خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله دولت الکترونیک

دولت الکترونیک

مقدمه

یکــــی از مفاهیمی که در دهه های اخیر به گونه ای بسیار گسترده در جوامع پیشرفته مورد بررسی قرار گرفته و حتی در بعضی مواقع با موفقیت به اجرا درآمده، مفهوم دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک، یک دولت دیجیتال بدون دیوار و ساختمان و دارای سازمانی مجازی است که خدمات دولتی خود را به صورت بهنگام (ON LINE) ارائه می کند و موجب مشارکت آنان در فعالیتهای مختلف اجتماعی سیاسی می شود.

روند ایجاد دولت الکترونیک بدین صورت بوده است که در طول نیمه دوم دهه 1990، بخش خصوصی آمریکا مسئول خلق خدمات الکترونیکی شد. وجود فناوری وب (WEB)، به برانگیختن برخی اقدامات تجاری در شرکتها منجر گشت و لذا نتایج خوب و قابل سنجشی از این اقدامات حاصل شد. مهمتر از آن، این بود که کارکنان هرچه بیشتر اثربخش شدند به طوری که در بازده کاری آنها افزایش قابل ملاحظه ای پدید آمد. برای مثال، در سال 1999، میانگین بازده کاری هر ساعت فرد، پنج درصد افزایش پیدا کرد. لذا بدین طریق، بذرهای کارایی به واسطه به کارگیری این چنین فناوریها پاشیده شد و لذا فناوری وب به تغییراتی در شغل، شاغل و ارتباطات منجر شد.
زمانی که فناوری وب در اکثر بخشهای خصوصی به کار گرفته شد، دولت از این بابت عقب مانده بود. لذا توجه دولت به این مسئله معطوف گشت که ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیک بسیار ساده تر خواهدبود.

درنتیجه وینتون سرف (VINTON CERF) که به عنوان یکی از پدربزرگهای اینترنت مشهور است این پیشنهاد را به رهبران دولتی داد که «لطفاً از فناوری اطلاعات استفاده کنید. اجازه دهید که خدماتتان، بیشتر دردسترس باشد. همچنین، هرگز از فناوری وب نهراسید، اما همواره برای آن برنامه ریزی کنید». لذا شهر گولدن به این نیاز استراتژیک پی برد و در ژوئیه 2001، برنامه ریزی استراتژیک برای دولت الکترونیک را تدوین کردند. به هــــرحال، بهــــره گیری از امکانات دولت الکترونیک می تواند موجب ارائه بهتر خدمات دولتی به شهروندان شود و امکان استفاده و دسترسی برابر کلیه شهروندان، تعامل اثربخش تر با طرفهای درگیر و غنی سازی شهروندان را فراهم آورد و درمجموع، به ایجاد مدیریت دولتی اثربخش تر منجر شود.

ازجمله نتایج موردانتظار از چنین فرایندی، کاهش فساد اداری و شفافیت بیشتر امور، بالارفتن میزان مسئولیت، دائمی شدن بهبود روندها و فرایندها، راحتی بیشتر، رشد منابع و کاهش هزینه خدمات است. با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، مراکز خدمات رسانی به مشتریان نزدیکتر می شوند و افراد می توانند حتی ازطریق رایانه های شخصی، خدمات خود را دریافت کنند. همچنین دولت الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت و هزینه، دولت، شهروندان و کسب و کار می گردد. جهانی شدن نیز دولتها را وادار می سازد تا به منظور فروش کالا و خدمات خویش و همچنین صدور فرهنگ و شناساندن خویش به سایر فرهنگها و تمدنها، اقدام به تاسیس دولت الکترونیک کنند.

تعاریف

تعاریف بسیاری از دولت الکترونیک شده است کــه تعدادی از آنها به صورت زیر ارائه می شود:
دولت الکترونیک: استفاده آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و شبانه روزی به مشتری است. ....

