خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مالیات بر املاک

مقاله مالیات بر املاک

پیش از آنکه نحوه احتساب و تعیین مالیات بر درآمد اجاره و سایر در آمدهای املاک را بیا کنیم، ابتدا به معرفی در آمدهای مختلف ناشی از املاک می پردازیم اهم مواردی که موجب کسب در آمد از املاک می شوند، عبارتند از:

1- اجاره 2- حق واگذاری (سرقفلی) 3-انتقال قطعی(از طریق فروش یا معاوضه یا صلح یا هبه معوض) 4- حق رضایت مالک (در مواردی که مستأجر و صاحب سرقفلی برای انتقال محل به غیر، لازم است در قبال پرداخت وجهی رضایت مالک را جلب نماید 5- حق ارتقای به ملک غیر (ارتفاق حقی است برای شخص در ملک دیگری مانند داشتن مجرای آب در ملک دیگری یا حق عبور از ملک غیر) 6- بهره مالکانه معادن معدنی که در زمین کسی واقع شده باشد ملک صاحب زمین است و استخراج آن تابع قوانین مربوط به استخراج معادن است، اما به هر حال اگر از این بابت وجهی به صاحب ملک پرداخت شود، در آمد وی محسوب و مشمول مالیات خواهد شد.علاوه بر موارد فوق باید توجه داشت که ملک ممکن است مورد بهره برداری برای کشاورزی نیز واقع شود، اما در طبقه بندی در آمدها، در آمد کشاورزی خود به طور جداگانه شناسایی و مد نظر قرار می گیرد. 7- در موارد فروش ملک و دادن مهلت با ذکر این مقدمه نسبت به نحوه احتساب مالیات موارد مهم می پردازیم:

مالیات اجاره

برای محاسبه مالیات اجاره ابتدا باید میزان مال الاجاره مشخصی گردد در قانون مالیاتهای مستقیم دو طریق برای تعیین اجاره بها پیش بینی شده است.اگر بین موجر و مستأجر سند اجاره رسمی تنظیم گردیده باشد و ضمنا مستأجر به غیر از مال الاجاره وجه دیگری به عنوان ودیعه و یا عناوین دیگر مثلا به صورتی که در افواه عامه رهن و اجاره گفته می شود و به صاحب ملک نپرداخته باشد مال الاجاره از روی همان سند رسمی تعیین خواهد شد و چنانچه واگذاری ملک بدون سند رسمی صورت گرفته و یا در صورت وجود سند از ارائه آن خوداری گردد و یا علاوه بر اجاره وجه دیگری هم نزد مالک سپرده شده یا ملک به رهن تصرف واگذار شده باشد، مال الاجاره از طریق ارزیابی و بر اساس مقایسه با املاک مشابه معین می گردد.

مالیات بر نقل و انتقال املاک و سر قفلی

وقتی ملکی به فروش برسد و یا از طریق عقد دیگری مانند صلح معوض منتقل شود انتقال دهنده نسبت به ارزش معاملاتی آن ملک (که بعضا به اصطلاح قدیمی آن را قیمت منطقه ای می گویند)به نرخ پنج درصد (5%) مشمول مالیات می گردد و اگر ملک دارای سرقفلی هم منتقل گردد،خواه دریافت کننده سر قفلی مالک باشد یا مستأجر، مطالبه مالیات از صاحب در آمد فقط بابت بهای سر قفلی با نرخ دو درصد(2%) به عمل می آید لازم به ذکر است که اگر در سند انتقال ملک شرط فسخ آورده شود این شرط مانع از وصول مالیات نقل و انتقال قطعی نخواهد بود یاد آور می شود بهای ملک یا عین معامله به هر میزان که در سند انتقال ذکر گردد در احتساب مالیات نقل و انتقال قطعی موثر نخواهد بود و مالیات به همان ماخذ ارزش معاملاتی محاسبه و وصول خواهد شد مگر آنکه انتقال گیرنده دولت یا شهرداریها یا مؤسسات وابسته به آنها بوده و یا ملک بوسیله اجرای ثبت و یا سایر ادارات دولتی به قائم مقامی مالک انتقال داده شود.که در این موارد چنانچه بهای مندرج در سند کمتر از ارزش معاملاتی باشد،بهای مندرج در سند (به نفع مودی)بجای ارزش معاملاتی ملاک احتساب مالیات قرار خواهد گرفت.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مالیات بر املاک

