خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

تاریخچه : تاریخچه به کارگیری رویکرد رفتاری را می توان به سه بخش تقسیم کرد. جزء اصلی رویکرد رفتاری شرطی سازی کلاسیک [1]یا شرطی سازی پاسخگو نام دارد که بر پایة کارهای پاولف (1940) و هال ( 1943) مبتنی است (ساعتچی ، 1379) کاربرد اصلی شرطی سازی کلاسیک در روان درمانی اصطلاحاً رفتار درمانی نامیده می شود (شفیع آبادی 1378) و پیگیری جریان رشد رفتار درمانی و یا تاریخچه آن شبیه تعقیب رودخانه‌ای است با انشعابات فراوان که از پایین به طرف سرمنشأ در حرکت است . چون جریانهای زیادی به این رودخانه ملحق می شوند. بعد از مدتی تشخیص اینکه کدام جریان اصلی رودخانه است مشکل می شود ( کورسینی 1973، ترجمة شفیع آبادی 1378).ذیلا به چند مورد از این جریانها اشاره شود.

یکی از این جریانها انزجار درمانی نام دارد. کانترویچ [2] (1929) اغلب بعنوان اولین استفاده کننده از این رویکرد مبتنی بر یافته های آزمایشگاهی معروف است . او با بکارگیری مدل شرطی سازی متقابلی بیمار الکلی را درمان کرد. بدین ترتیب که الکل را با شوک قوی الکتریکی همراه کرد و موجب ایجاد بازتابهای امتناع بدنی و تنفر از الکل شد (کورسینی ، 1973).

دومین جریان بوسیلة کسانی شکل گرفت که تلاش کردند تا سیستم های گسترده نظریة شخصیت و رواندرمانی را در چارچوب نظریة یادگیری بیان کنند. برجسته ترین تلاشها در این حیطه بوسیلة دولارد میلر ( 1950) صورت گرفت (کورسینی ، 1973) آنها که سعی کرده اند نظریة روانکاوی را در قالب واژه های یادگیری به کار گیرند معتقدند که رفتار نوروتیک بریک کشمکش عاطفی ناآگاه مبتنی است که معمولا از دوران کودکی سرچشمه می‌گیرد . به اعتقاد آنها کشمکشهای روان نژندی به وسیلة والدین و در موقعیتهای تغذیه،آموزش نظافت ، آموزش جنسی و … آموزش داده می شود و کودکان آن را فرا می گیرند ( شفیع آبادی ، 1378).



[1] -classical conditioning

[2] - kantorovich

...

مفاهیم بنیادی نظریة رفتار درمانی

الف ) نظریة شخصیت

رفتار درمانگران توجه چندانی به ارایه نظریه ای در زمینة‌شخصیت نداشته اند آنان در درجة‌ اول این فرض را پذیرفته اند که اکثر رفتارهای انسان آموخته شده است و بنابراین می توان با استفاده از اصول یادگیری رفتارها را تعدیل کرد ویا کلا تغییر داد. از این رو می توان گفت که همان اصول و قواعدی که در شیوه های یادگیری انسان مطرح است در تدوین وتکوین شخصیت و یا اضمحلال آن نیز موثر است و پایه و اساس رشد شخصیت به حساب می آید . الگویی که رفتارگرایان برآن اساس شخصیت را توجیه می کنند همان الگوی یادگیری محرک - پاسخ ( و یا الگوی محرک – ارگانیزم – پاسخ ( S-O-R ) است . در الگوی اول فرد را صرفا زادة نوع پاسخهایی می دانند که فرد در قبال محرکهای مختلف محیطی از خود بروز می دهد . در الگوی دوم نوع پاسخهایی می‌دانند که فرد در قبال محرکهای مختلف محیطی از خود بروز می دهد . در الگوی دوم نوع تعبیر و تفسیر و برداشت فرد از محرکها عامل مهمی در تعیین نوع پاسخها و چگونگی رفتار و شخصیت او به حساب می آید . در قالب نظریة رفتاری محرکها و عوامل محیطی نقش قاطع و تعیین کنندهای در تغییر و تکوین شخصیت دارند و شخصیت افراد تابع محیطی قرار می گیرد که در آن رشد می یابند ( شفیع آبادی ، 1378).

دیدگاه رفتاری در مورد وجود آمادگیهای ذاتی در فرد برای رفتار به شیوه ای خاص اصراری ندارد . به علاوه روان شناسان یادگیری برخلاف تاکید نظریه های روان پویایی و صفات بر ویژگیها یا صفاتی که در موقعیتهای مختلفی به کار می روند. معتقدند که همسانی در رفتار افراد به دلیل شباهتی است که در شرایط محیطی است و موجب برانگیختن این رفتار های شود ( پروین ، 1989؛ ترجمة کدیور،- ).



خرید فایل



لینک منبع :مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار - دنلود مقاله و پروژه و پایان ... bankmaghale.ir/مقاله-رفتار-درمانی-و-تغییر-و-اصلاح-رفتا/‎Cached Similarمقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود ... دانلود فایل ( تحقیق رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار) – نیما مقاله nimarticled.ir/article5508.htm‎Cached29 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ... رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار – دانلود پایان نامه رشته ... ravanshenasi.filetak.ir/.../رفتار-درمانی-و-تغییر-و-اصلاح-رفتار/‎Cached7 مارس 2016 ... مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار. این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد. فهرست. تاریخچه ۱. مفاهیم بنیادی نظیریه رفتار درمانی ۴. مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار 3g55tl.barfindl.ir/‎Cachedمقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار. تاریخچه : تاریخچه به کارگیری رویکرد رفتاری را می توان به سه بخش تقسیم کرد. جزء اصلی رویکرد رفتاری شرطی سازی ... دانلود مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار mag-iran.com/دانلود-مقاله-رفتار-درمانی-و-تغییر-و-اصل.htm‎Cached Similarروشهای مثبت کاهش رفتار ۲۶ روشهای منفی کاهش رفتار ۲۸ کارآیی رفتاردرمانی برای اختلال های ویژه ۳۰ فهرست منابع ۳۴. رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار تاریخچه ... برچسب تغییر و اصلاح رفتار - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/tag/تغییر-و-اصلاح-رفتار‎Cachedاین مقاله درمورد رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار می باشد. بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار. مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/.../مقاله-رفتار-درمانی-و-تغییر-و-اصلاح-رفتار‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ... رفتاردرمانی و تغییر و اصلاح رفتار|سفارش پروپوزال persianmaghale.com/رفتاردرمانی-و-تغییر-و-اصلاح-رفتار/‎Cachedاین تحقیق دانشجویی مشتمل بر ۳۱ صفحه است، برای دیدن فهرست مطالب مقاله و ... خلاصه ای کوتاه از مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار را در زیر می توانید ... دریافت فایل مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار – پرداخت و ... www.novinmgali.ir/?p=1484‎Cached2 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید دوست گرامی سلام .برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله رفتار درمانی و ... مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار | cell full cellfull.ir/?p=83779‎Cachedصفحه اصلی مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار. مقاله رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار. توسط : adminدر: اکتبر 20, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ...