خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

معماری چیست؟

معماری چیست؟

معماری چیست؟

از بارزترین نشانه های تفاوت انسان و حیوان ، عشق به نوجوئی، تکامل و توسعه قدرت خویش بوده است. حیوان از غریزه اش مدد گرفت، لانه و سرپناه ساخت و طی هزاران سال به آن قانع بود و در آن تغیری نداد اما انسان همواره در اندیشه قدرت و توانائی خویش بوده است. او ابتدا دریافت که پوست بدنش قادر به حفظ او در برابر سرما و گرما نیست، پوست دومی چون لباس را کشف کرد تا ضعف پوست بدن را جبران کند. باز هم به آن قانع نشد و پوسته سومی ساخت تا او را از گزند سرما و گرما ، آفتاب، درندگان و مزاحمان بیگانه در امان دارد. این پوسته سوم را خانه نامید.
دست او دارای قدرت کافی برای شکستن درختان ، کندن خاک و کشتن حیوانات نبود و با خلق ابزار مناسب آن را توانا ساخت. همانگونه در طول هزاران سال ، او را می بینیم که بی وقفه در تلاش وسعت بخشیدن به قدرت و قلمرو خویش ، اعماق زمین را شکافته، به ژرفای دریا فرو رفته و در بیکران آسمان در جستجوی منابع و پایگاه جدید است.
ارتیاط با دیگران ، یکی از ابزارهای توسعه قدرت رفع نیاز روحی او بوده است که به اشکال گوناگون جلوه گر شده است و در این میان ، ابتدائی ترین آن ، ارتباط تصویری بوده است که آثار آن بر سنگواره ها ، یادآور نحوه ارتباط او در دوره غار نشینی است.
ارتباط تصویری امروزه ار جایگاه ارزشمندی برخوردار است و نقشه کشی یکی از مهمترین گونه های آن است که در تمامی رشته های فنی مورد استفاده قرار می گیرد.
همانگونه که می دانید برای ساختن یک مجموعه ساختمانی با اتکا به دهها هزار کلمه در توصیف آن ، بدون اینکه تصویری از آن رسم کنیم ممکن نیست. به عبارت دیگر اگر قرار باشد ده نفر سازنده، همگی با اتکا به توصیفات موجود از طرف نویسنده ،ساختمانی بسازند، نهایتاً ده ساختمان متفاوت حاصل خواهد شد. هر چند که توصیفات مذکور دقیق و جزء به جزء باشد.
لذا اگر چه کلمات ، نقش مهمی را در انتقال ایده ای طرح بازی می کند، اما نقشه، اصلی ترین وسیله برای ارتباط در کار معماری و ساختمان است بنابراین تصاویر در بسیاری از مواقع گویاتر از کلمات ، منتقل کننده ایده های فنی است. به همین سبب در رشته های فنی برای انتقال ایده ها از نوعی تصاویر ساده شده خاص به نام نقشه استفاده می کنند که نوعی زبان ترسیمی است .
این زبان همانند زبان مادری دارای قواعد و دستورات خاص خود است.این قواعد به طور قراردادی وضع شده است و در اغلب کشورها به صورت استاندارد در آمده است.در رشته معماری نیز از نقشه هایی استفاده می شود که به آن نقشه های معماری-ساختمانی می گویند.
نقشه کشی ، ترکیبی است از ترسیمات تک تصویری سه بعدی و ترسیمات چند تصویری دو بعدی.
نقشه های ساختمانی در مقیاسها و اندازه های متفاوت ترسیم می شوند که بتوانند تمامی اطلاعات مورد نیاز برای سات آن را اعم از اندازه و شکل و حتی نوع مصالح را به بیننده منتقل کند.



خرید فایل



لینک منبع :معماری چیست؟

معماری چیست؟ (تعاریف معماری) - هنرتک honartech.ir/معماری-چیست؟-تعاریف-معماری/‎Cached Similar23 مه 2015 ... معماری چیست؟ (تعاریف معماری)تعریف معماری در فرهنگ لغت عبارت است از: هنر و علم طراحی و بنای ساختمان... معماری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/معماری‎Cached Similarمعماری. از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. پرش به: ناوبری، جستجو ... [نمایش]معماری بر پایه کشور. ◅ شرکت‌های معماری بر پایه کشور (۷ ر) ..... معماری چیست؟ فرم مجسم ... ‎نقشه‌کشی معماری - ‎معماری سبز - ‎نمایش - ‎نظریه معماریارشیتکت - معماری چیست؟ معمارکیست؟ pourya96.blogfa.com/post/1‎Cachedارشیتکت - معماری چیست؟ معمارکیست؟ - به نام یگانه معمار هستی - ارشیتکت. مهندسی معماری چیست؟ - سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=112555‎Cached Similar10 ژانویه 2010 ... ه اعتقاد بعضی ها معماری مادر همه هنرهاست که تعاریف مختلفی از آن ارائه شده است. رشته معماری یکی از رشته های مهم دانشگاهی است که امروزه در دانشکده های ... مجله معماری - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/74471‎Cached Similar3 ژوئن 2016 ... همشهری‌آنلاین- مهدی توپچی: شاید بتوان معماری را از آن گونه واژه هایی دانست که همواره به راحتی به کار می‌رود ولی کمتر ... مفاهیم: معماری بیونیک چیست؟ تعریف معماری چیست ؟ | هزار و یک بوم 1001boom.com/13677/معماری-چیست/‎Cached5 مه 2016 ... معماری چیست ؟ شاید این سوالی باشد که برای هر کسی که قصد انتخاب رشته و شغل آینده‌اش را داشته باشد، پیش بیاید. کار مهندس معمار چیست؟ - دنیای کار info.donyayekar.ir/مهندس-معمار/‎Cached Similar7 فوریه 2015 ... محل کار مهندس معمار در دفاتر کاری و در محل پروژه های ساخت و ساز است و در محل پروژه باید از لباس های ایمن از جمله کلاه و کفش مجهز استفاده کند. معماری چیست؟-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/artandculture/adetails.php?articleid...‎Cachedمعماری چیست؟ شاید بتوان معماری را از آن گونه واژه هایی دانست که همواره به راحتی به کار می رود ولی کمتر پیش می آید که گوینده مفهوم دقیق آن را بداند و با ریشه و حوزه ... طراحی معماری - معماری چیست ؟ www.arco.blogfa.com/post/2‎Cachedمعماری چیست؟ (تعاریف معماری):به عقیده ی اکثر معماران برجسته معماری فراتر از این است.معماری به عنوان اجتماعی‌ترین هنر بشری با فضای اطراف انسان مرتبط است. « تعریف معماری از نگاه معماران بزرگ و شخصیت های برجسته» - پویش ... sepanta106.persianblog.ir/post/34/‎Cached Similar21 مارس 2009 ... معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن ...