خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن

حداقل دستمزد و روش های تعیین آن

در این مقاله سعی شده به طور خلاصه موضوع حداقل دستمزد از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا تعریف مختلف حداقل دستمزد روزانه و سپس به هدف از تعیین آن پرداخته شده است. در ادامه به تاریخچه حداقل دستمزد و مقوله نامه ها و توصیه نامه های تصویب شده مربوطه اشاره شده است. در قسمت بعد مقاله ضوابط و معیارهای تعیین و تعدیل و دوره تعدیل دستمزد و همچنین تجارب کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش دیگر، آثار مربوطه و سیاست های مکمل جهت دستیابی به هدف مورد نظر تعیین حداقل دستمزد و کاهش اثر منفی اجتماعی آورده شده است.

مقدمه:

حداقل دستمزد ازبحث انگیزترین موارد قانونی کار در کشور است که هر سال هنگام تعدیل آن در اسفند ماه موجب طرح مباحثات زیادی می شود که گاهی شکل حادی نیز به خود می گیرد. حداقل دستمزد در ایران به صورت یه جانبه بین نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تعیین می شود که به ندرت بین آنها همخوانی وجود دارد؛ به همین دلیل درباره حداقل مزد سال 1382، در روز آخر اسفند 1381 توافقی اجباری حاصل شد.

در این تحقیق سعی می شود که حداقل دستمزد از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و در هر قسمت تجارب سایر کشورها نیز جهت پربارتر شدن بحث ذکر شود.

1- مفاهیم و تعاریف

تعاریف مختلفی از حداقل دستمزد ارائه شده است که برخی از آن ها عبارتند از:

حداقل دستمزد عبارت است از نرخ های مزدی که از طریق قانون یا کذاکرات دسته جمعی برقرار می شود و با مزدهای پایین تر از نرخ ها نمی توان کارگران را استخدام کرد یا به عبارت دیگر مزدها نمی توانند و نباید از این حد پایین تر باشند و پرداخت آن باید به صورت نقدی باشد و پرداخت های غیر نقدی که در قراردادها پیش بینی می شود به عنوان پرداختی تلقی می شود بر حداقل مزد است.

منظور از حداقل مزد، مزدی است که بدون توجه به میزان بهره وری کار و دیگر روابط و قوانین حاکم بر مزدها نظیر عرضه و تقاضای نیروی کار، قدرت چانه زنی و مذاکرات دسته جمعی، صرفا بنابر ملاحظات زیستی و معیشتی کارگرو خانواده او تعیین می شود. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن

مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن - مپفا mapfa.cero.ir/product-341753-مقاله-حداقل-دستمزد-و-روش-های-تعیین-آن.aspx‎Cachedحداقل دستمزد و روش های تعیین آن. در این مقاله سعی شده به طور خلاصه موضوع حداقل دستمزد از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا تعریف مختلف حداقل دستمزد ... دانلود مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن - یونی سلس www.unisells.ir/prod-481410-دانلود+مقاله+حداقل+دستمزد+و+روش+های+تعیین+آن.html‎Cachedحداقل دستمزد ازبحث انگیزترین موارد قانونی کار در کشور است که هر سال هنگام تعدیل آن در اسفند ماه موجب طرح مباحثات زیادی می شود که گاهی شکل حادی نیز به خود می گیرد ... تحقیق حداقل دستمزد و روش های تعیین آن - همکاری در فروش فایل network.marketfile.ir/product-45863-hadagaal-dastmozd.aspx‎Cachedتحقیق حداقل دستمزد و روش های تعیین آن. مقدمه: حداقل دستمزد ازبحث انگیزترین موارد قانونی کار در کشور است که هر سال هنگام تعدیل آن در اسفند ماه موجب طرح مباحثات ... دانلود مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-حداقل-دستمزد-و-روش-های-تعیین-آن‎Cached22 مه 2016 ... مقدمه: حداقل دستمزد ازبحث انگیزترین موارد قانونی کار در کشور است که هر سال هنگام تعدیل آن در اسفند ماه موجب طرح مباحثات زیادی می شود که گاهی ... مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/.../مقاله-حداقل-دستمزد-و-روش-های-تعیین-آن‎Cached24 ا کتبر 2016 ... زیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن وارد سایت ما شده اید ... مقاله حداقل دستمزد bankmaghale.ir/مقاله-حداقل-دستمزد/‎Cachedحداقل دستمزد و روش های تعیین آن ۱ مقدمه: ۲ ۱- مفاهیم و تعاریف ۲ ۲- هدف از تعیین حداقل دستمزد ۳ مهمترین اهداف تعیین حداقل مزد: ۴ ۳- تاریخچه حداقل دستمزد: ۴ مقاوله نامه ها و ... دانلود مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن – خرید آنلاین و دریافت ... www.risearticle.ir/download/2210‎Cached25 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. حداقل دستمزد و روش های تعیین آن » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/3248-حداقل-دستمزد-و-روش-های-تعیین-آن.html‎Cached4 سپتامبر 2015 ... حداقل دستمزد ازبحثانگیزترین موارد قانونی کار در کشور است که هر سال هنگام تعدیل آن در اسفند ماهموجب طرح مباحثات زیادی می شود که گاهی شکل حادی ... تحقیق حداقل دستمزد و روش های تعیین آن shopirani.ir/product/.../تحقیق-حداقل-دستمزد-و-روش-های-تعیین-آن‎Cachedتحقیق حداقل دستمزد و روش های تعیین آن در این مقاله سعی شده به طور خلاصه موضوع حداقل دستمزد از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد ابتدا تعریف مختلف حداقل ... دانلود مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن - خرید آنلاین و دریافت firuozeiasman.meeblog.ir/post/877‎Cachedشما به صفحه اختصاصی مقاله حداقل دستمزد و روش های تعیین آن وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه فرمایید که ...