خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

قانون

ماهواره، فرصت یا تهدید

از دیر باز بشر در تلاش بوده است تا بر عنصر زمان و مکان به عنوان عوامل مانع ارتباط سریع مستقیم میان انسان‌ها فائق آید. از زمانی که پیام‌های انسانی توسط قاصدک‌ها و کبوتران نقل مکان داده می‌شد تا پیدایش وسایل نقلیه و ظهور تلگراف و بی‌سیم و سرانجام عصر امواج ، مراحل تاریخی پیروز آمدن انسان بر موانع زمان و مکان تاریخ رسانه‌های ارتباط جمعی شاهد هستیم . ظهور صنعت چاپ و پس از آن اختراع فتوگرافی و بالاخره فیلم و سینما ، چهره‌های فرهنگی جوامع را پیوسته دگرگون ساخته است.یکی از آرزوهای بشر از آغازتاریخ تا امروز ، برقراری ارتباط با همنوعان خود در مناطق دور ونزدیک بوده است و از این رو همواره در راه ایجاد این ارتباط و تکامل آن تلاش‌های زیادی کرده است.

ماهواره از جمله فناوریهای رسانه‌ای است که با ورود به کشوردر سال ‪ ۷۳با قانون ممنوعیت استفاده مواجه شد.

این در حالی است که پس ازگذشت یک دهه و مشاهده شمار زیادی دیش دریافت تصاویر ماهواره‌ای بر پشت بام خانه‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ ، این قانون همچنان به قوت خود باقی است و مجوز استفاده از تجهیزات گیرنده برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای فقط به سازمانها و دستگاههای دولتی تعلق می‌گیرد.

در طی سالهای گذشته همواره کارشناسان و برخی از مسوولان تاکید داشته‌اند که با توجه به گسترش عصر ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی ، قانون ممنوعیت ماهواره نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

به نظر می‌رسد که مسوولان منتظرند تا ماجرایی که برای ویدئو بوجود آمد و پس از فراوانی ان در جامعه ناچار به پذیرش آن شدند، در مورد ماهواره هم تکرار شود.

یک کارشناس امور مخابراتی و ارتباطی در این زمینه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ما هنوز به خط مشی روشنی در ارتباط با ماهواره نرسیده‌ایم.

نگهداری و استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره جرم است

نگهداری و استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره بدون مجوز قانونی جرم محسوب می شود.قاضی اجرای احکام کیفری بیرجند با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: امروزه به دنبال پیشرفت بشر در زمینه مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد تولد جرایم مرتبط با این موضوعات هستیم که به نوبه خود آثار مخرب زیادی بر افراد و اجتماع دارد و زمینه ساز جرایم مهم دیگری نظیر قتل، تجاوز به عنف، آدم ربایی و... می شود، بنابراین اطلاع رسانی و تذکر مقررات قانونی در این رابطه می تواند تا حدودی اثر پیش گیرانه داشته باشد.

حجت الاسلام عبدالرضا طرزی تصریح کرد: انگیزه استفاده یا به کارگیری این تجهیزات در برخی نقاط کشور وصف مجرمانه آن را زایل نمی کند و از آن جایی که این جرم در اصطلاح حقوق کیفری (جرم مادی صرف) است نیازی به سوء نیت ندارد و بنابراین نگهداری و استفاده از این تجهیزات بدون مجوز قانونی با هر انگیزه ای اعم از بهره مندی های علمی و تحقیقاتی، ورزشی و... به موجب (قانون منع به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره) جرم می باشد و از طرفی استفاده از این تجهیزات در بعضی مناطق کشور و شاید شهرهای بزرگ، به معنای دوگانگی در تلقی جرایم و یا جرم نبودن آن نیست تا مجوزی برای استفاده همه افراد باشد بلکه تدابیر قضایی در زمینه کشف و تعقیب جرم ممکن است متفاوت باشد.وی درخصوص انتشار آثار مبتذل و مستهجن نیز گفت: انتشار عکس، فیلم، فایل صوتی و... با موضوعات مبتذل و مستهجن در هر قالبی همچون مراسلات پستی، کاست، لوح های فشرده (سی دی) فلش و هارد رایانه (بلوتوث- ام ام اس- ایمیل) و نمایش های عمومی و... جدای از احکام شرعی آن به موجب (قانون مجازات افرادی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند) جرم بوده و درمواردی مشمول مجازات های بسیار سنگین هم چون اعدام می باشد.



خرید فایل



لینک منبع :قانون

قانون :: صفحه نخست ghanoondaily.ir/‎Cachedموسسه، فرهنگی، هنری، سپیده، تابان, Sepideh ,Taban, ghanoon, طنز، بی قانون, کاریکاتور , ghanoondaily. Law - Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Law‎Cached SimilarLaw is a system of rules that are enforced through social institutions to govern behavior. Laws can be made by a collective legislature or by a single legislator, ... Images for قانون Law.com www.law.com/‎Cached SimilarALM's Law.com is the Web's leading legal news and information network for attorneys and other legal professionals. LegalZoom: Start a Business, Protect Your Family: LLC, Incorporate ... https://www.legalzoom.com/‎Cached SimilarLegalZoom is the nation's leading provider of personalized, online legal solutions and legal documents for small businesses and families. Form an LLC ... California Megans Law https://meganslaw.ca.gov/‎CachedWelcome to the California Department of Justice Megan's Law Website where California is embracing technology to enhance community safety. This website ... Commonly Requested U.S. Laws and Regulations | USAGov https://www.usa.gov/laws-and-regulations‎Cached SimilarLearn about some of the best-known U.S. laws and regulations. The Law, by Frederic Bastiat bastiat.org/en/the_law.html‎Cached SimilarWhen a reviewer wishes to give special recognition to a book, he predicts that it will still be read “a hundred years from now.” The Law, first published as a ... Legal Sea Foods - Seafood Restaurants. If it isn't fresh, it isn't Legal! www.legalseafoods.com/‎Cached SimilarLegal Sea Foods sets the standard for seafood restaurants, offering the freshest and highest quality seafood, an extensive wine list and superior service. Copyright Law of the United States | U.S. Copyright Office https://www.copyright.gov/title17/‎CachedNote: H.R. 5728, the STELA Reauthorization Act of 2014 (P.L. 113-200) signed into law December 4, 2014, amended title 17. These changes are not yet ...