خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

سرمازدگی گیاهان

سرمازدگی گیاهان

پیش گفتار

فصل اول :

سرما زدگی درختان

1-1) دما و آثار حیاتی آن روی گیاه

1-2) وارونگی دمایی

1-3) وضعیت گرمایی گیاه و بیلان انرژی تشعشعی

1-4) بیلان انرژی در یک شب یخبندان

1-2) پیش بینی تاریخ وقوع یخبندان

فصل دوم:

1-2) راههای موجود مقابله با سرمازدگی درختان

مقدمه

2- 2-1-2) روش غرقاب کردن خاک

2-1) 2-1-3) آبیاری بارانی

2-2) -1-4) سیستم SIS

3- 2-1-5) ماشین های مولد باد

2-1-6) دستگاههای مولد مه

3-1) -1-7) بال گردها:

2-2) روش های کاهش هدر رفت گرما

فصل سوم:

3-2) طراحی دستگاه جدید

3-3) -1) روش استفاه از بخاری

3-2) استفاده از ماشین باد

3-4) -3) روش های غرقاب کردن و آب پاشی

3-5) روش های کاهش هدر رفت گرما

3-6) 3-5-1) طراحی بدنه اصلی

3-5-4) طراحی سر چرخان:

فصل چهارم:

روش های اندازه گیری دما در باغ یا مزرعه

پیش گفتار

سرمازدگی یکی از پدیده های جوی است که علی رغم قابل پیش بینی بودن، در ردیف حوادث غیر مترقبه تعریف می شود.

افت شدید و ناگهانی دما بویژه در اوایل فصل بهار، سرما و یخ زدگی محصولات کشاورزی را به دنبال دارد. حادثه ای که متأسفانه در اکثر سال ها باعث بروز خسارت های سنگین به محصولات زراعی و باغی کشور می گردد. این خسارت ها در مناطق حاشیه کویر دارای فراوانی و شدت بیشتر می باشد. سرمازدگی علاوه بر ایجاد ضرر و زیان اقتصادی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، موجب توسعه فقر در سطح خانوارهای روستایی می گردد.

این در حالی است که علاوه بر وجود دانش بومی و شیوه های سنتی برای کاهش آثار سوء سرمازدگی و یخبندان، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران داخلی و خارجی نیز فرا روی ماست و می توان با شناسایی، بومی سازی و فرهنگ سازی، شیوه های موثر و عملی را در مناطق حادثه خیز ترویج و مانع از بروز خسارت های سنگین و جبران نا پذیر سرمازدگی گردید.



خرید فایل



لینک منبع :سرمازدگی گیاهان

سرما زدگی و راه های مبارزه با آن در کشاورزی - بزرگترین مرجع باغبانی ... baghbanbashi.blogsky.com/1389/12/14/post-6/‎Cached Similarسرمازدگی و یخبندان و راهکارهای مبارزه با آن: سرمازدگی پدیده ای است که دردرجه حرارت های پائین سبب ایجاد خسارت و یا از بین رفتن اندامهای گیاهی می شود. این عارضه در ... Images for سرمازدگی گیاهان سرمازدگی در درختان میوه و روشهای جلوگیری از آن - مهندسی کشاورزی ... crop.blogsky.com/1391/02/27/post-264/‎Cachedگیاهان درحال رشد غیر مقاوم بوده و قادر به مقاوم شدن نیستند. لذا رکود در طول ماههای سرد زمستان برای بقائ گیاهان و درختان میوه ضروری می باشد. درختان میوه در زیستگاهای ... گنجینه بهار - سرمازدگی گیاهان و روشهای مقابله با آن ganjinebahar.blogfa.com/post/75‎Cached Similarسرمازدگی و یخبندان و راهکارهای مبارزه با آن. جهت توضیح مطلب ابتدا به تعریف تنش و در ادامه به انواع سرما نامطلوب گیاه و روشهای پیشگیری از آن اشاره میگردد.در گیاهان ... [PDF] سرما و یخ زدگی در گیاهان و روش های مقابله با آن bayanbox.ir/view/.../sarmazadegi-plant-protection.ir.pdf‎Cached Similarﺳﺮﻣﺎ و ﻳﺦ زدﮔﻲ در ﮔﻴﺎﻫﺎن و روش ﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ آن. اﻳﺮان در ﻳﻜﻲ از ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺣﺎدﺛﻪ ﺧﻴﺰ ﻛﺮه زﻣﻴﻦ واﻗﻊ ﺷﺪه اﺳﺖ. از . 40. ﻧﻮع ﺑﻼی ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه در ﺟﻬﺎن ، ﺑـﻴﺶ. از. 30. ﻧﻮع آن در اﻳﺮان وﺟﻮد دارد . ﺳﺮﻣﺎزدﮔﻲ ... سرمازدگی گیاهان ، عاملی مهم در از بین بردن محصولات کشاورزی و گیاهان ... landscapers.ir/سرمازدگی-گیاهان/‎Cached25 جولای 2016 ... سرمازدگی گیاهان یکی از بزرگترین مشکلاتی است که کشاورزان و طراحان فضای سبز در ایران با آن مواجه هستند ، راه های متفاوت کنترل این مشکل در ... ضدیخ گیاهان (برای جلوگیری از سرمازدگی) - کشاورزی پایدار hf2007.blogfa.com/.../ضدیخ-گیاهان-(برای-جلوگیری-از-سرمازدگی)-‎Cached Similarکشاورزی پایدار - ضدیخ گیاهان (برای جلوگیری از سرمازدگی) - - کشاورزی پایدار. سرمازدگی در گیاهان - جهان سبز jahanesabz.parsiblog.com/Posts/22/سرمازدگی+در+گیاهان/‎Cached Similar23 فوریه 2013 ... سرما و سرمازدگی. سرمازدگی به شرایطی اطلاق می گردد که گیاه در نتیجه بروز درجه حرارتهای بین صفر تا 10 درجه سانتی گراد ( بسته به گونه و رقم ) ... روشهای مقابله با سرمازدگی باغات - پرتال مدیریت جهاد کشاورزی ... www.agri-najafabad.ir/Default.aspx?tabID=4445‎Cached Similarبرخی از آثار این تنش برگشت پذیر و برخی از آثار دیگر این تنش مانند فتوسنتز در اثر تخریب کلروپلاست ها و پیری زود رس گیاه غیر قابل برگشت می باشند. محیط پیرامون ما- محافظت گیاهان در برابر سرمای زمستان - باغبانی سبز greenhorticulture.persianblog.ir/post/271/‎Cached Similar17 ا کتبر 2013 ... در مورد آسیب رسیدن به گیاهان با دو واژه سرمازدگی و یخ زدگی مواجه هستیم که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. اگرچه هر دوی این شرایط در دمای زیر صفر ...