خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران

مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران

چکیده....................................

مقدمه.................................... 1

متن...................................... 31-7

=============================

متن آغازین:

چکیده:

با فروپاشی شوروی در سال 1991 و جا برای بحران کویت ایالات متحده مقام تک قطبی را به سرکردگیخود مطرح ساخت. چین و ایران با نظام تک قطبی به سرکردگی آمریکا مخالفت کردند. موقعیت ژئوپلتیکی ایران در منطقه خلیج فارش و آسیای مرکزی و همسویی سیاستها موجب ایجاد روابط استراتژیک بین دو کشور چین و ایران گردید. اما آمریکا در مخالفت از ایران، چین را از فروش تسلیحات هسته‌ای شیمیایی به ایران برحذر داشت و با اعمال فشار و وعده امتیازات زیاد، چین را مجبور ساخت که قرارداد مربوط به نیروگاه اتمی بوشهر را معلق و پیشنهاد واگذاری راکتور تحقیقات آب سبک به ایران را رد و نهایتاً کاربری چین را در استراتژی ژئوپلتیکی ایران کم اثر نماید.

در فصول این پایان نامه به موقعیت و جایگاه چین در شرق آسیا و اهمیت ان از نظر ژئواستراتژیکی برای آمریکا و روسیه، جمعیت زیاد و انسانهای نسبتاً ماهر، ذخایر مالی و رشد اقتصادی خوب و تکنولوژی رو به رشد و ارتش مجهز به سلاحهای پیشرفته و هسته‌ای، نقش آفرینی چین در ؟ امنیتی اروآسیا به همراه آمریکا در روسیه، مشخص کردن علائق ژئوپلتیکی آن کشور ؟ 21 مرتبه با هداف تاکتیکی ( تأمین منافع اقتصادی ) و داشتن مازاد بیش از 40% میلیارد دلاری با آمریکا و اهداف استراتژیک ( تأمین منافع انرژی )، تحولات ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک قرن (21) و جایگزینی اقتصادی محوری بجای سیاست محوری بر پایه تفکرات نظامی پرداخته شده است.

در پایان با مشخص کردن تهدیدات آمریکا و نقاط قوت و ضعف چین و شناخت عوامل مثبت و منفی تأثیر گذار بر روابط چین و ایران این فرصت رابتین می‌نماید که مسئولین با استفاده از یافته‌های این تحقیق در ارتباط با نقش چین در مسائل امنیتی ایران تصمیمات صحیحی را اتخاذ نمایند.

مقدمه:

دهه 1990 با دو رویداد بزرگ آغاز شد دو رویدادی که ژئوپلتیک جهانی را بطور کلی دگرگون کرد. از یک سو فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال (1991 ) و سرنگون شدن پیمان و رشد، نه تنها نقطه پایان جها ژئوپلتیک توازن یافته میان و قطب تلقی شد بلکه راه را برای انتقال نظام ژئوپلتیک جهانی از مرحله رقابتهای ( ایدئولوژیک سیاسی ) به رمحله رقابتهای ( اقتصادی ـ سیاسی ) هموار ساخت. از سوی دیگر حرکت نظامی بی‌سابقه امریکا و هم پیمانانشان در ماجرای بحران کویت شیوه نوینی از واکنش‌های ژئوپلتیک در برابر کنشهای استراتژیک منطقه‌ای را نمایان ساخت در حالیکه رویداد نخست مفاهیم تازه ای را در ژئوپلتیک جهانی مطرح ساخت و روابط ساختاری ( افقی ـ عمودی ) جهان قدرتهای را دگرگون کرده و زمینه را‌ آماده شکل گیری نوینی از این روابط ساخته است. رویداد دوم نیز نظام ( ژئوپلتیک خاورمیانه را یکسره دگرگون کرده، موازنه نظامی استراتژیک تازه‌ای را پیش کشیده و مفاهیم نوینی از ( امنیت منطقه‌ای ) را در روابط ساختاری قدرتهای منطقه بدست داده است. چین از جمله کشورهایی است که در نتیجه تیزهوشی کادر رهبری خود که تهدیدات اقتصادی را برای امنیت ملی خویش مخرب تراز دشمن خارجی تشخیص داد برای رفع ناامنی از کارایی نهادها و بخش‌های اقتصادی، سیاست تنش‌زدایی را در پیش گرفت. همراه با نفی مشروعیت رهبری ؟ جهان توسط ایالات متحده، خود مدعی قرار گرفتن در میان قطبهای اصلی نظام بین‌المللی محصوب می‌شود،

...

متن پایانی :

بررسی پیوند چین با اوراسیا

اوراسیا شامل دو قاره اروپا و آسیا از نظر بعد امنیتی سه منطقه مهم دارد الف) خاورمیانه ب ) مناطق حد فاصل اروپای شرقی و غری و ج) آسیای شرقی که چین به تبع واقع بودن در آن منطقه در اولویت اول از نظر امنیتی نقش مهمی در منطقه شرق آسیا و جهان دارد.

