خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

طراحی و عملکرد سیستم ترمز

مقدمه. 4

انواع ترمزها 5

ترمز دیسکی. 6

کالیپر چهار پیستونی. 7

ترمز کاسه ای.. 8

استقرار ترمز کاسه ای.. 9

انواع ترمز کاسه ای.. 10

ترمز کاسه ای خود تنظیم. 11

فواصل ایمنی ترمز. 12

انتقال وزن. 13

ضعیف شدن ترمز. 14

کاهش سرعت و توقف اتومبیل. 15

هیدرولیک در ترمز. 15

لنت ترمز. 17

اثر فاکتورهای مختلف بر خواص سایشی لنت ترمز : 18

1- اثر سرعت : 18

2- اثر بار : 19

3- اثر دما : 20

4- اثر اندازه ذرات سایشی : 21

تأثیر اندازه ذرات سایشی بر نرخ فرسایش ویژه. 21

طراحی ترمز. 22

ترمزهای دیسکی. 25

ترمزهای کاسه ای.. 28

ترمزهای کاسه ای ( استوانه ای ) با کفشک کوتاه خارجی. 29

عملکرد ترمز خود قفل کن. 30

ترمز کاسه ای با کفشک بلند خارجی. 31

ترمز های کاسه ای با کفشک بلند داخلی. 35

ترمز های لقمه ای ( نواری) 36

عملکرد سیستم ترمز. 41

شتاب کند شونده: 41

انرژی / توان. 42

نیروهای ترمز کننده: 43

مقاومت غلتشی. 43

نیروی مقاوم آیرودینامیک... 45

نیروی مقاومت انتقال قدرت.. 46

شیب.. 46

ترمزها 47

ضریب ترمز. 47

اصطکاک چرخ – جاده. 51

ارتباط با عملکرد خودرو. 55

سرعت.. 55

فشار باد. 56

بار عمودی.. 56

انتظارات ملی برای عملکرد ترمز. 57

تناسب ترمز. 59

سیستمهای ترمز ضد قفلABS 66

راندمان ترمز. 68

محاسبه عملکرد ترمز(مسافت توقف) خودروی پژو آردی.. 70

نتیجه گیری : 72

پیشنهادات.. 72

ضمائم. 74

مراجع 77

چکیده :

این پروژه شامل دو بخش می باشد که در بخش اول توضیحات کلی در مورد ترمز و همچنین انواع ترمزها شامل ترمزهای دیسکی و کاسه ای و چگونگی کارکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد ، در ادامه به توضیح مباحثی همچون فواصل ایمنی ترمز ، انتقال وزن ، ضعیف شدن ترمز ، کاهش سرعت و توقف اتومبیل وهیدرولیک ترمز می پردازیم . بعد از آن یکی از مهمترین پارامترهای ترمز یعنی لنت ترمز مورد بررسی قرار می گیرد . عوامل مژثر در آن بطور مفصل بحث شده است . در آخر این بخش مراحل طراحی ترمز های دیسکی و کاسه ای ( کفشک بلند خارجی ، کفشک کوتاه خارجی ، کفشک بلند داخلی و ترمزهای نواری ) گفته می شود .

مقدمه

اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کرده‌اند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن می‌باشد. اتومبیلی که روشن نمی‌شود ممکن است باعث عصبانیت راننده‌اش گردد ولی هیچ‌گونه خطری برای راننده، عابرین و حتی خود اتومبیل نخواهد داشت. در حالیکه اگر ترمزهای اتومبیلی درست کار نکند می‌تواند یک تله مرگ باشد. ترمز مکانیزمی برای کاستن سرعت اتومبیل و یا بازداشتن آن از حرکت کامل است. دراین فرآیندها، انرژی جنبشی ماشین توسط کار سایشی به حرارت تبدیل می‌شود .

امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود :

1- دیسک : که به همراه چرخها می‌چرخد، اولین قسمت کوپل سایشی می‌باشد . نوع دیسک تأثیر زیادی روی مقدار فرسایش ویژه می‌گذارد . دیسک معمولاً از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شود. زیرا در مقایسه با چدنهای دیگر دارای هدایت حرارتی بالاتری هستند که این به دلیل ساختار صفحه‌ای آن می‌باشد. در سالهای اخیر از مواد دیگری نظیر آلومینیم تقویت شده با sic، کامپوزیت sic/c و کربن زینتر شده نیز استفاده می شود .

2- لنت ترمز : دومین قسمت کوپل سایشی می‌باشد. در هنگام ترمز، لنت به دیسک توسط پیستون هیدرولیکی فشار وارد می‌کند. نیروی سایشی بین لنت و دیسک چرخان، انرژی جنبشی وسایل نقلیه را به حرارت تبدیل می‌کند .

3- سیستم هیدرولیکی : نیروی ترمز را از پدال به پیستون هیدرولیکی انتقال می‌دهد و پیستون نیز لنت را به دیسک فشار می‌آورد .

ترمز دیسکی

ترمز دیسکی شامل یک دیسک چدنی صلب است که به همراه چرخ اتومبیل می چرخد . سیلندرهای ترمز و پیستونها ، رابطه های مرتبط به سیستم هیدرولیک و نیز یک جفت لنت ترمز لقمه ای که برای کند کردن و یا متوقف کردن اتومبیل به دو طرف دیسک گردان می چسبد ، تماماً در دستگاهی بنام « کالیپر » قرار دارند .

