خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مسائل و مشکلات نوجوانان

مقدمه:

والدین و مربیان به منظور شناخت مسائل نوجوانان و حل مشکلات آنان باید نیازهای این دوره را بشناسند زیرا عدم شناخت نیازها موجب ایجاد مشکلات بسیاری در نوجوانان می شود. آنها باید بتوانند در صورت لزوم، علت مشکلات به وجود آمده در نوجوانان را شناسایی کنند.

مسائل نوجوانان را می توان به چند دسته تقسیم نمود :

1-مشکلات جسمی: نقایص عضوی، مشکل رشدی، رژیم غذایی و ترس از چاقی و لاغری جزء مشکلات مهم نوجوانان می باشد. گاهی اوقات نوجوانان از رشد خود، بیمناک بوده و رژیم های غذایی برای کاهش یا افزایش وزن اتخاذ می کنند. والدین باید به این امر توجه خاصی داشته باشند.

2-مشکلات شخصیتی: از آنجا که در دوره بلوغ، نوجوان در حال شکل گیری شخصیت است ممکن است دچار بحران هویت گردد.

3-مسائل مربوط به خانه و والدین: این مسائل در ارتباط با رابطه بین والدین و نوجوانان، رابطه نوجوانان با دیگر افراد خانواده مطرح می شود.

مراحل حل مشکل

به منظور حل مشکلات، اولین گام شناخت مسئله، تعریف آن و تشخیص مسئله از شبه مسئله است. گاهی اوقات واقعاً مسئله اصلی را تشخیص نمی دهیم و حل شبه مسئله، مشکلی را برطرف نمی کند و مشکل کماکان در حال اصلی خود باقی مانده و فقط وقت و انرژی ما به هدر رفته است.

نوجوان باید با راهنماییهای والدین و مربیان، مسئله را شناسایی نموده و سپس حل کند. در غیر اینصورت اگر قادر به حل مشکل نبود والدین به او کمک می کنند.



خرید فایل



لینک منبع :مسائل و مشکلات نوجوانان

مشکلات نوجوانان و راه حلها www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../مشکلات-نوجوانان-و-راه-حلها‎Cached Similarعوامل زیستی موثر در ایجاد مشکلات نوجوانان و جوانان به دو دسته تقسیم میشود: ... اختلاف ذهنی (ممکن است نوجوان از نظر هوشی، توانایی درک مسائل را نداشته و یا مسائل را در ... 17راهکار برای مشکلات نوجوانان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=41530‎Cached Similar21 مه 2007 ... یعنی مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهیم که در او ایجاد وحشت نماید و یا او را به لحاظ رفتارهایش دائم باز خواست ننمائیم بلکه نوجوان بایستی ... مشکلات اجتماعی نوجوانان وجوانان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=352807‎Cached16 ژانویه 2009 ... مهمترین مشکلات نوجوانان بحران هویت مطالعات انجام شده در زمینه هویت نشان می دهد که ... عوامل مختلفی چون عوامل ارثی ، ساختمان بدنی ، نوع تغذیه ، مسائل ... [PDF] ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن - دانشگاه تهران psyedu.ut.ac.ir/acstaff/khodayarifard/Book/15-f.pdf‎Cached Similarرواﺑﻂ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و واﻟﺪﻳﻦ و اﻳﺠﺎد ﺧﻮدﻣﺨﺘﺎری در دوران ﺑﻠﻮغ ................................ ...................... ... ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﻜﻼت دوره ﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ و ﺟﻮاﻧﻲ ................................ . .... ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﻮرد ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺟﻨﺴﻲ. دوره نوجوانی و مسائل و مشکلات این دوره - نیک صالحی www.niksalehi.com/public/hamsardari/157395.php‎Cached22 نوامبر 2011 ... نوجوانی یکی از دوران های حساس هر فردی درزندگی می باشد. و روان شناسان معتقدند که بسیاری از رفتارهای انسان ها در این دوره شکل می گیرد. مشکلات شایع نوجوانان و راه حل آن ها - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../مشکلات-شایع-نوجوانان-و-راه-حل-آن-ها‎Cached Similarنوجوانان معمولا برای رسیدن به استقلال و اثبات توانایی‌های خود خواسته‌هایی دارند که گاه مورد پسند خانواده نیست و ... مشکل اول: فرزندمان همراه ما به مهمانی و مسافرت نمی‌آید مشکلات و مسائل نوجوانان - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/.../مشکلات-و-مسائل-نوجوانان‎Cached Similar12 ژوئن 2006 ... نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعیین کننده ای در ساختن جامعه به عهده دارند، لذا شناخت مسائل و مشکلات آنها می تواند کمک شایانی به والدین، مربیان و مسؤولان ... : مشکلات مراحل نوجوانی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?page=مشکلات...نوجوانی‎Cachedبا توجه به ویژگیهای خاص نوجوانی ، این دوران با مشکلات خاص خود نیز مواجه است. ... در بروز مشکلات و مسائل آنچه مورد بررسی و درمان قرار می‌گیرد، تنها نوجوان و مسائل او ... مسائل نوجوانان و جوانان (خانم استاد حنیفی) - صفحه اصلی daneshjoo.epage.ir/fa/module.content_Page.41-03-06.html‎Cached Similarکتاب مسائل نوجوانان و جوانان / محمد خدایاری فرد / انتشارات انجمن اولیا مربیان - خانواده و مسائل نووانان و جوانان / 2 جلد / علی قائمی - مسائل و مشکلات نوجوانان و جوانان ... مشکلات دوره نوجوانی - اینگونه باشیم ... naghavian.blogsky.com/1387/05/03/post-166/‎Cachedیکی دیگر از مشکلات مهمی که نوجوان با آن روبرو می‌شود مساله ی تشکیل «هویت ... 1- مسائل و مشکلات مشترک و همانند در نوجوانان و جوانان نباید این تصور را پیش آورد که ...