دانلود مقاله مالیات بر درآمد املاک mag-iran.com/دانلود-مقاله-مالیات-بر-درآمد-املاک.htm‎Cached Similarماده ۵۲- درآمد شخص حقیقی یا حقوقی ناشی از واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در ایران پس از کسر معافیتهای مقرر در این قانون مشمول مالیات بردرآمد املاک میباشد. دانلود مقاله در مورد مالیات بر املاک mag-iran.com/دانلود-مقاله-در-مورد-مالیات-بر-املاک.htm‎Cached Similarمالیات بر املاک: پیش از آنکه نحوه احتساب و تعیین مالیات بر درآمد اجاره و سایر در آمدهای املاک را بیا کنیم، ابتدا به معرفی در آمدهای مختلف ناشی از املاک می پردازیم اهم ... دانلود مقالات فارسی | مقاله مالیات بر درآمد املاک - دانلود پروژه|مرجع مقاله irdoc.net/3204/مقاله-مالیات-بر-درآمد-املاک‎Cached Similar28 دسامبر 2013 ... در صورتی که اشخاصی از نظر قانون مشمول مالیات (مالیات بر درآمد املاک ) شوند در بر گیرنده عموم افرادی است که چه از دارایی های خود درآمد بدست می آورند و ... مقاله ای درباره مالیات بر املاک - سیستم همکاری در فروش فایل hdaneshjoo.com/product/11262/مقاله-ای-درباره-مالیات-بر-املاک‎Cached Similarپیش از آنکه نحوه احتساب و تعیین مالیات بر درآمد اجاره و سایر در آمدهای املاک را بیا کنیم، ابتدا به معرفی در آمدهای مختلف ناشی از املاک می پردازیم اهم مواردی که موجب کسب ... مقاله مالیات بر املاک - بانک تحقیقات banketahghighat.cero.ir/product-331183-مقاله-مالیات-بر-املاک.aspx‎Cachedمقاله مالیات بر املاک. پیش از آنکه نحوه احتساب و تعیین مالیات بر درآمد اجاره و سایر در آمدهای املاک را بیا کنیم، ابتدا به معرفی در آمدهای مختلف ناشی از املاک می پردازیم اهم ... مقاله مالیات بر املاک saharblogs.rozblog.com/post/882/مقاله-مالیات-بر-املاک.html‎Cached26 آگوست 2016 ... مقاله مالیات بر املاک 1 . مقاله در مورد مالیات بر درامد اجاره و املاکمالیات بر مصرف و فروش‌… دانلود مقاله مالیات بر درآمد اجاره املاک - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/06/28/post-67088/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله مالیات بر درآمد اجاره املاک. در چند دهه گذشته، گسترش تکنیک‌های جدید حسابداری در تمامی رشته‌ها و کاربرد آن، نوآوری و دگرگونی‌های بسیاری ... SID.ir | سیستم مالیات ستانی جامع درآمد اجاره املاک fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=115196‎Cachedدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی سیستم مالیات ستانی جامع درآمد اجاره املاک. مالیات بر درآمد املاک اجاری | پورتال اداره کل امور مالیاتی استان ... www.eata.ir/fa/download/361‎Cached5 روز پیش ... آشنایی با مفاد و مقررات مالیات بر درآمد املاک اجاری. بروشور مالیاتی. ارتباط با مدیران سازمان · صندوق پست الکترونیکی · پرسش از کارشناس ... دانلود مقاله مالیات بردرآمد املاک paperdoc.ir/محصول/3361/دانلود-مقاله-مالیات-بردرآمد-املاک‎Cachedدانلود مقاله مالیات بردرآمد املاک ماده 52- درآمد شخص حقیقی یا حقوقی ناشی از واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در ایران پس از کسر معافیتهای مقرر در این قانون مشمول ...