خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

کار و تحصیل

مشکل بیکاری در دهه های اخیر به صورت یکی از مسایل بسیار حاد کشورهای توسعه نیافته در امده است در کشورهای عقب افتاده جنبه های بیکاری در تارو پود جامعه نهفته و به صورت مزمن در امده است و عقب ماندگی در فناوری در پاره ای از موارد مشکلی لاینحل نشان می دهد. بیکاری به عنوان عارضه ای که باعث عدم استفاده از نیروی فعال و قابل کار می باشد بیماری است مزمن که مانند پدیده ی تورم خوشایند هیچ گونه اقتصادی نمی باشد که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه رشد سریعی دارد.

جمعیت بیکار به گروهی اطلاق می شود که مایل به کار کردن هستند ولی موفق به یافتن کار نمی شوند.بیکاران شهری اکثرا جوان هستند حدود دوپنجم انها زیر بیست و پنج سال و یک پنجم دیگر انها زیر سی و پنج سال هستند

سه دسته از نظریات راجع به بیکاری به طور کلی شامل:

1- کینزین ها که استدلال میکنند که علت عمده بیکاری مربوط به مشکلات بخش تقاضا است و چنان چه دولت سیاست های افزایش تقاضا را اتخاذ نماید نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت بر اساس نظریه عمومی کینز که در دهه 1930 بیان شد برخی کشورها از جمله امریکا و انگلستان موفق شدند نرخ بیکاری بالای دهه 1930 را کاهش دهند برای مثال انگلستان نرخ 25 درصدی بیکاری را به 6 درصد کاهش داد .

2- کلاسیک ها و کلاسیک های جدید استدلال می کنند که به دلیل کامل بودن بازارها بیکاری نمی تواند به صورت اجباری وجود داشته باشد و معتقدند اگر بازارها بدون دخالت دولت و ازادانه بتوانند فعالیت کنند از طریق کاهش دستمزد ها بیکاری پدید نخواهد امد .

3- بنیادگراها معتقدند بیکاری واکنش یک اقتصاد پویا به تغییرات تکنیکی است و تغییرات تکنولوژیکی باعث پدید امدن بیکاری می گردد.

مهم ترین علت های بیکاری در ایران شامل :

1- رشد بی رویه شهرها

2- ازاد شدن بخش قابل توجهی از نیروی کار شاغل در بخش کشاورزی و عدم جذب نیروی مازاد توسط سایر بخش ها

3- رشد ناهماهنگ شهر و روستا

4- ماهیت رشد صنایع در ایران و عدم رشد صنایع مادر ومکمل

5- مشکلات و ایرادات موجود در قوانین سرمایه گذاری مالکیت و کار و شوراهای اسلامی

6- همچنین در سال77از عوامل اصلی بیکاری در ایران افزایش شدید عرضه نیروی کار که حاصل عوامل رشد بالای جمعیت طی دهه 60 بوده نیز قابل بیان می باشد.

انواع بیکاری:

1- بیکاری اشکار

2- بیکاری پنهان

3- بیکاری فصلی

4- کم کاری

5- برکناری

6- نه کاری و ناکاری

1- بیکاری اشکار

گروهی از جمعیت فعال کشور که در 7روز پیش از مراجعه مامور سرشماری در جستجوی کار بوده اند و هیچگونه درامدی ندارند بیکار اشکار شناخته می شوند.



خرید فایل



لینک منبع :کار و تحصیل

ویزای تحصیلی - مهاجرت به کانادا www.itc-canada.com/fa/study_visa.htm‎Cached Similarبه محض فارغ التحصیلی، دانشجویان بین المللی تشویق می شوند که در کانادا تجربه ی کار ... اشتغال به کار حین تحصیل > Iran www.iran.campusfrance.org/fa/node/67028‎Cached Similarاشتغال به کار حین تحصیل. در فرانسه، کار کردن حین تحصیل برای کسب درآمد امکان پذیر است. هر دانشجوی خارجی، پس از ثبت نام در یک موسسه آموزشی که عضویت در ... کار و تحصیل در کانادا – سوالات متداول | ایران آنکارا - وقت سفارت کانادا www.iranankara.com/کار-و-تحصیل-در-کانادا-سوالات-متداول/‎Cached29 سپتامبر 2016 ... از تاریخ ۱ جوئن به بعد دیگر نیازی به درخواست ویزای کار خارج از پردیس نیست. اگر ویزای تحصیل دارید و برای یک برنامه آموزشی فنی و حرفه ای یا ... آرامش - متن سی دی کار ، تحصیل ، قدرت {مهندس دژاکام } amirhosseinbagheri.blogfa.com/.../متن-سی-دی-کار-،-تحصیل-،-قدرت-%7Bمهندس-دژاکام-%7D‎Cached Similarبه نام خدا. متن سی دی کار ، تحصیل ، قدرت {مهندس دژاکام }. زمان جلسه : جلسه سیزدهم از دوره بیست و نهم در تاریخ 30/4/94 راس ساعت 9 صبح موضوع سی دی مربوط به تاریخ ... تحصیل در اکراین همراه با کار -تحصیل در خارج از کشور www.context.ir/1392/11/تحصیل-در-اکراین-همراه-با-کار/‎Cached Similarاخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر اوکراین. دیگر نگران هزینه های تحصیل در اکراین نباشید موسسه علم و دانش با مجوز رسمی قادر است با توجه به گذراندن دوره ... کار و تحصیل - کنگره 60 www.congress60.org/News/2604/کار-و-تحصیل‎Cached Similar25 فوریه 2012 ... دستور جلسه این هفته : کار و تحصیل. کنگره60 به عنوان مرکز راهنمایی رایگان درمان اعتیاد ، همواره سعی دارد موضوعاتی را که در ارتباط نزدیک با ... شرایط کار، تحصیل و کارآموزی برای پناهجویان در آلمان | مهاجرت به اروپا ... www.dw.com/fa-af/شرایط-کار-تحصیل...کارآموزی.../a-18751343‎Cached Similar1 ا کتبر 2015 ... پس از گذشت این مدت پناهجو می تواند به جستجوی کار برود. پناهجو پس از قبول شدن درخواست پناهندگی اش می تواند آزادانه تحصیل و کار کند و حرفه ... مهاجرت، اقامت، کار و تحصیل - آسمونی www.asemooni.com/tourism/immigration‎Cachedمهاجرت,اقامت,شرایط مهاجرت,بهترین کشور مهاجرت,وکیل مهاجرت,شرایط اقامت,مهاجرت به کشور,کار,تحصیل,سرمایه گذاری,ازدواج,اقامت دائم,شهروند,لاتاری,ویزا,اخذ تابعیت. شرایط تحصیل و کار رشته هنر - تحصیل مهاجرت اقامت – موسسه حقوقی ... https://www.estahbanaty.com/.../شرایط-تحصیل-و-کار-رشته-هنر/‎Cachedدر مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته هنر پرداخته شده است و دانشگاه های این رشته و شرایط اخذ پذیرش روال اخذ ویزا در این مقاله شرح داده شده است. کار همزمان با تحصیل در کانادا - ویزا موندیال https://www.visamondial.com/تحصیلی/تحصیل.../کار-همزمان-با-تحصیل/‎Cachedانواع کار در دوران دانشجویی در کانادا یا همان کار همزمان با تحصیل در کانادا به شرح زیر است: On campus کار دانشجویی در محیط دانشگاه. اگر دانشجوی تمام وقت هستید و ...