خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق تاریخچه و آداب نوروز

نوروز

پیشواز نوروز.......................................................................... 1

نام ماهها و روزها در ایران باستان 2

تاریخچه نوروز........................... 3

آئین نوروز در دوره‌ی ساسانی.............. 5

جشن نوروز در جمشید پیشدادی.............. 6

نوروز در دوره‌ی هخامنشیان................ 6

برگزاری آیین نوروز...................... 7

نوروز در دوره‌ی اشکانیان................. 8

نوروز در دوره‌ی ساسانیان................. 8

نوروز در دوره‌ی صفویان دوره‌ی اسلام........ 9

پیش آهنگان نوروزی....................... 11

چارشنبه سوری............................ 15

سفره های نوروزی......................... 17

سال تحویل............................... 24

سیزده بدر 29

===========================

پیشواز نوروز

پیشواز نوروز از همان اوج سرما و خفتگی طبیعت و تاریکی زمستان شروع می شود. در ایران زمین زمستان هنگام خمودگی است. روزهای کوتاه شتابان است،‌ و شبهای دراز را باید با گردهم آیی و نشست های دوستانه و خانوادگی و گفتن افسانه ها کوتاه کرد.

برای کشاورزان و آبیاران و باغداران و دامداران که بدنه اصلی زندگی را در ایران تشکیل می دهند زمستان فصل کم کاری است. از این رو آنان بیشتر به کارهای درون خانه می پردازند.

زمستان، سرما ، باد سرد، تاریکی و خمودگی نمادهای بیگاری، تنبلی، ستم و شکست های زندگی است. گفتارهایی مانند «پایان شب سیه سپید است» یا «پشت زمستان، بهار است» و یا «زمستان می رود و روسیاهی به زغال می ماند» نشانگر کوتاه عمری و گذرا بودن ظلم و سیاهی است.

نوروز پیام آور امید به فردای روشن است. امید، اصل زندگی است. تمامی آدمیان تا زمانی که امیدوراند، زنده اند. نوروز یک رستاخیز همگانی و همه جایی را نوید می دهد.

امید را باید با کار و سازندگی و تلاش پاکیزگی و شادی و شیرینی و سرسبزی و رویش زنده داشت. این جاست می بینیم تمامی نوروز و امید یگانه است. چنین که مردم ایران از هزاران سال پیش امیدوار و مشتاق به پیشواز نوروز می روند، نوروز تلاشی همگانی برای زنده داشتن امیدواریهای والاست.

مردم با تلاشی که سزاوار برای مقدم نوروز است به پیشواز آن می روند و زمستان را از زندگی خویش بیرون می رانند و بهزیستی را فرا می خوانند.

نام ماهها و روزهای ایران باستان

ایرانیان سال را به دوازده ماه و به شرح ماه ها و روزهای زیر تقسیم کرده اند:

2- فروردین: فروشی

2- اردی بهشت: اشاویشت بهترین - بالاترین راستی و پاکی

3- خرداد: ما اورنیت

4-تیر: تیشرمیا

5-مرداد: امرنت

6-شهریور: حشترویرا

7-مهر: میترا

8- آبان: آپیم

9- آذر : آتر

10- دی: داتوش

11- بهمن: وهومند

12- اسفند: سپنتا ارمیت

...

آیین ساسانی

در این ایام این چنین بود که پادشاه بروز نوروز شروع می کرد و مردم را اعلام می نمود که برای ایشان جلوس کرده که با ایشان نیکی کند و روز دوم را برای دهقانان که قدری مقامشان بالاتر از توده بود جلوس می کرد و خانواده ها نیز در این قسمت داخل بودند و روز سوم را برای سپاهیان و بزرگان موبدان جلوس می کرد و روز چهارم را برای اهل بیت و نزدیکان و خادمان روز پنجم برای خانواده و خدم خود و بهر کدام آنچه را تحقق رتبه و اکرام بودند ایمال می کرد و آنچه مستوجب و سزاوار مبرت و انعام بودند می رساند و چون روز ششم می شد از قضای حقوق مردمان فارغ و آسوده شده بود و برای خود نوروز می گرفت و جز اهل انس، اشخاص که سزاوار خلوت اند کسی دیگر را نمی پذیرفت و آنچه می خواست تفریق می کرد و می بخشید و هر چه قابل خزانه و تودیع بود نگه می داشت.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق تاریخچه و آداب نوروز

