خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

جوشکاری مقاومتی نقطه ای

جوشکاری مقاومتی نقطه ای

فهرست مطالب

عنوان صفحه

سپاسگزاری

فرایندهای جوشکاری 1

فرایند جوشکاری مقاومتی نقطه ای 11

اصطلاحات و بهسازی در نحوه جوشکاری نقطه ای 21

جوشکاری مقاومتی غلطکی 25

اصطلاحات و بهسازی برای جوشکاری مقاومتی غلطکی 28

فرایند جوش جرقه ای 31

فرایند جوش سربه سر 32

فرایند جوش تصادمی 32

نکات ایمنی در جوشکاری و برشکاری 33

مقدمه و کلیات : فرآیندهای جوشکاری مقاومتی با فرآیندهای قبلی تفاوت کلی دارد .اتصال دو سطح توسط حرارت و فشار توأماً انجام می گیرد .فلزات به دلیل مقاومت الکتریکی در اثر عبور جریان الکتریکی گرم شده و حتی به حالت مذاب نیز می رسند که طبق قانون ژول حرارت حاصل با رابطه زیر تعیین می شود .Q=KRI2t

=I شدت جریان( آمپر) ، R مقاومت( اهم)، t زمان( ثانیه) وQ ،حرارت (ژول).

فرآیندهای قوس الکتریکی حرارت در روی کار بوسیله هدایت و تشعشع توزیع می شود اما در فرآیندهای جوشکاری مقاومتی حرارت در عرض داخلی و سطح مشترک دو ورق در موضع اتصال در اثر عبور جریان الکتریکی تولید و منتشر می شود . جریان الکتریکی مذکور از طریق الکترودها و تماس آنها به سطح کار منتقل و یا از طریق ایجاد حوزه مغناطیسی احاطه شده در اطراف کا به قطعه القاء می شود . هر چند هر دو روش بر اساس حرارت مقاومتی پایه گذاری شده است اما معمولاً نوع اول فرآیند جوشکاری مقاومتی و دومی به فرآیند جوشکاری القائی نیز مرسوم شده است .

فاکتورهای شدت جریان و زمان از طریق دستگاه جوش قابل کنترل هستند ، اما مقاومت الکتریکی به عوامل مختلف بستگی دارد از جمله : جنس و ضخامت قطعه کار ، فشار بین الکترودها ، اندازه و فرم و جنس الکترودها و چگونگی سطح کار یعنی صافی و تمیزی آن .

مقاومت 3 مقاومت تماس بین دو ورق مهمترین قسمت است. فلزات دارای مقاومت الکتریکی کم بوده بالنتیجه مقاومتهای 1و3و5 اهمیت بیشتری پیدا می کنند . مقاومتهای 2و4 بستگی به ضریب مقاومت الکتریکی و درجه حرارت قطعه کار دارد .مقاومتهای 1 و 5 ناخواسته بوده و باید حتی المقدور آنرا کاهش داد . تمیزی سطح کار و الکترود و نیروی فشاری وارد بر الکترود عوامل تقلیل دهنده این مقاومتها (1و5) می باشند .

از نظر اقتصادی لازم است که فاکتور زمان حتی المقدور کاهش یابد . که در نتیجه جریان الکتریکی لحظه ای بالا در حدود 10000 – 3000 آمپر با ولتاژ 10 – 5/0 ولت مورد نیاز است . انواع مختلف روش های جوشکاری مقاومتی به روش ایجاد مقاومت موضعی بالا و تمرکز حرارت در نقطه مورد نظر ارتباط دارد ، ولی به هر حال تماس فیزیکی بین الکترودهای ناقل جریان الکتریکی و قسمت هایی که باید متصل شوند نیز مورد نیاز است . بطور کلی فرآیندهای جوشکاری مقاومتی یکی از بهترین روش ها برای اتصالات سری است .

دستگاههای جوشکاری مقاومتی شامل دو واحد کلی است : واحد الکتریکی (حرارتی) واحد فشاری(مکانیکی) . اولی باعث بالا بردن درجه حرارت موضع مورد جوش و دومی سبب ایجاد فشار لازم برای اتصال دو قطعه لب رویهم در محل جوش است .

