خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

اجتماعی شرکت ها

اشاره
در نظرسنجی هزاره درباره مسئولیت اجتماعی شرکتها که در سپتامبر سال 1999 انجام شد، آمده است، «از هر سه شهروند، دو نفر مایلند شرکتها از نقش تاریخی شان که کسب سود، پرداخت مالیات، استخدام کارکنان و تبعیت از تمام قوانین است فراتر روند. یعنی میل دارند شرکتها در تحقق هدفهای اجتماعی گسترده تر نقش بسزایی داشته باشند».

همانگونه که مدیران نحوه انجام وظایف سنتی را می آموزند، باید از چگونگی انجام چنین وظایف جدید نیز آگاه شوند زیرا شرایط امروز جهان و فضاهای جدید کسب و کار ایجاب می کند تا رهبران و مدیران سازمانها و شرکتهای بزرگ که در بازارهای جهانـــــی یا بازارهای درحال جهانی شدن نقش فعال و موثر دارند، تمام تلاش خود را متوجه ایجاد ارزش برای تمامی ذینفعان خود کنند و نوعی تعادل میان بخشهای اجتماعــــی، اقتصادی و زیست محیطی کسب و کارشان ایجاد نمایند.

به طورکلی می توان گفت مسئولیت اجتماعی شــــرکتها (CSR) به ارائه روشهایی می پردازد که سازمانها در فضاهای کسب و کار خود به آن عمل کنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد. چرا که سازمانها مسئولیتهای بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن کنندگان و تمامی ذینفعان خود برعهده دارند.

رویکردی متعالی به کسب و کار
مسئولیت اجتماعی سازمان، فراتر رفتن از چارچوب حداقل الزامات قانونی است که سازمان در آن فعالیت دارد. این تعریف، پاسخ نخستین پرسش ما از آقای مهندس خلیلی بود. از ایشان خواستیم تا تعاریفی از مسئولیت و مسئولیت پذیری ارائه دهند. وی در ادامه گفت: براســـــاس این تعریف شرکتها از نقش تاریخی شان که کسب سود، پرداخت مالیات، استخدام کارکنان و تبعیت از قوانین است فراتر می روند و در تحقق هدفهای اجتمــاعی گسترده تر نقش بسزایی خواهند داشت.

درواقع مسئولیت اجتماعی شرکتها رویکردی متعالی به کسب و کار است که تاثیر اجتماعی یک سازمان بر جامعه چه داخلی و چه خارجی را مدنظر قرار می دهد و هدف اصلی آن گردهم آوردن تمامی بخشها اعم از دولتی، خصوصی و داوطلبان جهت همکاری با یکدیگر است تا از یک سو موجب همسویی منافع اقتصادی با محیط زیست و ازسوی دیگر سبب توفیق، رشد و پایداری کسب و کار گردد. البته باید توجه داشت که وابستگی کسب و کار به مسئولیت اجتماعی متناسب با نوع کار و اندازه واحد اقتصادی است، لیکن به لحاظ منافع و ارزشی که مسئولیت پذیری اجتماعی برای هر کسب وکار سازمـان ایجاد می کند، بهره گیری از آن را در اندازه های مختلف واحد اقتصادی ضروری می سازد. بنابراین مسئولیت اجتماعی شرکتها مختص به کسب و کارهای بزرگ و سودآورتر شدن آنها نیست بلکه رفتار سازمـــانی تمامی شرکتها و سازمانها را دربرمی گیرد. در این راستا هر چه شرکتهای بزرگ نسبت به اصول اخلاقی و زیست محیطی خود حساس تر و آگاه تر شوند. شرکتهای کوچک نیز در مراوده و تبعیت از آنها مصرتر خواهند شد که از این طریق موجبات جلب اعتماد مشتریان و جامعه را فراهم سازند.



