خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشارکت در تصمیم گیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشارکت در تصمیم گیری

در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پشینه

تعریف مشارکت

مشارکت درگیر شدن ذهنی و عاطفی کارکنان در موقعیت های گروهی است که آنان را بر می انگیزاند تا به هدف های گروه یاری رسانند و برای رسیدن به آن ها احساس مسئولیت کنند. در این تعریف سه اندیشه مهم جای دارد: درگیر شدن، یاری دادن و احساس مسئولیت کردن(ایمانی، 1390).

الف- درگیر شدن ذهنی و عاطفی: پیش و بیش از هر چیز مشارکت به معنی درگیر شدن ذهنی و عاطفی است، و نه تنها فعالیت و تلاش عضلانی. منظور از درگیر شدن یک حالت روانشناختی است و نه یک وضعیت جسمانی. شخصی که مشارکت می کند به جای آن که به حالت «کار – درگیر» درآید، به وضعیت «خود – درگیر» دست پیدا می کند.

ب- برانگیختن برای یاری دادن: دومین پندار در مشارکت آن است که مشارکت کارکنان را به یاری دادن بر می انگیزاند، کارکنان اختیار پیدا می کنند تا سرچشمه های ابتکار و آفرینندگی خود را، همچنان که در نظریه پیش بینی می شود، به سوی هدف های سازمان بازگشایند. در چنین وضعی مشارکت از «موافقت» تفاوت پیدا می کند. مشارکت پدیده ای بیش از جلب موافقت درباره چیزی است که از پیش درباره آن تصمیم گیری شده است. بزرگترین ارزش آن دست یابی به خلاقیت و قدرت آفرینندگی همه کارکنان است.

ج – پذیرش مسئولیت: مشارکت، سرانجام کارکنان را بر می انگیزاند تا در فعالیت های گروه خود به پذیرفتن مسئولیت سوق داده شوند. این یک فرا گرد اجتماعی است که از راه آن افراد در سازمان به حالت «خود – درگیری» می رسند و می خواهند که سازمان در کارش کامیاب شود. هنگامی که آنان درباره سازمان خود سخن می گویند، از واژه «ما» و نه «آنان» استفاده می کنند. هنگامی که یک دشواری در کار می بینند می گویند این دشواری «ما» است و نه «آنان» (بهنام مرشدی، 1392).

با توجه به تعاریف فوق از مشارکت می توان گفت که: مشارکت عبارت است از درگیری ذهنی و عاطفی داوطلبانه یک شخص در موقعیت های گروهی مربوط به خود و سازمان خود که باعث ایجاد انگیزه در فرد جهت دست یابی به هدف های گروهی شده و باعث می شود که فرد در مسئولیت کار شریک شود.

2-2-2- مشارکت از دیدگاه اسلام

مشارکت و مشورت، نظرجوئی و رایزنی در فرهنگ غنی اسلامی و تاریخ کهن ایرانی جایگاهی بس بالا و رفیع دارد و به مدد بکارگیری این شیوه در مدیریت و تصمیم گیری است که می توان به طریق صواب در انجام امور دست یافت و از میان راه های مختلف راه درست تر را برگزید و با یاری جستن از مشارکت و مشورت است که مخاطرات تصمیم گیری کاهش یافته، ضمانت اجرایی تصمیمات افزایش یافته، دامنه بصیرت و آگاهی مشورت کننده گسترده تر شده و روحیه کاری تقویت می گردد. علاوه براین با مشارکت دادن افراد در امور، بهتر می توان تفکر و شخصیت آنها را رشد داد. از این رو بررسی و مطالعه آیات و بیان ائمه معصومین علیهم السلام (قول، رفتار و تقریر) به روشنی بیانگر نگرش مثبت اسلام به مشارکت می باشد (اختری، 1374). ...

...

2-2-3- مبانی فکری مشارکت

مبانی فکری مدیریت مشارکتی را می توان در تئوری دموکراسی، تئوری سوسیالستی و در تئوری نئوکلاسیک و انسان گرایان مدیریت یافت(صیا دی، 1392).

