خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روابط ، ایران

مقدمه

اهمیت صنعت گردشگری تنها در بعد اقتصادی آن خلاصه نمی شود . ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و پیامدهای سیاسی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و تأثیر مثبت این صنعت در موضوعاتی چون محافظت از میراث فرهنگی ، پیشگری از تروریسم ، اشتغال زایی ، تعاملات فرهنگی با دیگر جوامع و در پی آن بحث گفتگو تمدنها ، بخوبی نمایان است .

این مهم زمانی به وقوع خواهد پیوست که برنامه ریزیها مدون و کلان ، مدیریت صحیح در برنامه ریزیهای جهانگردی ، سیاستگذاری درست و هوشمندانه جهت مقابله با چالش در پیش رو و استفاده از فرصت های متنوعی که این صنعت در حوزه های مختلف در کشور ایجاد می کند و نیز با استفاده از نقد و بررسی چالش های اصلی برنامه های توسعه و عمران پنج ساله اوّل تا چهارم در راستای توسعه پایدار و پویا ، کسب پرستیژ ( اعتبار ) میان دیگر کشورها ، نمایاندن چهره واقعی ایران پس از اقلاب به جهانیان و تغییر دیدگاه و نگرش آنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد .

طرح موضوع ( بیان مسئله )

در حوزه سیاست و روابط بین الملل مسائل مختلفی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان و دانشجویان این رشته قرار گرفته است ، از بررسی موردی کشورهای مختلف جهان گرفته و تعاملات آن کشورها در سطح منطقه و بین الملل تا بررسی مسائلی چون منافع ملی ، جهانی شدن ، امنیت و ... در میان رساله ها و کتب مختلفی که دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین الملل ارائه میدهند بندرت به مقوله گردشگری بر می خوریم .

اهمیت موضوع و ضرورت آن

اهمیت موضوع مورد بحث را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

در ابتدا پاسخ به سئوالات اصلی این رساله و آن اینکه گردشگری و توسعه آن سبب گسترش تعاملات بین جوامع ( ایران و جهان ) خواهد شد یا خیر و تلاش جهت بررسی آن از نظر روابط بین الملل . آنگاه با استفاده از منابع مورد نظر به تحلیل توصیفی و شرح مسئله می پردازیم که در این راستا به مقایسه سیاست های صورت گرفته در خصوص صنعت گردشگری در برنامه های عمرانی کشور می پردازیم و با ارزیابی و تحلیل سعی بر بیان نقاط قوت و ضعف این برنامه ها داریم و نیز به ارائه راهکار و پیشنهاد جهت ارتقای این صنعت عظیم می پردازیم .

1- روش گردآوری اطلاعات :

2- مفاهیم و تعریف

1-2- مفهوم سیاست

1-1-2- روابط بین الملل

2-1-2- جامعه جهانی

2-2- سازمانهای بین المللی

3-2- توسعه پایدار

1-3-2- توسعه پایدار گردشگری

4-2- فرهنگ

1-4-2- فرهنگ پذیری



خرید فایل



لینک منبع :روابط ، ایران

روابط ایران و مصر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_ایران_و_مصر‎Cached Similarایران و مصر دارای روابط تاریخی ، فرهنگی و سیاسی بسیاری اند. رابطهٔ سیاسی این دو کشور تا قبل از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، در بالاترین سطح روابط قرار داشت. ‎۱ روابط سیاسی - ‎۲ روابط فرهنگی-تاریخی - ‎۳ منابع - ‎۴ پیوند به بیرونروابط ایران و بریتانیا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_ایران_و_بریتانیا‎Cached Similarروابط ایران و بریتانیا از اوایل حکومت ادوارد ششم، در بریتانیا شکل گرفت. ... اولین بحران در روابط ایران و انگلستان چند روز بعد از تسخیر سفارت آمریکا توسط ... روابط ایالات متحده آمریکا و ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_ایالات_متحده_آمریکا_و_ایران‎Cached Similarروابط ایران و آمریکا از اواسط قرن نوزدهم میلادی آغاز شد. ... پس از پیروی انقلاب ایران، دو کشور در چند مورد محدود روابط سیاسی و نظامی محرمانه‌ای با یکدیگر برقرار نموده ... ‎۱ روابط سیاسی - ‎۲ برنامه آمریکا و بریتانیا ... - ‎۳ روابط اقتصادی - ‎۴ روابط فرهنگیروابط ایران و لیبی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_ایران_و_لیبی‎Cached Similarروابط ایران و لیبی به مجموعه روابط سیاسی، نظامی و فرهنگی میان کشورهای ایران و لیبی گفته می‌شود. منافع دو کشور گاه آنها را در کنار هم و گاه در مقابل یکدیگر قرار داده ... روابط ایران و عربستان سعودی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_ایران_و_عربستان_سعودی‎Cached Similarروابط ایران و عربستان به مجموعه مراودات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بین ایران و عربستان گفته می‌شود. این روابط هیچ‌گاه در سطح مطلوب برقرار نبوده است. پیروزی ... روابط امارات متحده عربی و ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_امارات_متحده_عربی_و_ایران‎Cached Similarروابط امارات متحده عربی و ایران ریشه‌ای عمیق دارد. امارات متحده عربی پیمان نامه‌های اقتصادی نزدیکی را با ایران برقرار کرده است. در این کشور عربی همچنین جامعه‌ای به نام ... روابط اسرائیل و ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_اسرائیل_و_ایران‎Cached Similarروابط اسرائیل و ایران از زمان تولد اسرائیل تا زمان انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ با ... در دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی، روابط ایران و اسرائیل، زائیدهٔ منافع مشترک ایران و ... روابط ایران و کانادا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روابط_ایران_و_کانادا‎Cached Similarروابط دیپلماتیک ایران و کانادا از سال ۱۳۳۳ (۱۹۵۵ میلادی) آغاز شد؛ اگرچه در آن زمان به دلیل عدم تأسیس سفارت در ایران، امور توسط سفارت بریتانیا در تهران صورت ... آینده روابط ایران و عربستان چه می‌شود؟ - صراط www.seratnews.ir/fa/news/.../آینده-روابط-ایران-و-عربستان-چه-می‌شود‎Cached Similarحوادث 11 سپتامبر تاثیرات عظیمی بر منطقه خاورمیانه و روابط این کشورها با یکدیگر داشت چنانکه روابط ایران و عربستان نیز وارد مرحله جدیدی شد. در آن زمان به دلیل ... روابط ایران و بریتانیا - BBC Persian - BBC.com www.bbc.com/persian/topics/iran_uk_relations‎Cached Similarریچارد رتکلیف و کامران فروغی به قصد ملاقات با حسن روحانی یا دیگر اعضای هیئت ایرانی به نیویورک آمده‌اند اما نزدیک‌ترین جایی که توانستند خود را برسانند، یک ...