تاریخچه ی عید نوروز - نمناک namnak.com/تاریخچه-ی-عید-نوروز.p706‎Cached Rating: 3.8 - 489 reviews تاریخچه عید نوروز و عید نوروز و اعیاد ایرانی و نوروز باستانی و عید نوروز بزرگ و عید ... بر بالای بام ها انجام می پذیرفته تا راه خانه ها را به فروهرها نشان دهند. آداب نوروز ... مقاله تحقیقی درباره تاریخچه آداب و رسوم عید نوروز - تک فارس www.takfars.ir/مقاله-تحقیقی-درباره-تاریخچه-آداب-و-رسو/‎Cached Similar30 آگوست 2013 ... پیدایش عید نوروزعید نوروز را به نخستین پادشاهان نسبت می دهند. شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری چون فردوسی، عنصری، بیرونی، طبری و ... آداب عید نوروز - بیتوته www.beytoote.com/art/city-country/norouz2-customs.html‎Cached Similarآداب عید نوروز نوروز در ایران آداب و رسوم عید عیدی دادن نوروز در افغانستان نوروز ... تازه های فرهنگ و هنر(شعر و ترانه، هنر و هنرمند، هنرهای دستی، تاریخ و تمدن، مناسبتها و. نوروز در ایران باستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نوروز_در_ایران_باستان‎Cached Similarمقاله خوب. در روز نخست فروردین، روز هرمزد، اهورامزدا، آفرینش آسمان را آغاز کرد. ... شرح آیین نوروز و تشریفات وابسته به آن به تفصیل در تاریخ نگاری دوران اولیه اسلام ..... آداب و رسوم نوروزی همه سرچشمه‌ای کهن دارند و از نظرگاه دانش مردم‌شناسی بسیار جالب ... تحقیق تاریخچه و آداب نوروز - نسیم دانلود mantashfile.nisblog.ir/post/26‎Cached10 سپتامبر 2016 ... تحقیق تاریخچه و آداب نوروز - <-BlogAndPostDesc-> تحقیق تاریخچه و آداب نوروز – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper8308.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه تحقیق تاریخچه و آداب نوروز برایتان آماده ... نوروز باستان، عید نوروز قدیمی ترین جشن باستانی - مقالات مفید آکا www.akairan.com/maghalat-persia/ainha-marasem-iran.../eide1.html‎Cached Similar13 مه 2016 ... آداب و رسوم و آئین های مردم ایران در نوروز باستانی ... فلسفه جشن نوروز، تاریخچه کامل نوروز ... آشنایی با آداب عید نوروز در تهران قدیم · آداب و رسوم ... تحقیق تاریخچه و آداب نوروز - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز ashianeyemah.rozblog.com/.../تحقیق-تاریخچه-و-آداب-نوروز.html‎Cached22 نوامبر 2016 ... تحقیق تاریخچه و آداب نوروز 1. All words - دیکشنری آنلاین ترجمه و ...http://bestdic.ir/ allword.aspx?word=aدیکشنری… مقاله : همه چیز درباره عید نوروز: : گردشگری : : آداب رسوم مردم ایران و جهان ... tebyan-zn.ir/Article/tourism/Noroz_in...in.../درباره.../19819.html‎Cached Similarمسیر جاری : صفحه اصلی گردشگری آداب رسوم مردم ایران و جهان آداب و رسوم مردم ایران ... درباره عید نوروز' alt='همه چیز درباره عید نوروز' /> واحد گردشگری تبیان زنجان- ... عید نوروز و سابقه تاریخی آن | معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ... farhangi.um.ac.ir/portal/?q=node/16719‎Cached Similarتجلیل و پاسداشت از آن ریشه در تاریخ کهن دارد. ... نوروز یکی از قدیمی‌ترین عید ایرانیان است و هر ساله با برگزاری آئینها و آداب و رسوم مختلفی همراه می شود و در خصوص ...