خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی

بخشهایی از متن:

مقدمه

سعادت مهم ترین و اصلی ترین هدف ایجاد ملت و دولت است؛ زیرا ملت و دولت نهادهای اجتماعی بزرگ تری بر پایه و بنیاد خانواده است که عناصر و مقومات و نیز علل غایی از تشکیل آن رسیدن و دست یابی به آرامش و آسایش است که در شکل سعادت خودنمایی می کند. انسان به این منظور ازدواج می کند و تشکیل خانواده می دهد تا در کنار همسر خویش به آرامش دست یابد و برخی از نیازهای روحی و روانی و نیز مادی خود را از این طریق برآورده سازد. نیازهایی که بدون تشکیل خانواده امکان دست یابی بدان یا محال و ممتنع است و یا به سختی و دشواری مضاعف به دست می آید. ملت به عنوان خانواده بزرگی است که انسان ها برای دست یابی به سعادت یعنی امنیت جامع و رفاه وآسایش ایجاد کرده و می کنند. انسان همواره می کوشد تا به طریقی به این دو هدف اساسی دست یابد؛ زیرا بدون تحقق آن سعادت نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز نصیب او نمی گردد؛ زیرا رسیدن به کمال نیازمند بستر و زمینه هایی است که دو عنصر آرامش و آسایش مهم ترین مقومات و مولفه های آن را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، هر اجتماعی نیازمند مدیران و رهبرانی است که جامعه را مدیریت و به سوی دست یابی این اهداف یاری رساند. در خانواده پدر به عنوان مدیر و مدبر عمل می کند. کار ویژه دولت ها در جامعه بزرگ خانواده و ملت ها نیز مدیریت و تدبیر امور اجتماعی انسان است. از این رو، دولت های ملی در گذشته و حال به عنوان مدیران و اهل تدبیر وارد صحنه اجتماعی شده اند. دولتمردان می بایست برای رسیدن جامعه و ملت به اهداف اصلی یعنی سعادت تلاش کنند و جامعه را در این راستا مدیریت و امور اجتماعی و سیاسی جامعه را با تدبیر و درایت هدایت نمایند. در این مقاله سعی شده است عوامل و اهداف اتحاد ملی و نیز انسجام ملی و نگرش قرآن به اتحاد ملی و انسجام اسلامی مورد بررسی قرار گیرد مطلب را از نظر می گذرانیم .

...

ارتباط دولت و ملت

امروزه به جهت وابستگی و تاثیر مستقیم دولت در سرنوشت ملت و شهروندان نمی توان از دولت ملت سخن نگفت. دولت ها اگر مردمی و ملی باشند همان راهی را طی می کنند که رهبران و مدیران واقعی یک ملت می پیمایند وگرنه مردم احساس پیوند خود را با دولت ها از دست می دهند. دولت های ملی ناچار می شوند که تحت تأثیر ملت ها راه و روش خود را برگزیند و هدف ملت را هدف خویش قرار دهند. اگر در گذشته ملت هایی یافت می شد که بدون دولت ملی بوده اند و شماری از رهبران هدایت و مدیریت جامعه را در سطح ملی به عهده داشته اند اکنون زمانی است که ملت بدون دولت مفهومی پوچ و واهی است. دولت های ملی، دولت هایی هستند که در راستای اهداف مشترک ملت در سرزمین جغرافیایی با روش ها و تجربیات و فرهنگ مشترک حرکت می کنند.

علت اختلاف ملل

از این جا دانسته شد که عناصر مقوم ملت و عوامل ایجادی تشکیل دولت های ملی چیزی جز هدف مشترک و روش و تجربیات و فرهنگ مشترک نمی باشد. اما سخن در این است که اگر ما هدف همه اجتماعات را رسیدن به سعادت یعنی آرامش و آسایش بدانیم اختلاف ملت نمی تواند به مسئله اختلاف در اهداف بازگردد. پس علت اختلاف ملل و ایجاد ملت ها و نیز دولت های ملی چیست؟

بی گمان اختلافات روشی مهم ترین علت و عامل ایجاد ملت ها و واگرایی گروهی و همگرایی گروه دیگر انسانی است. به این معنا که انسان ها با آن که از هدف مشترکی در ایجاد اجتماعات برخوردارند و همگی به سعادت و آرامش و آسایش به عنوان علت غایی آن می نگرند با این همه به جهت اختلافات جغرافیایی و شرایط زیستی و زیست محیطی هر گروهی از اجتماعات انسانی می کوشد تا روش ویژه ای را برای رسیدن به این هدف بجوید. این گونه است که از تجربیات مشترکی سود می برد و در پی این تجربیات مشترک است که ملت از فرهنگ خاصی برخوردار می گردد؛ تجربیات و فرهنگ خاصی که در شرایط زیستی و جغرافیایی دیگر پدیدار نمی گردد.