جهان پس از جنگ جهانی دوم بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوری از نظر حل مسائل امنیتی و یا ایجاد مشکل برای دیگری تقسیم شده و چین در دهه های (50 و 60) در جبهه شرق و در دهه های (70 و 80 ) شریک ایالات متحده در مقابل شوروی و پس از فروپاشی دیوار برلین در سال 1989 وضعیت جدیدی بخود گرفت. با توجه به نظر برژینسکی و ساموئل هانتیگتون ساختار قدرت جهانی به شش منظومه، منظومه آمریکای شمالی به رهبری ایالات متحده ، منظومه آسیای شرقی با بازیگری چین و ژاپن منظومة اروپا – منظومه آسیای جنوبی با رهبری هند منظومه هلال ناموزون مسلمانان و بالاخره منظومة اوراسیا که تا حدی زیر سلطه روسیه خواهد بود تقسیم می شود.

ایالات متحده معتقد است که جهان بسوی تک قطبی شدن پیش می رود. اما بعضی نیز به جهان چند قطبی اعتقاد دارند ولی جوزف نای اعتقادی به روسیه و هند به جهت آسیب پذیری اقتصادی و طولانی بودن اصلاحات در ردیف قطبهای نظام بین المللی تلقی نمی کند و چین را نیز در سدة بعد جزء قطبهای قدرتمند می آورد. در قرن (19 و 20) میلادی اروپا ضامن صلح جهانی بود ولی در قرن 21 امنیت آسیا ضامن صلح جهانی عنوان شد در حال حاضر در آسیا مناطق خاورمیانه ، هند ، پاکستان، دریای چین و مشکل خاوردور در ارتباط با دو کره و چین و تایوان و روقرارگرفتن آنها با یکدیگر مشکلات امنیتی بزرگ اوراسیا است. بازیگران اصلی به ترتیب ژاپن ، آمریکا و روسیه و چین هستند که در این رابطه ژاپن و آمریکا از روابط گرمتری برخوردارند و در سال 1996 پیمان امنیتی را به امضاء رسانده اند و در متقابل چین و روسیه نیز به جهت پیمان امنیتی فوق از سال 1998 روابط گرمتری را به خود گرفته اند واین مانع از آن نشده که بر روابط ژاپن ، چین و آمریکا و یا روسیه و آمریکا تأثیرات منفی زیادی بگذارند. ژاپن به جهت جلوگیری از تزریق چین بر تنگه مالاکا حمایت از تایوان و پیمان امنیتی با آمریکا را منعقد نموده و ایالات متحده نیز حمایت خود را از تایوان پنهان نداشته است.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران

دانلود مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران – خرید ... www.novinmgali.ir/?p=1399‎Cached2 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/9094‎Cached29 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله تجزیه و ... مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران filemarket20.cero.ir/product-331389-مقاله-تجزیه-و-تحلیل-ژئوپلتیک-چین-برامنیت-ایران.aspx‎Cachedمقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران دسته: جامعه شناسی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 50 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 32. مقاله تجزیه و ... تحقیق تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران 29 ص - ورد ... listingf.blogsky.com/.../تحقیق-تجزیه-و-تحلیل-ژئوپلتیک-چین-برامنیت-ایران-29-ص-ورد‎Cached6 جولای 2016 ... چکیده: با فروپاشی شوروی در سال 1991 و جا برای بحران کویت ایالات متحده مقام تک قطبی را به سرکردگیخود مطرح ساخت. چین و ایران با نظام تک ... برترین فایل مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران ... www.newfilestant.ir/paper2958.html‎Cached30 سپتامبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم عنوان محصول دانلودی:مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران یکی از بهترین فایل ها در این ... مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران :: ایران دانشجو iran-daneshjoo.blog.ir/.../مقاله-تجزیه-و-تحلیل-ژیوپلتیک-چین-برامنیت-ایران‎Cached5 سپتامبر 2016 ... مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران دسته بندی جامعه شناسی فرمت فایل ... مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران - قیمت 5,000 تومان https://selzir.com/.../6472638-مقاله-تجزیه-و-تحلیل-ژئوپلتیک-چین-برامنیت-ایران‎Cachedتجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران. فهرست مطالب. چکیده: با فروپاشی شوروی در سال 1991 و جا برای بحران کویت ایالات متحده مقام تک قطبی را به ... برترین پکیج مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران kavirdlc.ir/برترین-پکیج-مقاله-تجزیه-و-تحلیل-ژئوپلت/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد نام محصول دانلودی: مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین ... کاملترین فایل مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران golbnkvir.norblog.ir/post/772‎Cached9 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران_خوش ... دانلود مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران - خرید آنلاین ... asmankavirs.meeblog.ir/post/396‎Cached1 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.