خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان

در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اضطراب امتحان

اضطراب حالتی است که تقریبا" درهمه انسانها در طول زندگیشان به درجات مختلف بروز می کند ، به طوری که هر کس در زندگی خود حداقل یک بار این احساس را تجربه کرده است .( فایل وهاید[1] ،2012 ) وجوداندکی اضطراب درانسان هم طبیعی و هم لازم است ولی اگر از حد بگذرد برای او مشکل ساز خواهد بود ، به طوری که با داشتن اطلاعات و مهارت قادر نخواهد بود امتیاز لازم را کسب کند .( ریچاردسون و همکاران[2] ، 2011 )

کودکان و نوجوانان در جریان رشد انواع مختلفی از اضطراب به ویژه اضطراب آموزشگاهی را تجربه می‌کنند یکی از انواع این اضطرابها، اضطراب امتحان است. اضطراب امتحان به عنوان یک پدیده متداول و مهم آموزشی، رابطه تنگاتنگی با عملکرد و پیشرفت تحصیلی کودکان و نوجوانان دارد. ( تریفونی و شاهینی [3]، 2011 ) اضطراب امتحان به عنوان یک پدیده ی شایع و مهم آموزشی، رابطه ی نزدیکی با اضطراب عمومی دارد . اضطراب امتحان نیز معمولا" با نزدیک شدن امتحانات در فرد نمایان می شود ، با این حال دارای ویژگی های خاصی است که آن را از اضطراب عمومی جدا می سازد. ( چاپل و همکاران[4] ، 2005 ) اضطراب امتحانرا حالتی از اضطراب عمومی می دانند که شامل پاسخ های پدیدار شناختی ، فیزیولوژی و رفتاری مرتبط با ترس از شکست است و فرد آن را در موقعیت های ارزیابی تجربه می کند .

پژوهشگران ، اضطراب امتحان را به عنوان صفتی نسبتا" پایدارو مرتبط با موقعیت های تهدید آمیز تعریف می کنند . ( لارسون [5]و همکاران ، 2010 ) اضطراب امتحان به جنبه های شناختی نظیر افکارمزاحم ،حواس‎پرتی، احساس پریشانی از ارزیابی دانش‎آموزان در هنگام امتحان اشاره دارد . ( کاسادی[6] ،2004 ) و خود را به صورت پاسخ های شناختی ناسازگارانه ( نظیر افکار مغشوش و افکار نامرتبط با آزمون ) به عوامل استرس زای تحصیلی نشان می دهد. در نتیجه انتظار می رود که رابطه معکوس معنا داری بین نمرات اضطرابی و نمرات امتحان وجود داشته باشد . ( یرکیز ، دادسن،1908 به نقل از دادستان ،1376 )

گاهی اوقات ، در امتحانات سرنوشت ساز و پایانی ، شاگردان دچار استرس شدید می شوند و ضربان قلبشان تند می زند ، دست هایشان می لرزد و عرق می کند و احساس می کنند که ذهنشان خالی شده است و هر چه خوانده اند فراموش کرده اند . در آن هنگام به اهمیت امتحان و عدم موفقیت خود می اندیشند و همین افکار ، اضطراب را بیشتر می کند و عملکردشان را تحت تأثیر قرار می دهد . اگر میزان اضطراب بالا و پاسخ سؤالات مشکل باشد ، در یادآوری پاسخ اختلال ایجاد می شود و به ندرت پاسخ درست به خاطر آورده می شود . این امر امروزه تحت عنوان اضطراب امتحان تلقی می شود که پدیده ای شایع محسوب می شود و دانش پژوهان را در برابر چالش آموزشی مهمی قرارداده است .

با توجه به پژوهش های انجام شده تغییر در فشار خون ، میزان ضربان فلب ، ضعف و سرگیجه ، به هم خوردن ساعات خواب و آرامش ، تغییر در میل به غذا ، تعریق و ترشح هورمون آدرنالین و نورآدرنالین در ایام امتحانات بویژه در کودکان دارای اضطراب امتحان افزایش می یابد . ( ابوالقاسمی و نجاریان ،1378 )


[1] -File &Hyde

[2] - Richardson etal

[3] - Trifoni&Shahini

[4] - Chapelletal

[5] - Larson

[6] - Cassady

...

ب ) مدل روان پویشی [1]اضطراب امتحان ساراسون

نقش والدین درایجاد اضطراب امتحان درسال های پبش از دبستان قابل انکار نیست . با بررسی واکنش دانش آموزان نسبت به اضطراب امتحان می توان این طور برداشت نمود که در کنار پیامدهای مربوط به موفقیت و شکست ، عوامل ناخودآگاه و دور از نظری وجوددارند که می تواند روی عملکرددانش آموزان در هنگام امتحان و یا موقعیت ارزیابی اثرگذار باشند . ( ساراسون وپالولا،1960 ) با در نظر گرفتن هر دو محتوای آشکار و پنهان مربوط به موقعیت های ارزیابی ، ساراسون و همکارانش ، نظریه روان پویشی اضطراب امتحان در کودکان طرح ریزی کردند که در شکل زیر مورد بررسی قرار می گیرد.

شکل 2-5 : مدل روان پویشی اضطراب امتحان ساراسون ( 1972 )

بر طبق این مدل پویا ، اضطراب در مراحل آغازین برقراری ارتباط بین والدین – کودک و در دوره پیش از دبستان شکل می گیرد درست هنگامی که عملکرد کودک توسط انتظارات و توقعات بالای والدین مورد ارزیابی و قضاوت قرار می گیرد . این قضاوت و داوری نادرست سبب ایجاد احساس خصومت در کودک نسبت به والدین می گردد و کودک با سرکوبی[2] ، احساس خشم و ترس از تنبیه ، احساسات منفی نظیر احساس گناه و ترس از ارزیابی را در خود درونی می سازند که به نوبه خود سبب به وجود آمدن خود پنداره[3] منفی در کودک می گردد .