منبع معمولی تأمین انرژی الکتریکی ، جریان متناوب 220 یا250 ولت است که برای پائین آوردن ولتاژ و افزایش شدت جریان (به مقدار مورد لزوم برای جوشکاری مقاومتی) از ترانسفورماتور استفاده می شود .که سیم پیچ اولیه با سیم نازکتر و دور بیشتر و ثانویه با سیم کلفتر و دور کمتر (اغلب یک دور ) به الکترودها متصل است .



خرید فایل



لینک منبع :جوشکاری مقاومتی نقطه ای

جوشکاری نقطه‌ای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جوشکاری_نقطه‌ای‎Cached Similarدر جوشکاری نقطه‌ای(Spot Welding)برای ایجاد آمیزش از فشار و گرما هردو استفاده می‌شود.گرما به دلیل مقاومت الکتریکی قطعات کار و تماس آنها در فصل مشترک به وجود ... Images for جوشکاری مقاومتی نقطه ای جوشکاری مقاومتی نقطه ای - پایگاه جوش ایران www.jush.ir/articles/rw/RSW‎Cached Similarجوشکاری مقاومتی نقطه ای، فرآیندی است که در آن سطوح تماس بوسیله یک یا چند نقطه جوش به هم وصل می شوند. این نقطه جوش ها از طریق گرمای حاصل از مقاومت دربرابر ... فرآیند جوشکاری مقاومتی - پایگاه جوش ایران www.jush.ir/articles/rw‎Cached Similarتعریف فرآیند جوشکاری مقاومتی Resistance Welding -RW - مکانیزم و متغیرهای فرآیند - دسته بندی (جوش مقاومتی نقطه ای RSW - پیش طرحی RPW - نواری RSEW ) ... جوشکاری مقاومتی نقطه ای (Resistance spot welding) - هر آنچه که یک ... www.namic.blogsky.com/1392/05/23/post-67 جوشکاری مقاومتی نقطه ای فرآیندی است که در آن سطوحی که بر روی هم قرار گرفته اند از طریق حرارت تولید شده در یک یا چند نقطه به هم متصل می شوند. گرمای تولید شده در ... الکترودها در جوشکاری مقاومتی نقطه ای - سیم جوش mtctools.ir/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemID...8‎Cachedالکترودها در جوشکاری مقاومتی نقطه ای. الکترود در فرآیندهای مختلف مقاومتی می تواند به اشکال گوناگونی باشد که دارای چندین نقش است از جمله هدایت جریان الکتریکی به ... وبلاگ تخصصی مهندسی متالوژی - فرآیند جوش نقطه‌ای(1) metallurg.mihanblog.com/post/26‎Cached Similarفرآیند جوش نقطه‌ای(1) RESISTANCE SPOT WELDING: جوش نقطه‌ای یکی از پرکاربردترین نوع جوش مقاومتی می‌باشد. این فرآیند برای اتصال ورق‌های لب روی هم، یا سیم ... PDF مقاله جوشکاری مقاومتی (جوشکاری نقطه ای) www.niazemarkazi.com/papers/10001392.html‎Cached Similarجوشکاری مقاومتی (جوشکاری نقطه ای),جوشکاری مقاومتی,جوشکاری نقطه ای,جوشکاری الکتریکی,اصول جوشکاری مقاومتی,مدت زمان جوشکاری مقاومتی,کاربردهای جوشکاری ... مقاله جوشکاری مقاومتی نقطه ای ورق های فولاد زنگ نزن آستنیتی و فولاد ... www.civilica.com/Paper-SCMEMI08-SCMEMI08_037=جوشکاری-مقاومتی-نقطه-ای-ورق-های-فولاد-زنگ-نزن-آستنیتی-و-فولاد-ساده-کم-کربن-...‎Cachedمقاله جوشکاری مقاومتی نقطه ای ورق های فولاد زنگ نزن آستنیتی و فولاد ساده کم کربن : ریزساختار و خواص مکانیکی در تست کندگی, در هشتمین همایش علمی دانشجویی ... مقاله جوشکاری مقاومتی نقطه ای - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو daneshyar.cero.ir/product-342136-جوشکاری-مقاومتی-نقطه-ای.aspx‎Cachedفرایندهای جوشکاری 1. فرایند جوشکاری مقاومتی نقطه ای 11. اصطلاحات و بهسازی در نحوه جوشکاری نقطه ای 21. جوشکاری مقاومتی غلطکی 25. اصطلاحات و بهسازی برای ...