خرید فایل



لینک منبع :اجتماعی شرکت ها

مسئولیت اجتماعی شرکتی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مسئولیت_اجتماعی_شرکتی‎Cached Similarمسئولیت اجتماعی شرکتی (به انگلیسی: Corporate Social Responsibility ) یا مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یا مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها از جستارهای "اخلاق کسب و کار" ... محک و مسئولیت اجتماعی شرکت ها - Mahak mahak-charity.org/main/index.php/how-do-i-help-my.../csr‎Cachedسازمان های غیر دولتی به عنوان عوامل اثرگذار در امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه، نقش بسیار ارزنده ای دارند. آنها در توانمند سازی و فرهنگ سازی در جامعه و ... "مسئولیت اجتماعی شرکت ها " چیست؟ - بانکی دات آی آر banki.ir/fanavari/21690-مسئولیت-اجتماعی-شرکت-ها-چیست؟‎Cached Similarمفهوم " مسئولیت اجتماعی شرکت ها" در زمره مفاهیم اخلاق کسب و کار مطرح است و به نقشی که شرکت ها درحوزه اجتماعی برعهده دارند مربوط می شود. به گزارش بانکی دات آی آر، ... مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/276798/مسئولیت-اجتماعی-شرکت‌ها-(CSR)‎Cached Similarمسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یا CSR موضوع حساسیت‌برانگیز و رو به توجه در سال‌های اخیر بوده است تا آنجا که سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل و اتحادیه اروپا، ... مسوولیت اجتماعی شرکت و دلایل توجه به آن - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/741499‎Cached21 جولای 2013 ... فجایع زیست محیطی که برخی‌سازمان‌های بزرگ مانند شرکت نفت بریتانیا به وجود آوردند یا رعایت نکردن حقوق افراد از سوی شرکت‌ها مانند رسوایی که ... مسئولیت اجتماعی شرکت ها و تاثیر آن بر مردم - روزنامه فرصت امروز forsatnet.ir/.../مسئولیت-اجتماعی-شرکت-ها-و-تاثیر-آن-بر-مردم.html‎Cached28 آگوست 2016 ... مسئولیت اجتماعی شرکت روش یا راهکاری است که شرکت ها به کار می گیرند تا علاوه بر اینکه به خود سود رسانند، برای جامعه نیز سودمند باشند. [PDF] ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در اﯾﺮان ﻣﻘﺪﻣﻪ ای ﺑﺮ وﺿﻌﯿﺖ karafarini.mcls.gov.ir/.../c8097b2aaa844fe191bc3d5a47208190?...‎Cached Similarﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در اﯾﺮان. ﻣﻘﺪﻣﻪ. : ﻣﻔﻬﻮم ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺮﮐﺖ. ﻫﺎ در دﻫﻪ اﺧﯿﺮ ﺑﻪ ﭘﺎراداﯾﻢ ﻏﺎﻟﺐ و ﻣﺴﻠﻂ ﺣﻮزه اداره ﺷﺮﮐﺖ. ﻫﺎ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه. اﺳﺖ . و ﺷﺮﮐﺖ. ﻫﺎی ﺑﺰرگ و ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ در ﺑﺮاﺑﺮ اﺟﺘﻤﺎع و ... [PDF] ارائه ی مؤلفه ها و شاخص های بُعد اجتماعی مسؤولیت شرکت ها و ... - Index of journals.sabz.ac.ir/scds/article-1-67-fa.pdf‎Cachedها. و شاخص. های. افشای بعد اجتماعی مسؤولیت شرکت. ها. را. با. رویکرد. توسعه. ی پایدار و ب. اا. ستفاده از روش. های. پرسش. نامه. و تحلیل. مدل مسیر. در یک چارچوب. جامع. تقابل سود و مسئولیت اجتماعی شرکتها - پایگاه اطلاع رسانی صنعت www.myindustry.ir/analytical-notes/note/profit-resposibility.html‎Cached Similarمسئولیتهای اجتماعی شرکتها در مقابل میل به سودمالی قرار دارد؟ مسئولیت اجتماعی شرکت - نیپنا www.nipna.ir/fa/newsagency/10109‎Cached Similar23 ژوئن 2015 ... بنابراین یک رابطه برنده‌- برنده و خلق ارزش مشترک هم برای جامعه و هم برای بنگاه، زیربنای مفهومی موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت است. چون سازمان ها ...