خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

ازدواج

مقدمه

تحقیقی را در رابطه با آداب و آیین سنتی ازدواج در استان آذربایجان شرقی و اهالی ترکمن استان گلستان انجام داده شده است، که جهت ارائه در درس جامعه‌شناسی خدمت شما ارائه می‌گردد. منابع کلیه نوشته‌های این تحقیق سخنان اهالی این استان و روستاهای اطراف آن می‌باشند که یا ساکن استان آذربایجان شرقی و یا ساکن ترکمن‌صحرا بوده‌اند و یا هم‌اکنون در تهران سکونت دارند.

این تحقیق در دو بخش مجزا تنظیم گردیده است.

بخش اول شامل سنتهای ازدواج در استان آذربایجان شرقی.

بخش دوم شامل سنتهای ازدواج در میان اهالی ترکمن می باشد.

مراسم سنتی ازدواج در استان آذربایجان شرقی

مراسم خواستگاری: بعد از انتخاب دختر توسط شخص داماد و یا خانواده داماد، برای انجام مراسم خواستگاری شخص داماد به همراه خانواده به منزل خانواده دختر انتخاب شده می‌روند.

این مراسم حتما باید شب هنگام برگزار گردد. در این منطقه رسم بر این گونه است که از همان ابتدا با یک قوطی شیرینی خانواده داماد قصد رفتن به خانه عروس را می‌گیرد.

و پس از صحبت‌های خانواده عروس و داماد بایکدیگر اگر خانواده عروس راضی بودند و عروس نیز راضی بود، درب قوطی شیرینی را باز می‌کنند و شیرینی را با شادی و مبارکی میل می‌کنند.

اما اگر جواب منفی بود و عروس ناراضی بود جعبه را باز نکرده و روز بعد از شب خواستگاری آن را پدر عروس به خانواده داماد یا بستگان داماد برمی‌گرداند.

بعد از موافقت کردن خانواده عروس، شخص داماد به همراه خانواده خود یک چادری و یک حلقه نشونی به منزل عروس می‌برند و عروس را اصطلاحا «نشانی» می‌کنند که به این مراسم «نشان‌ناماخ» می‌گویند. در این مرحله از خواستگاری داماد و عروس می‌توانند با یکدیگر جداگانه صحبت کنند و نظرات و خواسته‌های خود را به یکدیگر بگویند. در همین حین پدر و مادر عروس و داماد نیز در اتاقی دیگر راجع به نحوه مراسم عروسی، شیربها، مهریه و کلیه مسائل مربوط به ازدواج این دو جوان بحث می‌کنند. در این مراسم خانواده دختر معمولا مبلغی را به عنوان شیربها از خانواده داماد دریافت می‌کند که به اصطلاح به آن «باشلیخ» می‌گویند.



خرید فایل



لینک منبع :ازدواج

Images for ازدواج کلوب ازدواج و عشق - سایت ازدواج،زناشویی، دانستنی های جنسی، آکا در ... www.akairan.com/marriage/‎Cached Similarازدواج,دانستنی های قبل ازدواج,روابط جنسی,روابط دختر و پسر,دردسرهای ازدواج,معیار انتخاب همسر,جوانان و ازدواج,زنان بخوانند,عشق,عاشق شدن,آیین همسرداری,تزئینات عقد و ... فرم ثبت نام تسهیلات نقدی ازدواج - سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ve.cbi.ir/TasReq.aspx‎Cached Similarبا توجه به اینکه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تحت هیچ شرایطی به ازدواج دوم تعلق نمی گیرد، اینجانب متعهد می شوم که ازدواج اولم بوده و در غیر اینصورت بانک مربوطه می ... دانستنیهای قبل از ازدواج،آموزش روابط زناشویی،روابط دختر و پسر ... www.beytoote.com/wedlock/danestani/‎Cached Similarخواستگاری,انواع پرده بکارت,هوس,نامزدی پرده بکارت,دستگاه تناسلی زنان,روابط دختر و پسر,دختر بکارت,دانستنی های ازدواج,عکس پرده بکارت,سوالات جلسه اول ... ازدواج - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ازدواج‎Cached Similarازدواج یا پیوند زناشویی پیوندی آیینی‌است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و ... ازدواج در تمدن وسترن «تعریف پیشین‌اش را رد می‌کند و در عوض بطور موقت ازدواج را ... ‎۱ تعاریف - ‎۲ دیدگاه‌های معاصر در مورد ازدواج - ‎۳ تاثیر ازدواج و تجرد بر سلامتازدواج - Wiktionary https://en.wiktionary.org/wiki/ازدواج‎Cached SimilarArabic[edit]. Noun[edit]. اِزْدِوَاج • (izdiwāj) m ... Etymology[edit]. From Arabic إِزْدِوَاج (ʾizdiwāj), from the root ز و ج (z-w-j). ... terms[edit]. ازدواج کردن (ezdevâj kardan ) ... تعریف و معنى کلمة ازدواج فی معجم المعانی الجامع - معجم عربی عربی ... www.almaany.com/ar/dict/ar-ar/ازدواج/‎Cached Similarمعنى کلمة ازدواج, تعریف کلمة ازدواج فی قاموس المعانی الفوری مجال البحث مصطلحات المعجم الوسیط ،اللغة العربیة المعاصر ضمن قاموس عربی عربی. معجم شامل یحوی على ... #ازدواج • Instagram photos and videos https://www.instagram.com/explore/tags/ازدواج/?hl=en‎Cached SimilarPhotos and videos with the hashtag 'ازدواج' on Instagram. سازمان ثبت احوال کشور-ازدواج - سازمان ثبت احوال کشور https://www.sabteahval.ir/tab-99.aspx‎Cachedارتباط با سازمان · گزارشهای تصویری. ازدواج. فراوانی · گروه های سنی ازدواج · فاصله سنی زوجین در زمان ازدواج · شاخص ها. تمام حقوق برای سازمان ثبت احوال کشور محفوظ می ... Shenakht-e Donya-ye Gharb - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1449096654 Mirahmad Hashemifard, M.D. - ‎2011 - History نصلاسوفل عیساوسصر شاهد براى احتمال اختلافات آیندء توصیه مىشد٠ یعدأ معمول کردید، زن و مردى که ضد ازدواج داشتند یراى دعا رهسةر کلیا شوند، بدین ترتیب که.