لنت های لقمه ای مثل گاز انبر و با حالت چنگ زدن از دو طرف به دیسک که به چرخ وصل است می چسبند و باعث کند شدن سرعت چرخ و یا توقف آن می گردند .

کالیپر چهار پیستونی

معمول ترین شکل ترمزهای دیسکی استفاده از دو سیلندر تک پیستونی است . فشار هیدرولیکی که آنها را به کار می اندازد مستقیماً به یک سیلندر وارد شده و توسط یک لوله رابط به سیلندر دوم مرتبط می شود . در طرحهای دیگر ، مانع هیدرولیک ( روغن ترمز ) از طریق مجرایی که در بدنه کالیپر تعبیه شده به هر دو سیلندر تغذیه می گردد.

ترمز کاسه ای

ترمز نوع کاسه ای تشکیل شده از یک کاسة چدنی و یک جفت کفشک ترمز به شکل نیم دایره .

کاسه ترمز به چرخ اتومبیل متصل و به همراه آن می چرخد . هرگاه سرعت کاسه چرخ کند شود و از حرکت به ایستد ، چرخ اتومبیل نیز آهسته کرده و می ایستد . به همین علت گاهی اوقات کاسه ترمز را کاسه چرخ نیز می گویند .

اصطحکاکی که باعث کند شدن سرعت کاسه ترمز می گردد ، ، توسط کفشک ها و در قسمت داخل اعمال می شود ، این کفشک ها ثابت بوده و به صفحه فلزی به نام طبق نصب شده اند . هر یک از کفشک ها از یک نیم دایره از جنس فولاد و یا آلیاژ سبک ریخته گری تشکیل شده که یک لننت سخت و بادوام بر روی آن پرچ شده است .

در اغلب ترمزهای کاسه ای ، با فشار پدال ترمز ، کفشک ها به کمک مجموعه ای با آرایش لولا محوری به کاسه ترمز می چسبند و به تدریج آن را از گزدش باز می دارند . یک سر هر کفشک در یک نقطه لولا شده و سر دیگر آن می تواند توسط یک بادامک و یا به کمک فشار هیدرولیکی که سیلندر اصلی به سیلندر چرخ وارد می سازد ، حرکت نماید و با کاسه ترمز تماس حاصل کند .

در یک نمونه از سیستم ترمز هیدرولیکی ، یک سیلندر چرخ ، محکم به هم منطبق شده و دارای دو پیستون می باشد که هر دو کفشک را به کار می اندازد .



خرید فایل



لینک منبع :طراحی و عملکرد سیستم ترمز

پروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز bankmaghale.ir/پروژه-طراحی-و-عملکرد-سیستم-ترمز/‎Cachedپروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۸۱ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه ... Images for طراحی و عملکرد سیستم ترمز پایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز www.karenthesis.ir/دانلود/.../پایان-نامه-طراحی-و-عملکرد-سیستم-ترمز‎Cachedپایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز بخش اول طراحی سیستم ترمز چکیده : این پروژه شامل دو بخش می باشد که در بخش اول توضیحات کلی در مورد ترمز و همچنین انواع ... دانلود پروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز article.university/دانلود-پروژه-طراحی-و-عملکرد-سیستم-ترمز/‎Cachedطراحی و عملکرد سیستم ترمز فهرست مطالب * بخش اول – طراحی سیستم ترمز * چکیده ۱ * مقدمه ۴ * انواع ترمزها ۵ * ترمز دیسکی ۶ * کالیپر چهار پیستونی ۷ * ترمز کاسه ... طراحی و عملکرد سیستم ترمز | پایان نامه مکانیک mechanic7.ir/.../42-پایان+نامه+مکانیک+طراحی+و+عملکرد+سیستم+ترمز.aspx‎Cachedنام محصول : پایان نامه مکانیک - طراحی و عملکرد سیستم ترمز. بخش اول طراحی سیستم ترمز; مقدمه; دیسک; لنت ترمز; سیستم هیدرولیکی; انواع ترمزها; ترمز دیسکی ... دانلود پایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز | مرجع دانلود پایان نامه با ... www.payanname.net/دانلود-پایان-نامه-طراحی-و-عملکرد-سیستم/‎Cached Similarمطالب این پست : دانلود پایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه ) پایان نامه رشته مکانیک دانشگاه علم و. دانلود تحقیق در مورد طراحی و عملکرد سیستم ترمز tormezdesign-t.lel.ir/‎Cached9 آگوست 2016 ... دانلود مقاله طراحی و عملکرد سیستم ترمز ,دانلود پایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز ,دانلود جزوه طراحی و عملکرد سیستم ترمز ,دانلود پاورپوینت ... کویر دانلود » طراحی و عملکرد سیستم ترمز kavirdlc.ir/طراحی-و-عملکرد-سیستم-ترمز/‎Cached25 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{طراحی و عملکرد سیستم ترمز}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... پروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز - پارسی مقاله! parsiarticle.ir/articles/21468‎Cached22 مه 2016 ... عنوان کامل: پروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: docx فرمت فایل اصلی: docx تعداد ... پایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز - مرکز پروژه های دانشجویی ایران ... www.irpas.ir/product/448/پایان-نامه-طراحی-و-عملکرد-سیستم-ترمز/‎Cachedپایان نامه طراحی و عملکرد سیستم ترمز. فهرست مطالب : بخش اول طراحی سیستم ترمز چکیده : مقدمه انواع ترمزها ترمز دیسکی کالیپر چهار پیستونی ترمز کاسه ای