خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی

تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی

بند 3 ماده 59 مصوب 1370 اعمال زیر جرم محسوب نمی شود.

حوادث ناشی از عملیات ورزشی مشروط بر آن که سبب آن حوادث نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد و این مقررات هم با موازین شرعی مخالفت نداشته باشد.

با تصویب ماده 32 سال 1361 و نیز ماده 59 سال 1370 به هر حال بسیاری از معضلات و مشکلات ورزشکاران، مربیان و داوران را حل کرده است. گرچه برای تکمیل این بند و ماده نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتر و تدوین و تصویب قوانین جدید و آیین نامه های اجرایی داریم اما فعلاً وجود این نص قانونی در رفع مشکلات و حوادث ناشی از ورزش کارسازی نسبی و مشکل گشای ورزشکاران، مربیان و مدیران و داوران بوده است. با شروط مقرر در قانون مذکور حوادث ناشی از عملیات ورزشی را نمی توان جرم محسوب کرد زیرا اولاً هدف اساسی و اصلی عملیات ورزشی، پرداختن به امر ورزش به منظور تقویت جسم و روج در افراد کشور است نه اعمال مجرمانه و غیر قانونی.

ثانیا ً، رضای قلبی و قصد طرفین برای فعالیت ورزشی که در واقع با تراضی و موافقت هر دو ورزشکار عملیات ورزشی صورت گرفته و حالا صدماتی یا جراحاتی به یک طرف یا طرفین وارد شده.

ثالثاً، مقررات ورزشی و رعایت آن مقررات از جمله موانع سوء استفاده از قانون مذکور است. زیرا در مقررات و موازین ممنوعیت عملیات خطرناک و اعمال خلاف روحیات ورزش و جوانمردی و ذکر عناوین کلی دست داوران و مربیان را در تشخیص باز می گذارند تا بتوانند تصمیم منصفانه و عادلانه اتخاذ کنند.

4- زیرا اگر مطابق بند 3 ماده 59 مقنن کلیه حوادث ناشی از عملیات ورزشی را جرم می شناخت چه برابر مقررات و ضوابط و چه برخلاف آن قطعاً می توانست باعث عدم پیش رفت و توسعه ورزش باشد بنابراین جرم ندانستن عملیات ناشی از حوادث ورزشی وفق مادة قانونی مذکور یک نیاز و ضرورت اجتماعی وورزشی برای پیشبرد اهداف ورزش و ایجاد امنیت خاطر برای ورزشکاران، مربیان و داوران می باشد که به ورزش مورد علاقه خود با اطمینان خاطر و آیین جوانمردانه بپردازد.

5- حال اگر فرض کنیم که ورزشکاری می تواند با اجرای صحیح یک حرکت ورزشی منطبق با رعایت اصول و موازین خاص آن ورزش صدمه مهمی به حریف خود بزند به طور مثال در کشتی یا بکس یا فوتبال وارد کند و مصدوم نیز علیه حریف خود مبادرت به شکایت کند آیا دادگاه می تواند چنین ورزشکاری را که اعمالش براساس موازین و مقررات ورزشی بوده و مورد تایید خبرگان وکارشناسان و صاحب نظران آن ورزش خاص نیز بوده محکوم به مجازات های مختلف مانند قصاص، دیه یا تعزیر کند؟ مسلما پاسخ به این پرسش منفی است مگر آنکه قاضی بتواند سوء نیت ورزشکار مقابل را که عامداً و قاصداً مرتکب ایراد صدمه شده است اثبات کند.

1- عملیات ورزشی توسط ورزشکاران در مکان و زمان

2- ورزشی بودن عمل

آنچه در بررسی برخورد با حدوث صدمات ناشی از ورزش برای مسؤولان و کارشناسان و حتی محاکم و دادگاه ها اهمیت دارد ورزشی بودن عمل است با رعایت مقررات ویژه آن ورزش یعنی بایستی عمل ورزش و توسط ورزشکاران انجام گرفته باشد



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی

تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی - مپفا mapfa.cero.ir/product-342115-تحقیق-مبنای-قانون-حوادث-ناشی-از-عملیات-ورزشی.aspx‎Cachedتحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی. بند 3 ماده 59 مصوب 1370 اعمال زیر جرم محسوب نمی شود. حوادث ناشی از عملیات ورزشی مشروط بر آن که سبب آن حوادث ... کاملترین فایل تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی ... www.newfilestant.ir/paper4904.html‎Cached6 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی وارد شده اید .برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. دانلود مقاله مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی paperdoc.ir/.../دانلود-مقاله-مبنای-قانون-حوادث-ناشی-از-عملیات-ورزشی‎Cachedدانلود مقاله مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی بند 3 ماده 59 مصوب 1370 اعمال زیر جرم محسوب نمی شود. حوادث ناشی از عملیات ورزشی مشروط بر آن که سبب آن حوادث ... تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/.../تحقیق-مبنای-قانون-حوادث-ناشی-از-عملیات-ورزشی‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. دانلود تحقیق ومقاله مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی mbd.sellfile.ir/prod-705177-دانلود+تحقیق+ومقاله+مبنای+قانون+حوادث+ناشی+از+عملیات+ورزشی.html?...‎Cachedدانلود تحقیق ومقاله مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی. فروش دانلودی تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی baludtabiat.aslblog.ir/post/1629‎Cached7 نوامبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی_خوش امدید.امیدوارم ... خرید آنلاین تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=10358‎Cached30 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. نام محصول دانلودی: تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. تحقیق مبنای ... کاملترین فایل تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی | نوین ... www.novinmgali.ir/?p=7416‎Cachedکاملترین فایل تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی. نوامبر 11th, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از ... دانلود مقاله مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی - آوای تابستان pakofchips.rozblog.com/.../-دانلود-مقاله-مبنای-قانون-حوادث-ناشی-از-عملیات-ورزشی.html‎Cachedحوادث ناشی از عملیات ورزشی مشروط بر آن که سبب آن حوادث نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد ... 3 . مقاله مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی » دانلود تحقیق ... کاملترین فایل تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی ... www.risearticle.ir/download/4259‎Cached26 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق مبنای قانون حوادث ناشی از عملیات ورزشی وارد شده اید .برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ...