خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی و پیشینه پژوهش ناتوانی های یادگیری در کودکان

مبانی و پیشینه پژوهش ناتوانی های یادگیری در کودکان

در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

ناتوانایی‌های یادگیری

در ۶ آوریل، ۱۹۶۳ اصطلاح ناتوانایی‌های یادگیری توسط پروفسور ساموئل کرک و همکاران در جلسه‌ای با حضور والدین و متخصصین در شیکاگو مطرح شد (گیولینی و پیرنالو[1]، ۲۰۰۸)؛ در واقع یکی از مشهورترین افراد در ناتوانایی‌های یادگیری ساموئل کرک است. کِرک[2] (1963) این اختلال را به عنوان ناتوانی یادگیری نامگذاری می‌کند و ضمن توصیف مشکلات کودکان، بین کودکان عقب‌مانده ذهنی و کودکان عقب‌مانده در یادگیری تمایز قایل می‌شود (کلب، 1996؛ به نقل از خداپناهی، 1392)، وی بعدها در فعالیت کاری خود به ناتوانایی‌های زبانی کودکان علاقمند شد و اصطلاح ناتوانی را در طول سخنرانی خود برای گروهی از والدین در اولین کنفرانس انجمن کودکان با ناتوانایی‌های یادگیری در سال ۱۹۶۳ به کار برد. کرک در این سخنرانی پیشنهاد کرد که ناتوانی یادگیری اصطلاحی است برای اشاره به کودکانی که دارای مشکلاتی در مدرسه هستند، اما نمی‌توان آنها را به عنوان افراد دارای اختلال هیجانی یا کم‌توان ذهنی در نظر گرفت؛ کرک (1963) بیان کرد: «اصطلاح (ناتوانی یادگیری) را برای توصیف گروهی از کودکانی که اختلال‌هایی در رشد زبان، گفتار و خواندن دارند، به کار برده‌ام. در این گروه، کودکانی با معلولیت‌های حسی همچون نابینایی یا ناشنوایی را نگنجانده‌ام، زیرا ما روش‌های مدیریت و آموزش ناشنوا و نابینا را داریم، همچنین کودکانی که عقب‌ماندگی ذهنی دارند را در این گروه قرار نداده‌ام» (به نقل از هالاهان و همکاران، ۲۰۰۵، ترجمه علیزاده و همکاران، ۱۳۹۰).

مفهوم ناتوانی یادگیری از حیطه‌های مختلفی چون پزشکی، روانشناسی و آموزش و پرورش تاثیر گرفته است. بر این اساس تعریف و تبیین علل آن نیز از مبانی نظری مختلف متاثر شده است، در نتیجه تا کنون تعاریف متفاوتی ارایه شده‌اند. علی‌رغم تفاوت‌هایی که میان تعاریف جاری وجود دارد اغلب آنها در مواردی که در پی می‌آیند مشترک هستند:

1- وجود تفاوت معنادار بین سطح پیشرفت واقعی و مورد انتظار

2- وجود مشکل در انجام تکالیف تحصیلی و یادگیری

3- وجود اختلال در فرایندهای روان‌شناختی پایه

4- شواهدی مبنی بر وجود الگوی متغیر رشد

5- اختلال کارکردی سیستم اعصاب مرکزی

مشکلات یادگیری از کم‌توانی ذهنی، اختلال‌های هیجانی، فقر محیطی، معلولیت‌های حسی یا ناتوانایی‌های جسمانی ناشی نمی‌شوند (میین[3]، ۱۹۶۶، به نقل از شکوهی و پرند، ۱۳۸۵). یکی از تعاریف رایج درباره ناتوانایی‌های یادگیری، تعریفی است که در سال ۱۹۹۷ ارایه شد و توسط دولت فدرال آمریکا در سال ۱۹۹۷ با تغییرات اندک پذیرفته شد و در سال ۲۰۰۴ دوباره تصویب شد (هالاهان و کافمن[4]، ۲۰۰۹، به نقل از حسین‌خانزاده، ۱۳۹۲): «اصطلاح ناتوانی یادگیری خاص عبارت است از وجود اختلال در یک یا بیشتر از یک فرایند روانشناختی پایه که در درک یا استفاده از زبان شفاهی یا نوشتاری نقش دارند. این اختلال ممکن است در توانایی ناکامل افراد در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی‌کردن، یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر گردد». به این تعریف چهار انتقاد اساسی وارد شده است: اول اینکه چگونگی وجود نقص در توانایی‌های گوش دادن، تفکر، خواندن، نوشتن، هجی‌کردن و محاسبات ریاضی مشخص نیست؛ دوم اینکه مفهوم فرایندهای روانشناختی پایه تعریف نشده است؛ سوم اینکه این تعریف جامع نیست زیرا کودکانی را که ناتوانی یادگیری آنها منتج از کم‌توانی ذهنی، اختلال‌های هیجانی، معلولیت‌های حسی، فقر محیطی یا ناتوانایی‌های جسمانی است مستثنی می‌کند، در حالی که این تمایز از پشتوانه پژوهشی کافی برخوردار نیست؛ چهارم و شاید مهمترین انتقاد به این تعریف این است که راهبردهای عملی اندکی برای شناسایی افراد با ناتوانی یادگیری پیشنهاد شده است (شکوهی و پرند، ۱۳۸۵).


[1]Guiliani&Pierangelo

[2]Kirk

[3]Meyen

[4]Hallahan& Kauffman

...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی و پیشینه پژوهش ناتوانی های یادگیری در کودکان

erkin - اختلالات یادگیری golchaman.blogfa.com/post-1.aspx‎Cached Similarerkin - اختلالات یادگیری درکودکان. ... مبانی نظری تحقیق ( مطالعات کتابخانه ای ) . ... 3- راه های پیشگیری ازاختلالات یادگیری درکودکان چیست؟ ... پیشینه تحقیق. اختلالات یادگیری کودکان خواندن و نوشتن- روش تحقیق - سایت تحقیق www.tahghigh.net/namayeshe_tahghigh/693700.php‎Cached Similarفهرست مطالب عنوان صفحه چکیده 3 مقدمه 4 بیان مسئله 5 مبانی نظری و پیشینه تحقیق 6 بررسی اجمالی اختلال یاد‌گیری 6 پیشینه تحقیق 7 روش تحقیق 8 اختلالات یادگیری کودکان خواندن و نوشتن - سایت تحقیق www.tahghigh.net/namayeshe_tahghigh/628200.php‎Cached Similarچکیده مقدمه تعریف خواندن مراحل خواندن تعریف نوشتن تعریف اختلال یادگیری مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی اجمالی اختلال یاد‌گیری چه عواملی باعث بروز ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری ( فصل دوم پایان نامه ) www.bestofday.ir/reader/text/201605110903378388 11 مه 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری ( فصل دوم پایان نامه ) ... در زمینه ی ویژگی های عصب - روان شناختی کودکان با ناتوانی یادگیری ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش امیدواری : مقالات آموزشی - ناجی بلاگ article95.najiblog.com/post/67‎Cached20 ا کتبر 2016 ... BlogAndPostDesc-> - مبانی نظری و پیشینه پژوهش امیدواری : مقالات آموزشی ساخت وبلاگ. ... مبانی و پیشینه پژوهش ناتوانی های یادگیری در کودکان. [PDF] بررسی شیوع اختلالات یادگیری در دانش آموزان مدارس عادی ... - سیویلیکا www.civilica.com/PdfExport-NCIH01_128=بررسی-شیوع-اختلالات-یادگیری-در-دانش-آموزان-مدارس-عادی-دوره-ابتدایی.pdf‎Cachedﺧﻼﺻﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ: ﺍﯾﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﮐﺴﺐ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺷﯿﻮﻉ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ (ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ، ﻧﮕﺎﺭﺵ ﻭ ﺭﯾﺎﺿﯽ). ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮﯼ ﻭ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﯼ ﭘﮋﻭﻫﺶ، ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ، ﺍﺯ. بررسی عوامل مؤث ر بر مهار تهای خوانانویسی دانش آموزان دوره ی ابتدایی از ... journals.uma.ac.ir/article_102_25.html‎Cached Similarپس از بررسی مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش،4 عامل به عنوان عوامل اصلی انتخاب و بر اساس آن ها ... ناتوانی های یادگیری ... کودکان استثنایی مقدمه ای بر آموز شهای ویژ.ه مروری بر تاریخچه و نظریه های اختلالات یادگیری - مرکز اصلاح ... ccld-iran.blogfa.com/post-696.aspx‎Cached Similarکودک با ناتوانی یادگیری دارای کنش های "من"ناقص است و اغلب تلاش های او در به ... نویسد:با اینکه نظریه های مختلف که تاریخ مطالعات و تحقیقات درباره ی ناتوانی .... اختلال های یادگیری (مبانی-ویژگی ها و تدریس موثر ) تالیف / هالاهان،کافمن ،مارگارت پی. [DOC] عنوان پایان نامه : رابطه اختلال های یادگیری با عملکرد تحصیلی دانش ... www.payaname.com/dl/uploads/1536914432.doc ویژگی های کودکان با نارسایی های ویژه در یادگیری 22 ..... پژوهش ها حاکی از آن است که مشکل اصلی بسیاری از کودکان دچار ناتوانی های ..... ادبیات و پیشینه تحقیق ..... جهت دادن یادگیری و تفکرات خود تکیه دارد و برای این منظور بعضی از اصول کلیدی را در نظر ... ارزانسرا تحقیق: اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان arzansara.sellfile.ir/prod-172577-تحقیق+اختلالات+یادگیری+خواندن+و+نوشتن+در+کودکان.html‎Cached Similarتحقیق: اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان. فرمت:doc. تعداد صفحات:55. فهرست مطالب. عنوان. صفحه. چکیده. 5. مقدمه. 6. بیان مسئله. 8. مبانی نظری و پیشینه ...