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله دولت الکترونیک

مقاله - دولت الکترونیک www.solati2010.blogfa.com/post-10.aspx‎Cachedفهرست. مقدمه 3. مشتریان دولت الکترونیک 4. مزایای دولت الکترونیک 5. ضرورت ایجاد دولت الکترونیک 6. راهکارهای دولت الکترونیکی 8. تحقق دولت الکترونیکی 8. دولت الکترونیک و موانع آن در ایران - پورتال سامان www.sis-eg.com/.../2188-دولت-الکترونیک-موانع-آن-در-ایران.html?...مقاله...‎Cached Similarشرکت سازه اطلاعات سامان پایگاه دانش پایگاه مقالات دولت الکترونیک ... تعریف 3 : دولت الکترونیک به عنوان بستر و فرآیند مدیریت بدون کاغذ در حکومت مطرح است و ... مقاله دولت الکترونیک: فن آوری اطلاعات و راهبردهای مدیریت ارتباط با ... www.civilica.com/Paper-ICTM04-ICTM04_050=دولت-الکترونیک-فن-آوری-اطلاعات-و-راهبردهای-مدیریت-ارتباط-با-شهروند.html‎Cached Similarمقاله دولت الکترونیک: فن آوری اطلاعات و راهبردهای مدیریت ارتباط با شهروند, در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (04th International ... دولت الکترونیک و حکومت داری خوب - پایگاه مقالات علمی مدیریت system.parsiblog.com/Posts/.../دولت+الکترونیک+و+حکومت+داری+خوب/‎Cached Similarعنوان مقاله: دولت الکترونیک و حکومت داری خوب. مولف/مترجم: محسن فرهادی نژاد. موضوع: فن آوری اطلاعات سال انتشار(میلادی): 2006 وضعیت: تمام متن منبع: ماهنامه ... PDF مقاله تأملی بر دولت الکترونیک و ابعاد تعامل شهروندان با آن www.niazemarkazi.com/papers/10010238.html‎Cached Similarتأملی بر دولت الکترونیک و ابعاد تعامل شهروندان با آن ,دولت الکترونیک,شهروند الکترونیک,فرهنگ ملی,اعتماد سیاسی,پیاده سازی,مشتری.,مقاله PDF, شرح:1- مقدمه در ... مقاله بررسی دولت الکترونیک bitanrmafzar.meeblog.ir/post/1453‎Cached27 ا کتبر 2016 ... ... دانلودی: مقاله بررسی دولت الکترونیک درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله بررسی دولت الکترونیک در 35 صحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. دولت الکترونیکی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دولت_الکترونیکی‎Cached Similarپیشنهاد شده‌است که این مقاله یا بخش با دولت الکترونیک ادغام گردد. (بحث) ... دولت الکترونیکی سازماندهی مجدد خدمات شهروندی به کمک فناوری اطلاعات است . مقاله مدلهای پیاده سازی دولت الکترونیک - مرجع علوم مدیریت ایران www.e-modiran.com/.../t:مقاله_مدلهای_پیاده_سازی_دولت_الکترونیک‎Cached Similarمقاله مدلهای پیاده سازی دولت الکترونیک | مرجع علوم مدیریت ایران : سایت دانلود مقاله، پرسشنامه پایان نامه، پاورپوینت، جزوه، تحقیق و پروژه های علمی درباره مدیریت. دانلود مقاله پاورپوینت پیرامون دولت الکترونیک - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-مقاله-پاورپوینت-دولت-الکترونی‎Cached Similar23 نوامبر 2011 ... عنوان پاورپوینت : دولت الکترونیک قالب بندی : پاورپوینت قیمت : رایگان شرح مختصر : اصولاً تعریف واحدی درباره ی دولت الکترونیک وجود ندارد. مقاله های کامپیوتر - معایب دولت الکترونیک چیست؟ rezaranjdost.blogfa.com/post/25‎Cached Similarدولت الکترونیک : دولتی است که در آن رابطه مردم با دولت در فرآیند محیط الکترونیکی مردم با نهادها و ارگانهای تولید کننده خدمات بدون کاغذ تماس برقرار می کنند و خدمات ...