برای پوشش سقف آنها از تایلهای مقوائی باشیارها یا حفره هائی در سطح آن استفاده نمود تأثیر حفره ها و شیارها را در منحنی آبسورپسیون میتوان در شکل c51 مورد بررسی قرار داد.

بموجب این اختراع ابتدا یک کارخانه آمریکائی و اینک کارخانه های دیگری در دیگر کشورها تایل های مقوائی با:

میلیمتر 15= d میلیمتر 3 و 5 a=

که عبارت از 4410 حفره در متر مربع می باشد می سازند که بنام آکوستیک تایل در کلیه موارد نامبرده در فوق مورد استفاده قرار می گیرند. بدیهی است که اعداد داده شده بطور تجربی تعیین گردیده اند و برخی از سازندگان دستورالعمل های خاص خود را که مغایر با دستور فوق می باشد بکار می برند. (بجای حفره شیار نیز جایز است).

بدیهی است که مشخصات فنی و منحنی تغییرات ضریب آبسورپسیون برای آکوستیک تایلها کاملاً متفاوت و در هر مورد بایستی به کاتالک کارخانه سازنده مراجعه گردد.

آبسوربنت های پوسته ای (پانل)

چنانچه صفحات نازکی را که دارای مقاومت نشت بسیار بزرگی نیز می باشند (نظیر تخته سه لائی و نئوپان و فیبر) بوسیله یک داربست چوبی بر روی دیوار نصب نمایند.

ملاحظه می شود که این صفحات همانند آنچه که در ابتدای بخش مصالح آبسوربنت (شکل 51) مورد بررسی قرار گرفت میتوانند در فرکانسهای کم، ضریب آبسورپسیون نسبتاً زیادی بوجود آورند که فرکانس روزنانس fo (فرکانسی که در آن ضریب آبسورپسیون ماکزیمم می شود ) طبق رابطه تجربی.

تعیین می گردد که در آن M جرم صفحه برحسب کیلوگرم در هر متر مربع و d فاصله هوائی پشت صفحه (ضخامت چوبهای داربست) برحسب سانتیمتر می باشند.

مثلاً برای یک صفحه نئوپان بوزن 10 کیلوگرم در متر مربع ؟؟ بستگی به تقسیمات داربست دارد و با بکار بردن مواد پوروز در پشت پوسته ها می توان ضریب آبسورپسیون را تا 50% الی 70% رسانید.

بدین سان با وجود صرفه جوئی در مصرف مواد آبسوربنت، میتوان ضریب آبسورپسیون قابل ملاحظه ای که با مواد پوروز فقط با ضخامت خیلی زیاد میسر می گردید، بدست آورد.




خرید فایل



لینک منبع :تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی -کامل و جامع – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper11999.html‎Cached31 ا کتبر 2016 ... فهرست ، چکیده و لینک دانلود((تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی)) را در ادامه مطلب ببینیدتحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش ... دریافت فایل تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی – پرداخت و دانلود آنی ... www.newfilestant.ir/paper8288.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... فهرست ، چکیده و لینک دانلود((تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی)) را در ادامه مطلب ببینیدتحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش ... تحقیق بررسی انفجار انرژی – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper2408.html‎Cached28 سپتامبر 2016 ... فهرست ، چکیده و لینک دانلود((تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی)) را در ادامه مطلب ببینیدتحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش ... تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی - سیستم وبلاگدهی novinparsaa.madblog.ir/post/339‎Cached24 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی}}+آماده ارائه به جویندگان ... تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش. تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی pcworldrt.meeblog.ir/post/1657‎Cached24 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی}}+آماده ارائه به جویندگان ... تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود فایل ( تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی) nafasaba.meeblog.ir/post/1144‎Cached9 نوامبر 2016 ... فهرست ، چکیده و لینک دانلود((تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی)) را در ادامه مطلب ببینید تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی - خرید آنلاین و دریافت simorghflye.ruzfa.ir/post/676‎Cachedبا سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. ... تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش. تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی - ساخت وبلاگ pcworldrt.aslblog.ir/post/1415‎Cached24 ا کتبر 2016 ... تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش ... به صفحه دانلود فایل (پرسشنامه حرص- قناعت (هراتیان و همکاران، 1393))خوش آمدید برای ... تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی - فارسی بلاگ prg.ava.fablog.in/inc/post480597.html‎Cachedتحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش ... مفهوم جذب [1]در آکوستیک اتلاف انرژی به هنگام برخورد موج صدا به یک سطح و سپس انعکاس آن است. کاملترین فایل تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی : گستره سپهر gostaresepehr.parsinblog.com/post/802‎Cached15 سپتامبر 2016 ... نام محصول دانلودی: تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی تحقیق بررسی مفهوم جذب انرژی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش.