خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS

مقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS

ITS چیست؟

ایجاد سیستمهای هوشمند حمل و نقل ITS‌ یک زیرساخت مطلوب و مناسب جهت تحقق و دستیابی به اهداف متخصصین فراهم شده است.مدیریت و برنامه ریزی دقیق و کارآمد در حمل و نقل و ترافیک ، استفاده بهینه از منابع، کاهش صدمات و افزایش ایمنی و آرامش، کاهش هزینه و اثرات نامطلوب زیست محیطی، ‌کاهش مصرف انرژی و تأخیرهای ناخواسته در طول سفر و در نهایت جلب رضایت مسافرین و روانسازی جریان ترافیک و حمل و نقل، ‌همواره از مقاصد ومطلوبهای برنامه ریزان حمل و نقل در استفاده از ITS برشمرده می‌شوند.

مفهوم ITS

حمل و نقل و جابجائی کالا و مسافر، بعنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشر، همواره به عنوان شاخصی مطرح بسیار مهم در برنامه‌ریزی‌های کلان هر جامعه، ‌مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

درعصری که به آن ”عصر انفجار اطلاعات“ اطلاق می‌گردد، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان ابزاری کارآمد برای متخصصین رشته های گوناگون، موجبات تسهیل و تسریع ارائه خدمات را فراهم نموده است.

در همین راستا، مهندسین حمل و نقل نیز سعی بر آن داشته‌اند تا از فن‌آوری اطلاعات (IT )بعنوان راهکاری مناسب درجهت از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت ترافیک بهره‌ جسته‌ و مشکلات آنرا به حداقل ممکن کاهش دهند و در این مقاله سعی بر آن است تا اندکی از کاربرد‌های IT در حمل و نقل تشریح شود.

در سالهای اخیر، جوامع پیشرفته با بهره جوئی از امکاناتی که امروزه بعنوان ره آوردهای IT شناخته میشوند، با ایجاد سیستمهای هوشمند حمل و نقل یا ITS‌ یک زیرساخت مطلوب و مناسب جهت تحقق و دستیابی به اهداف متخصصین فراهم شده است.

مدیریت و برنامه ریزی دقیق و کارآمد در حمل و نقل و ترافیک ، استفاده بهینه از منابع، کاهش صدمات و افزایش ایمنی و آرامش، کاهش هزینه و اثرات نامطلوب زیست محیطی، ‌کاهش مصرف انرژی و تأخیرهای ناخواسته در طول سفر و در نهایت جلب رضایت مسافرین و روانسازی جریان ترافیک و حمل و نقل، ‌همواره از مقاصد ومطلوبهای برنامه ریزان حمل و نقل در استفاده از ITS برشمرده می‌شوند.

در همین راستا میتوان بصورت دقیقتر ،‌مهمترین عملکردهای ITS را چنین برشمرد :

- مدیریت و بهینه سازی جریان ترافیک و روانسازی حرکت

- مدیریت و کنترل حوادث

- مدیریت و پشتیبانی وسائل نقلیه امدادی

- مدیریت اخذ الکترونیکی عوارض , هزینه پارکینگ , خرید و رزرواسیون بلیط و...

- مانیتورینگ و کنترل حمل و نقل سنگین

- مدیریت و ناوبری پیشرفته

- مدیریت حمل و نقل عمومی

- مدیریت و پشتیبانی عابر پیاده و ...

روشن است که هر یک از موارد مذکور بدون بهره جوئی از ره‌آوردهای IT قابل دستیابی و انجام نبوده است. بطور مثال کنترل و برنامه‌ریزی چراغهای راهنمائی در داخل شهرها بعنوان یک مسئله مهم از مقوله مدیریت و بهینه سازی جریان ترافیک و روانسازی آن , همواره مطرح می باشد. بصورت خلاصه نحوه عملکرد این سیستم را می‌توان بدین شرح توصیف نمود که حجم و میزان تراکم خودروها توسط حسگرهای گوناگونی که در زیر سطح جاده و یا در حواشی آن نصب شده‌اند ، سنجیده شده و جهت پردازش و اخذ تصمیم، توسط ابزارهای ارتباطی همچون فیبر نوری یا بصورت wireless، به مراکز کنترل مرکزی ارسال می‌گردد و در آنجا بر اساس اصول و محاسبات مدیریت ترافیک و فاز بندی چراغها، توسط نرم افزارهای مفید با در نظر گرفتن شرایط متفاوت و مطروح، زمان بهینه توقف پشت چراغ و یا حرکت در حالت سبز، پردازش و دستورات لازم به دستگاههای کنترل کننده چراغها ارسال می‌گردد.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS

