خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم)

در 56 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

نارساخوانی

تاریخچه نارساخوانی

اولین اشاره به اصطلاح نارساخوانی توسط یک پزشک آلمانی به نام "برلین[1]"(1872) صورت گرفت. وی این اصطلاح را برای توصیف یک فرد بزرگسال مبتلا به نارساخوانی اکتسابی به کار برد که در این مورد فرد به دنبال آسیب مغزی[2]، توانایی خواندن خود را از دست داده بود. برلین همچنین بیان کرد: "اگر نقص در خواندن حروف چاپی شدید باشد، آن اختلال نارساخوانی است.در واقع نارساخوانی عضوی از خانواده بزرگ اختلال‌های زبانی یا "آفازیا[3]" است که با مشکلاتی مانند اختلال در درک یا تولید زبان بیانی[4] یا هر دو مشخص می‌شود". مدت کوتاهی پس از کشف برلین، در سال ۱۸۷۷، اصطلاح "کوری کلمات" توسط یک پزشک دیگر به نام کاسمل[5] در توصیف یک بیمار بزرگسال آفازیک[6] که توانایی خواندنش را از دست داده بود، به کار برده شد. کاسمل همچنین معتقد بود که نشانه‌های فوق مربوط به نقص در ناحیه شکنج زاویه‌ای[7] چپ مغز می‌باشد (گاردیولا[8] و ۲۰۰۱؛ شیویتز[9]، ۲۰۰۳). شاید نخستین گزارش درباره بیماران مبتلا به کوری کلمات به سال ۱۶۷۶ باز گردد، زمانی که جان اسمیت[10] پزشک آلمانی، افرادی را مشاهده کرد که پس از ضربه[11]، تومور[12] یا صدمه مغزی، توانایی خواندن خود را از دست می‌دادند، در حالی که پیش از بروز آسیب مغزی چنین توانایی را داشتند؛ چیزی که بعدها به عنوان "ناخوانی اکتسابی[13]" از آن نام بردند (به نقل از شیویتز، ۲۰۰۳). بدین ترتیب شارکوت[14] (۱۸۸۷)، اصطلاح الکسیا را به عنوان فقدان کامل توانایی خواندن تعریف کرد. سرانجام بت من[15] (۱۸۹۰)، الکسیا یا دیسلکسیا را به عنوان شکلی از یادزدودگی کلامی[16] نام برد که در آن فرد مبتلا، حافظه مربوط به معنای قراردادی[17] نمادهای ترسیمی[18] را از دست می‌دهد.

کار دجرین[19] (1892) در زمینه نارساخوانی بسیار ابتکاری بود. وی علت مشکلات خواندن را مربوط به آسیب در لب آهیانه‌ای و بخش‌های میانی و پیشین لب پس‌سری چپ می‌دانست. به طور کلی در این زمان به نارساخوانی به طور اساسی به عنوان یک ناتوانی با منشا عصب‌شناختی نگاه می‌کردند که از راه یک آسیب مغزی ایجاد می‌شد، آنچه امروزه به طور معمول به عنوان نارساخوانی اکتسابی نامیده می‌شد؛ در حالی که نارساخوانی می‌تواند در طول رشد کودک نیز گسترش یابد؛ بنابراین به منظور کشف نارساخوانی تحولی، وجود پزشکان یا معلمانی که به تحول شناختی کودکان و نوجوانان توجه خاصی داشتند، ضروری به نظر می‌رسد (به نقل از گاردیولا، 2001).


[1]Berlin

[2]Brain Lesion

[3]Aphasia

[4] Expressive Language

[5]Kausmal

[6]Aphasic

[7]Angular Gyrus

[8]Guardiola

[9]Shaywitz

[10]Schmidt

[11]Stroke

[12]Tumor

[13]Alexia

[14]Charcot

[15]Bateman

[16]Verbal Amnesia

[17]Conventional Meaning

[18] Graphic Symbols

[19]Dejerin

...

تعریف و توصیف نارساخوانی

نارساخوانی یکی از بحث‌انگیزترین، مهمترین و ناشناخته‌ترین مسایل خواندن می‌باشد، بنابراین از سوی محققان تعاریف گوناگونی از آن ارایه شده که در اینجا به مهمترین این تعاریف اشاره می‌گردد؛ تعریفی که از طرف فدراسیون جهانی عصب‌شناسی[1] به طور گسترده‌ای در گذشته مورد استفاده قرار گرفت و سکویی برای شکل‌گیری تعاریف اخیر شد به این ترتیب بود: "نارساخوانی اختلالی هست که به واسطه دشواری در یادگیری خواندن علی‌رغم آموزش متعارف، هوش کافی و دسترسی اجتماعی-فرهنگی مشخص می‌گردد. این اختلال به ناتوانایی‌های شناختی اصولی که بسیاری از اوقات مرتبط با منشا فطری یا ذاتی هست، در ارتباط است" (به نقل از ریدریک[2]، 2010). یکی از اشکالاتی که به این تعریف شده است، این موضوع است که کودکان محروم اجتماعی یا کوکان با ناتوانی یادگیری ملایم در زمره تعریف نارساخوانی قرار نمی‌گیرند. هر چند که ما شواهد زیادی داریم از این موضوع که آسیب‌های شناختی ناشی از نارساخوانی به طور برابری در جامعه گسترده است و در نتیجه احتمالا در این گروه‌ها نیز مانند گروه‌های دیگر رخ می‌دهد (ریدریک، 2010).

تعریف دیگری از سوی انجمن نارساخوانی در بریتانیا[3] (2009) ارایه شده است: "نارساخوانی یک دشواری یادگیری خاص هست که به طور عمده بر تحول و رشد خواندن و نوشتن و مهارت‌های مرتبط با زبان تاثیرگذار است و این احتمالا از زمان تولد وجود دارد و تمام طول زندگی از آن متاثر می‌گردد. این اختلال با مشکلاتی در پردازش آواشناسی، سرعت نامیدن، حافظه فعال، سرعت پردازش و رشد خودکار مهارت‌هایی که ممکن نیست با توانایی‌های افراد دیگر برابر شوند، مشخص می‌گردد. این در برابر سبک‌های آموزشی رایج مقاومت می‌کند اما تاثیراتش می‌تواند با مداخله خاص مناسب، شامل اعمال فنون اطلاعات و مشاوره‌های پشتیبان کاهش پیدا کند". امتیازی که این تعریف دارد، این است که به وضوح می‌گوید که نارساخوانی به عنوان یک موضوع پیچیده با افراد متفاوتی که ترکیب‌ها یا تبیین‌های متفاوتی از این مشکلات را دارند، بایستی در نظر گرفته شود، همانند اختلال اوتیسم که اغلب "اختلال طیف اوتیسم" به کار برده می‌شود، ما نیز در آینده باید درباره یک طیف نارساخوانی صحبت کنیم (ریدریک، 2010).

در آمریکا، انجمن بین‌المللی نارساخوانی[4] (2007)، نارساخوانی را این گونه تعریف می‌کند: "که با دشواری‌هایی در دقت و یا روانی تشخیص کلمه و توانایی‌های هجی‌کردن و رمزگذاری ضعیف مشخص می‌گردد، این دشواری‌ها به طور معمول نتیجه یک نارسایی در عنصر آواشناسی زبان است که بیشتر به طور غیرمنتظره نسبت به توانایی‌های شناختی دیگر و تدارک تاثیر دستورالعمل کلاس درس می‌باشد". ایلورد (2003) نارساخوانی را "پیشرفت در خواندن تعریف کرده‌اند که با توجه به سن و هوش کودک زیر حد انتظار می‌باشد که با نقایص توانایی برای شناخت واژه‌ها، خواندن کند و نادرست و فهم ضعیف در غیاب هوش پایین و یا نقص حسی قابل ملاحظه مشخص می‌شود" (به نقل از جناآبادی، 1386).


[1]World Federation of Neurology

[2]Riddick

[3]British Dyslexia Association (BDA)

[4]International Dyslexia Association (IDA)

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم) www.torkmez.arisfa.com/+مدل+ها+اصلاح+ابرو+جدید/‎Cachedوبلاگ مورد نظر مسدود است! این وبلاگ به دلیل رعایت نکردن قوانین توسط مدیریت سایت و یا دستور از نهاد اجرایی مسدود شده است در صورتی که این وبلاگ به اشتباه مسدود ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش مصور سازی داده ها و اطلاعات : مقالات آموزشی article95.najiblog.com/post/61‎Cached20 ا کتبر 2016 ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) .... مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم). مبانی نظری و پیشینه پژوهش امیدواری : مقالات آموزشی - ناجی بلاگ article95.najiblog.com/post/67‎Cached20 ا کتبر 2016 ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) .... مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم). مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود : مقالات آموزشی - ناجی بلاگ article95.najiblog.com/post/44‎Cached19 ا کتبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه ابراز وجود فصل دوم پایان نامه پیشینه پژوهش .... مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم) · مبانی و ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت (فصل دوم) - مرجع فایل آنلاین ... filekade.azadblog.com/page-39.html‎Cached16 سپتامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم) · مبانی نظری و پیشینه پژوهش نا رسا خوانی در کودکان (فصل دوم) · توضیحات دانلود. erkin - اختلالات یادگیری golchaman.blogfa.com/post-1.aspx‎Cached Similarفصل دوم ». الف) مبانی نظری تحقیق. ب) بیان فرضیه ها. ج) تجزیه وتحلیل متغیرها. Ò مبانی ... این تعریف شامل کودکان باصدمه مغزی ،آسیب مغزی نارساخوانی آفازی و. [XLS] Sheet1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر www.malayeriau.ac.ir/rvp/2-download/library.xls‎Similar561, مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی, کلت،مری, ترجمه حیدر ... غمگینم" تشخیص، راهنمای پیشگیری و درمان افسردگی در کودکان ونوجوانان ...... 1645, جمعیت و تنظیم خانواده مطابق سر فصل های مصوب وزارت بهداشت درمان و ...... 2551, نارساخوانی و سایر مشکلات یادگیری, سلیکوویتس، مارک, ترجمه عصمت فاضلی, یسطرون. دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانشگاه ... www.downloadpaper.ir/دانلود-متن-کامل-مقالات-در-رشته-های-مختلف-بصورت-رایگان-از-دانشگاه-فردوسی-مشهد2.aspx‎Similar2 ژانویه 2011 ... 4055 - مبانی نظری و سیاست های عملی بوش در رویارویی با مساله ی ایران هسته ای ( چکیده) ...... 4435 - ردپای مفاهیم فلسفی در داستانهای کودکان: پژوهشی پیرامون ...... 4923 - بررسی بروز پدیده لهیدگی در قطعه دوم تونل آزاد (چکیده) ...... 6789 - بررسی عارضه نارسا خوانی در درس زبان فارسی دانش آموزان دوره ابتدایی (چکیده) iran cpa - انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران www.irancpa.com/NewsByCategory.aspx?cat=2&type=archived‎Similarانجمن علمی روانشناسی بالینی ایران نهمین مجمع عمومی عادی سالیانه( نوبت دوم) و پنجمین .... [ آرشیو ] فصلنامه علمی پژوهشی انجمن روانشناسی بالینی ایران راه اندازی شد ...... والدین باید روش «تقویت رفتار نا همساز» را اجرا کنند، یعنی رفتار مقابل رفتار منفی کودک را به محض ...... 1-مبانی نظری و چشم اندازهای علوم شناختی در تعلیم و تربیت. بررسی اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به ... fiload.ir/product/12898/پایان-نامه-اثرات...نارسا-خوانی.../483‎Cachedپایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی، چکیده: در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. ... فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات بخش اول: مبانی نظری ... خواندن نارساخوانی تحولی پایان نامه نوروسایکولوژی تحقیق کودکان نارساخوان دانلود پایان نامه ...