خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پاسخ های ایرانی

در مفهوم توسعه

در انگاره ی سیستم ها، فرآیند توسعه با تفکیک و تمایز زیرسیستم ها و نیز خودبسندگی در آن ها تعریف و مشخص می شود. به عبارت دیگر، توسعه فرآیندی است که چنانچه در تقدیر تاریخی جامعه ای بگنجد، می تواند به تفکیک و تمایز پهنه های مختلف جامعه (هم چون پهنه ی قدرت، فرهنگ، هنر، ورزش، اقتصاد، دین، دانش، ... و دست آخر پهنه ی زندگی فردی) و نیز استقلال آن ها بینجامد. در این چشم انداز، توسعه مفهومی مثبت و مدرن است که از طریق تولید و انباشت اطلاعات (عقلانیت تکنولوژیک و عقلانیت دمکراتیک) عمل می کند و می تواند از طریق تحول در سیستم (ارگانیزه شدن، خودبسندگی و مینیاتوریزه شدن)، به پیشرفت و کارآمدتر شدن آن کمک کند.

برخی توسعه را به درون زا و برون زا تقسیم کرده اند و به نظر، منظورشان این است که در توسعه ی درون زا فرآیند توسعه در و از درون خود جامعه شروع می شود، و چنان چه غیر از این باشد، توسعه برون زا خواهد بود. در تکمیل این ادعا به مدل هایی هم چون کره ی جنوبی، تایوان و هنگ کنگ به عنوان نمونه هایی از فرآیند توسعه ی برون زا و به مدل هایی چون امریکا، انگلیس و هند به عنوان نمونه هایی از توسعه ی درون زا اشاره می شود.

اما در عین حال می توانیم توسعه را به توسعه ی فعال یا پیشرو و توسعه ی غیر فعال یا پس رو نیز تقسیم کنیم. در این ترمینولوژی، منظورمان از توسعه ی پیشرو آن است که فرآیند توسعه بدون وجود یک، یا چند "دیگری" توسعه یافته (الگو) در حال تجربه است، در حالی که در توسعه ی پس رو، یک یا چند دیگری توسعه یافته وجود دارد. مدل هایی چون امریکا و اروپا نمونه های از توسعه ی پیش رو هستند و مدل هایی چون کره ی جنوبی و هند نمونه های از توسعه ی پس رو.

با این دو تعریف و به کمک انگاره ی سیستم ها، فرآیندهای توسعه را در پهنه های مختلف می توان به ۴ دسته ی متمایز تقسیم و تفکیک کرد:

۱- فرآیندهای توسعه ی درون زا و پیش رو.

۲- فرآیندهای توسعه ی درون زا و پس رو.

۳- فرآیندهای توسعه ی برون زا و پیش رو.

۴- فرآیندهای توسعه ی برون زا و پس رو.

از این منظر به باور من، کشورهای (سیستم ها) مختلف در پهنه ها (زیرسیستم ها) ی مختلف از مدل های توسعه ای متفاوتی ممکن است برخوردار باشند. برای مثال و به طور مشخص پهنه ی ورزش ? به ویژه فوتبال- در کشورهای در حال توسعه یا توسعه نایافته - و حتی بسیار فقیر ? ممکن است از شرایط بسیار متفاوتی نسبت به دیگر پهنه ها برخوردار باشد، که یکی از دلایل آن به احتمال، می تواند امکان بیشتر و آسان تر اعمال استاندارهای جهانی بر این پهنه ها باشد. در مقایسه با زیر سیستم ورزش، زیر سیستم های دیگر، به علت نبود استانداردهای جهانی (زیر سیستم دین و زیر سیستم آموزش و پرورش)، یا کمبود این استانداردها (زیر سیستم قدرت)، یا وجود مشکلات فراوان برای اعمال آن ها (زیر سیستم حقوق و زیر سیستم قدرت) از توسعه کمتری برخورداند