[1]- Psyehodynamic

[2]- Repression

[3] - Self concept

...

بخشی از منابع فارسی

ابوالقاسمی ، عباس. (1381). اضطراب امتحان : تشخیص ، علل و درمان مبتنی بر پژوهش . انتشارات اردبیل

استوار ،زهره و خسروی ،معصومه و اعظمی ،سعید. (1391) . اضطراب امتحان و راهبردهای مقابله با آن . تهران . نشر علم

الیس آلبرت ، جیمزنال ویلیام. (1387) .روانشناسی اهمال کاری ترجمه محمد علی فرجاد . تهران .نشر امید

آقا جانی ،طهمورث و شوقی. (1391). تحلیل روابط ساختاری بین آموزش خود متمایز سازی با اضطراب امتحان و باورهای خودکارآمدی . مقاله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی سال پانزدهم . شماره 1 بهار 1393

باغانی ، مریم و دهقانی نیشابوری ، محسن. (1390).تاثیر انگیزش تحصیلی ، خودکارآمدی و رویکردهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان . اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت . دانشگاه فردوسی مشهد 1390

بختیار پور ، سعید و حافظی ،فریبا و بهزاد شینی ، فاطمه. (1389) . رابطه بین کمال گرایی و خود کار آمدی با اضطراب و عملکرد تحصیلی در دانشجویان . دانشگاه آزاد اسلامی .اهواز .

بیابانگرد ، اسماعیل. (1378) . اضطراب امتحان . تهران . نشر فرهنگ . چاپ دوم

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان

پیشینه پژوهش و تحقیق pishineh.blog.ir/‎Cached Similarتوجه شماره 1: در این نوع اول هزینه، سر فصل برای مبانی نظری و پیشینه تحقیق همراه .... تعاریف اضطراب، علائم آن، رویکردهای نظری در اضطراب، اضطراب امتحان، پیشینه ... مبانی نظری ادبیات تحقیق :: پیشینه پژوهش و تحقیق pishineh.blog.ir/tag/مبانی%20نظری%20ادبیات%20تحقیق‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «مبانی نظری ادبیات تحقیق» ثبت شده است - اولین و جامع ... دانش آموزان در امتحان. تاریخچه اضطراب نشانه هایی از اضطراب اضطراب منشاء اضطراب مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان - بهترین های روز ایران www.bestofday.ir/reader/text/201612090823256721‎Cachedتاریخ باز نشر : 2016-12-09T10:53 زمان : حدود 1 ساعت پیش بازنشر شده توسط : بهترین های روز - bestofday لینک ثابت مطلب : http://www.bestofday.ir/reader/text/ ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان - بهترین های روز ایران www.bestofday.ir/reader/text/201612090718141061‎Cachedتاریخ باز نشر : 2016-12-09T09:48 زمان : 10 دقیقه پیش بازنشر شده توسط : بهترین های روز - bestofday لینک ثابت مطلب : http://www.bestofday.ir/reader/text/ ... پیشینه پژوهش و مبانی نظری اضطراب امتحان (فصل دو) www.bestofday.ir/reader/text/201612080902135733‎Cached2 روز پیش ... پیشینه پژوهش و مبانی نظری پریشانی آزمون (فصل دو) مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان و نظریه های اضطراب امتحا www.bestofday.ir/reader/text/201606232149383136‎Cached23 ژوئن 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان و نظریه های اضطراب امتحان (فصل دوم ) شما برای دانلود نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان و نظریه های. [DOC] بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر قبل از امتحانات و در ایام ... www.prozhebist.ir/.../بررسی-و-مقایسه‌-میزان-اضطراب-دانشجویان-پسر-قبل-از-امتحانات-و-در-ایام-امتحانات.doc‎Cached Similarرویکردهای نظری به اضطراب 24 .... دراین پژوهش نیز سعی شده است تا میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام ... پایه های نظری و پیشینه تحقیق ..... همراه با اضطراب، نخست لازم است بحث مختصری پیرامون مبانی کالبدشناسی عصبی داشته باشیم. [DOC] فهرست مندرجات libepl.um.ac.ir/parameters/libepl/filemanager/128.doc‎Cached Similarفصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش. 2 1 اضطراب 20. 2 1 1 ظاهر عمومی و رفتار 21. 2 1 2 علایم اضطراب 21. 2 1 3 حد مطلوب اضطراب 23. 2 2 امتحان و معرفی انواع ... پایان نامه روانشناسی - بزرگترین سایت دانلود پایان نامه raznb.blogfa.com/category/9‎Cached Similarچکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تبلیغات بر فروش لوازم منزل Bosch انجام ... قلمرو تحقیق; فصل دوم : ادبیات موضوع و پیشینه; مقدمه; بخش اول – مبانی نظری پژوهش .... پایان نامه پیرامون : بررسی رابطه میزان اضطراب دانشجویان دانشگاه پیام نور و .... پایان نامه پیرامون هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان ... نمونه درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب امتحان www.iranpajohesh.com/.../3673-نمونه-درمان-شناختی-رفتاری-اختلال-اضطراب-امتحان.html‎Cached10 دسامبر 2015 ... یک نمونه درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب امتحان اجرا شده به همراه تفسیر ... مشاوره انتخاب موضوع و انجام پروپوزال، مقاله علمی پژوهشی و isi ، پروژه و تحلیل آماری با spss: ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق روانشناسی و علوم تربیتی.