مقاله سیستم های هوشمند حمل و نقل ( ITS ) و کاربردهای مختلف آن در برنامه ... www.civilica.com/Paper-TTC10-TTC10_050=سیستم-های-هوشمند-حمل-و-نقل--ITS---و-کاربردهای-مختلف-آن-در-برنامه-ریزی-حمل-و-نقل-شهری.html‎Cached Similarمقاله سیستم های هوشمند حمل و نقل ( ITS ) و کاربردهای مختلف آن در برنامه ریزی حمل و نقل شهری, در دهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران (10th Transportation ... مجموعه مقالات نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای www.civilica.com/Papers-RMTO01=نخستین-همایش-سیستم-های-حمل-و-نقل-هوشمند-جاده-ای.html‎Cached Similar۱. آنالیز عملکردی سیستم های هوشمند ERP در توسعه صنعت حمل و نقل (فول تکست دارد) ... دریافت مقاله کامل سرفصل ارائه مقاله: مدیریت و تجربیات اجرای پروژه های ITS مقاله سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ITS جاده‌ای - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-DOROUDIT01-DOROUDIT01_030=سیستم‌های-حمل-و-نقل-هوشمند-ITS-جاده‌ای.html‎Cached Similarمقاله سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ITS جاده‌ای, در همایش منطقه ای علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیورتر و فناوری اطلاعات (1st Regional Conference on Computer Science, ... تشکل ITS | سیستم های هوشمند حمل و نقل و ترافیک www.itsiran.com/‎Cached Similarدر این بخش سایت ، با تلاش فراوان ، کتب و مقالات ، نشریات و پایان نامه های مرتبط با سیستم های هوشمند حمل و نقل جمع آوری و جهت دانلود و استفاده علاقه مندان قرار داده شده ... خلاصه مقالات ارائه شده در نخستین همایش سیستمهای حمل و نقل​ هوشمند ... www.141.ir/SitePages/ArticlesAbs.aspx‎Cachedخلاصه مقالات ارائه شده در نخستین همایش سیستمهای حمل و نقل​ هوشمند جاده ای در این بخش ارائه میشود ، لطفا برای ..... گروه : سیاستهای کلی و راهبرد ها در ITS (37) ... مدیریت ترافیک شهری و نقش سامانه های هوشمند حمل ونقل ( ITS ) mazandaran.jrl.police.ir/content.php?pagename=show...id...‎Cached Similarنمایش مقاله. مدیریت ترافیک شهری و نقش سامانه های هوشمند حمل ونقل ( ITS ) ... فن آوری اطلاعات نشأت می گیرد، ایده بکارگیری سیستم های هوشمند حمل و نقل (ITS) می باشد. مقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS - ساخت وبلاگ pichakwi.aslblog.ir/post/1231‎Cachedمقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد. با سلام حضور مشتریان گرامی. دانلود مقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS - خرید آنلاین و دریافت golbargonasim.ruzfa.ir/post/1060‎Cachedبا آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله سیستم هوشمند حمل و نقل ITS وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ... دومین همایش حمل و نقل هوشمند www.itscongress.ir/‎CachedVice President, ITS Japan, Japan. 1 ... مهلت ارسال مقالات : 18 آذر ماه 1395 ... در کشور ایران نیز در دهه های اخیر کاربرد سیستم های هوشمند در حمل و نقل شهری و بین شهری ... فراخوان مقاله نخستین همایش سیستم های حمل ونقل هوشمند جاده ای ITS a-sharghi.rmto.ir/Lists/News/Display.aspx?ID=2049...‎Cachedتاریخ انتشار:1395/09/17. فراخوان مقاله نخستین همایش سیستم های حمل ونقل هوشمند جاده ای ITS. نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای در دی ماه 1393توسط ...