خرید فایل



لینک منبع :پاسخ های ایرانی

پانزده پاسخ راهبردی ایران در صورت حمله نظامی - مرکز مطالعات خلیج فارس www.persiangulfstudies.com/fa/index.asp?p=pages&id=611‎Cached Similarبه شکل کلی مهم ترین پاسخ های فراگیر ایران به این تجاوز نظامی میتواند شامل این موارد گردد: 1- مسدود کردن مدت دار تنگه هرمز و توقف جریان 30تا40 درصد از نفت جهان. افسانه ذهن ایرانی همراه با جواب - اندروید دوستان www.androiddostan.ir/post/40‎Cachedبرای دیدن جواب های فصل اول کلیک کنید برای دیدن جواب های فصل دوم کلیک کنید برای دیدن جواب های مراحل ویژه کلیک کنید ,افسانه ذهن ایرانی همراه با جواب,اندروید ... جواب سوالات برنامه آفتابه اندروید · جدید 95 -گهر gahar.ir/جواب-سوالات-برنامه-آفتابه-اندروید/‎Cached Similarعکس های بازیگران زن ایرانی آذر ۹۵ .... جواب سوالات بازی آفتابه آپدیت جدید ( پاسخهای آپدیت جدید بازی آفتابه توسط یکی از کاربران ارسال شده ). ۱۴۵٫توله سگ ۱۴۶ . عصر امروز - پاسخ به اظهارات بچگانه عربها در شان نظامیان ایران نیست asremrooz.ir/vdca1.ne449nukk5.html‎Cached Similarفرمانده ی ارشد سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به اینکه ایران از لحاظ وسعت سرزمینی چند برابر کشوری مثل عربستان است افزود: زیرساخت های گسترده ی صنعتی و نظامی ... پاسخ‌های ارتش ایران به اتهام 'ناکارآمدی در جنگ با عراق' - BBC Persian www.bbc.com/persian/iran/.../160920_l39_file_artesh_iran-iraq_war‎Cached21 سپتامبر 2016 ... البته در همین موارد نیز، همواره گله مند بوده اند که از دسترسی برابر به رسانه های اصلی ایران و مشخصا صداوسیما محروم هستند. گزارش حاضر، به بازخوانی ... بانک صادرات ایران - پرسش و پاسخ های همراه بانک https://www.bsi.ir/Pages/ContactUs/faq/mobileBankfaq.aspx‎Cached Similarخیر. انتخاب یکی از حساب ها بعنوان پیش فرض در نرم افزار همراه بانک ، تنها موجب نمایش آن حساب در کادر شماره حساب سرویس های نرم افزار همراه بانک می گردد و تاثیری ... بانک صادرات ایران - پاسخ به پرسش های متداول https://www.bsi.ir/Pages/ContactUs/faqcategory.aspx‎Cachedپاسخ به پرسش های متداول بانک صادرات ایران. ... پرسش و پاسخ های اینترنت بانک سپهر · پرسش و پاسخ های سامانه #٧١٩* پرسش و پاسخ های پایانه فروش · پرسش و ... نشست ابوظبی با حضور ۳۰۰ کارشناس عرب و یک ایرانی/ پاسخ‌های جالب ... www.entekhab.ir/.../نشست-ابوظبی-با-حضور-۳۰۰-کارشناس-عرب-و-یک-ایرانی-پاسخ‌های-جالب-موسویان-به-ادعاهای-ضدایرانی‎Cachedنشست ابوظبی با حضور 300 کارشناس برجسته از جهان عرب از جمله عمر موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، و همچنین جیمز جونز از فرماندهان سابق ناتو و مشاور سابق امنیت ... مصاحبه: پرسش و پاسخهای متداول | سفارت مجازی ایالات متحده در ایران https://ir.usembassy.gov/.../interview-frequently-asked-questions-fa/‎Cachedاگر درباره توانایی های زبان انگلیسی خود نگران باشم چه؟ آیا می توانم کسی را همراه خود بیاورم که بتواند به زبان انگلیسی بهتری با مصاحبه کننده صحبت کند؟ پاسخ‌های جالب وزیر خارجه عمان به روزنامه سعودی درباره ایران، یمن و سوریه www.mashreghnews.ir/.../پاسخ‌های-جالب-وزیر-خارجه-عمان-به-روزنامه-سعودی-درباره-ایران-یمن-و-سوریه‎Cached14 ا کتبر 2016 ... روزنامه سعودی در این مصاحبه، تلاش کرد که وزیر عمانی را در مسائلی مانند یمن و ایران، تحت فشار بگذارد اما وزیر باتجربه عمانی، پاسخ‌های درخوری به ...