...

مطالب:

مقدمه
لزوم شناسایی عوامل همگرایی و واگرایی
مقومات و مولفه های ایجاد ملت
تعریف ملت
ارتباط دولت و ملت
علت اختلاف ملل
منافع مشترک ملت ها و مسئله انسجام اسلامی
اشتراکات امت اسلامی
مفهوم انسجام اسلامی
نگاه قرآن به اتحاد ملی و انسجام اسلامی
توحید و یکتاپرستی
قرآن
اطاعت از پیامبر و اهل بیت (ع)
موازین اخلاقی
آثار انسجام اسلامی



خرید فایل



لینک منبع :مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی

مقاله اتحاد ملی و انسجـام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی bankmaghale.ir/مقاله-اتحاد-ملی-و-انسجـام-اسلامی-از-دید/‎Cached Similarمقاله اتحاد ملی و انسجـام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و ... اتحاد ملی و انسجام اسلامی، موانع و راهکارها - سازمان تبلیغات اسلامی old.ido.ir/a.aspx?a=1386020401‎Cached Similarاتحاد ملی و انسجام اسلامی، موانع و راهکارها. در تاریخ آمده است: کاروانی از مردمان یکی از شهرهای ایران شکایتی به نزد حاکم آوردند که دو راهزن کاروان یکصد نفری ما را غارت ... اتحاد ملی و انسجام اسلامی vefagh.blogsky.com/‎Cached Similarملت رشید اسلام و حکومت مردم‌سالار اسلامی باید بدانند که «قانون برای نفع ملت ... را پیش برد و از دستاوردهای ملی نیز دفاع کرد همان شیوه‌ای که پیامبر اعظم(ص) و خلف ... تحقیق - اتحاد ملی و انسجام اسلامی gilane-ma1.blogfa.com/post-424.aspx‎Cached Similarاتحاد ملی و انسجام اسلامی. واقعیت این است که نیاز به وحدت در بین مسلمانان و ترسیم جهان یکپارچه اسلام نیازی اصیل بوده که در طول تاریخ اسلام از سوی مسلمانان آگاه مورد ... اتحاد ملی ، انسجام اسلامی و چهار سؤ ال - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/.../اتحاد-ملی-،-انسجام-اسلامی-و-چهار-سؤ-ال‎Cached Similarبا وجود این اهمیت ، پـرسـش این است که ماهیت اتحاد ملی و انسجام اسلامی چیست ؟ چرا، چگونه و با چه کسانی بـایـد اتحاد و انسجام داشت ؟ این مقاله عمدتا با بهره گیری از ... جستار - اتحاد ملی و انسجام اسلامی - khamenei.ir farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=988‎Cached Similarاتحاد ملی و انسجام اسلامی - تعداد فیش : 91 ، تعداد مقاله : 3 ... پیشرفت علمی است که بارها عرض کرده‌ایم و اتّحاد و انسجام آحاد ملّت است که این را هم بارها عرض کرده‌ایم. مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی- چرایی و چگونگی - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-ICPEEE01-ICPEEE01_1356=اتحاد-ملی-و-انسجام-اسلامی--چرایی-و-چگونگی.html‎Cachedمقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی- چرایی و چگونگی, در اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی (با رویکردی بر ... مقالات بی سر انجام - نقش اتحاد ملی و انسجام اسلامی در دفاع magalatbisaranjam.blogfa.com/post-36.aspx‎Cached Similarمقالات بی سر انجام - نقش اتحاد ملی و انسجام اسلامی در دفاع - مقالات بی سر انجام - مقالات ... مقام معظم رهبری روشنتر خواهد شد ، این مقاله تلاشی است در راستای همین موضوع . ... شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی ، نه تنها از قاعده فوق مستثنی نیست ، بلکه در طول ... : اتحاد و انسجام اسلامی در آثار شهید مطهری (ره) www.mortezamotahari.com/fa/articleview.html?ArticleID=3020‎Cached Similarامسال را که به ابتکار رهبر فرزانه انقلاب به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام ... جهانی است که در بطن خویش اتحاد و انسجام امت را نوید میدهد، استاد شهید در مقاله مفصّلی ... موانع اتحاد و انسجام اسلامی maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,9305‎Cached Similarسال 86 با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام گرفت. ... بر این اساس مقاله حاضر به بررسی گوشه ای از موانع اتحاد از منظر قرآن کریم و روایات ...