یکی از ارکان اصلی تئوری دموکراسی، مشارکت مساوی کلیه افراد در تمامی امور تصمیم گیری ها است. فرض اصلی در این تئوری آن است که هنگامی که دانش تک تک افراد با هم ترکیب شود و از آن به طور جمعی و یک جا استفاده شود، انسان می تواند با خردمندی و هوشیاری بیشتری تصمیم بگیرد. در مکتب سوسیالیسم، موضوع مشارکت در یک چارچوب وسیعتری و به عنوان یک مکانیسم و حربه ای در مبارزه با طبقه کارگر علیه کارفرما می باشد. و در مکتب نئوکلاسیک نیز مشارکتی یکی از عناصر اصلی سازمان و مدیریت به شمار می آید این مکتب برای فعل و انفعالات گروهی اهمیت قائل است و تأکید آن مدیریت مشارکتی غیر قابل انکار است(صادقی فرد و دیگران،1382). با مقایسه تئوری های سوسیالیسم و انسان گرایان می توان گفت که مشارکت از دیدگاه انسان گرایان همان توزیع قدرت در سازمان است و در واقع به دنبال پشتیبانی از مشارکت در امور و رشد و تحول آن ها در چارچوب سازمان است و معتقدند که مشارکت افراد در امور و در تصمیم گیری ها می تواند بریکپارچگی گروه های کاری بیفزاید، باعث تقویت روحیه کارکنان شود و تعهد بیشتری در آن ها نسبت به اهداف سازمانی ایجاد نماید. در حالی که در مکتب سوسیالیسم هدف از مشارکت کارمندان در تصمیم گیری می تواند منجر به تعهد سازمانی بیشتری گردد.

2-2-4- سطوح مشارکت

پانسفورد و کارپینتر(1988) در کتاب خود یک جدول دو بعدی را پیشنهاد کرده اند که پنج سطح عمده مشارکت را شامل می گردد:

1- مشارکت در سطح فردی که جنبه هایی از روابط بین فرد و سازمان استخدام کننده وی اشاره دارد.

2- مشارکت در سطح عملیاتی که به تصمیمات گروه های رسمی کوچک در خصوص محیط و عملیات کاری انان اشاره دارد.

3- مشارکت در سطح جمعی که به جنبه های عمده روابط جمعی بین سازمان و کارکنان آن اشاره دارد.

4- مشارکت در سطح سازمانی که به استراتژی ها و طرح های عملیاتی اشاره دارد که در جهت نیل به سیاست ها و اهداف لحاظ می شود.

...

2-2-20- تصمیم گیری در مدیریت و اهمیت آن

به نظر هربرت سایمون، تصمیم گیری جوهر اصلی مدیریت است و حتی می توان مدیریت را مترادف با آن دانست. وی نظریه تصمیم گیری خود را تحت عنوان «مدیر به عنوان تصمیم گیرنده» ارائه نمود. به نظر او تصمیم گیرنده فردی است که در تقاطع راه ها، در لحظه انتخاب، آماده است که در یکی از مسیرها پا گذارد. اگر مدیریت را مترادف با تصمیم گیری بدانیم، دیگر انتخاب تنها یک راه از راه های دیگر تصمیم گیری نیست، بلکه عنوان تصمیم گیری به کل فرآیند اطلاق می شود. لذا مدیریت در نهایت همان تصمیم گیری است و مهارت لازم برای مدیرهمان مهارت تصمیم گیری می باشد (حاضر، 1373).

دانش مدیریت که به صورت مجموعه ای از نظریه های مربوط به شناخت سازمان، برنامه ریزی، سازماندهی، نوآوری، نظارت و غیره جلوه می کند، در عمل به شکل تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر تمام وظایف مدیریت در قالب نوعی از تصمیم برای حل مشکل از قوه به فعل در می آید (صادقپور، 1356).

از دیدگاه فلسفی، فلسفه تصمیم گیری همان فلسفه مدیریت است. اگر فلسفه را به مفهوم عام، کوششی برای رسیدن به روشنایی، دانستن، تجسس و کنجکاوی در عمق زندگی و یافتن راهی برای بهتر زیستن انسان بدانیم،فلسفه مدیریتوتصمیم گیری نیز همین هدف را در مقایسی مشخص تر و سازمان یافته تر دنبال می کند(مهدویان، 1369).

برنامه ریزی به صورت روشن یک فرآیند تصمیم گیری است. فرآیندی که شامل اتخاذ و ارزیابی مجموعه ای ازتصمیمات مرتبط با یکدیگر و قبل از نیاز به اجرای آنها می باشد، با توجه به این اعتقاد است که بدون اقدام عملی، احتمال وقوع وضعیت مطلوب در آینده وجود ندارد و در صورت اقدام، احتمال رسیدن به نتایج مورد نظر افزایش می یابد(جاسبی، 1373).

مطالب مندرج در چهار پارگراف بالا تنها معرف بخش کوچکی از اهمیت تصمیم گیری در مدیریت است. در بسیاری از سازمانهابهویژهسازمان های اداری و عمومی، تصمیمات اتخاذ شده با نسبت های متفاوت شامل هر دو تصمیمات اجرایی و سیاست گذاری می گردد.

2-2-21- ابعاد مشارکت در تصمیم گیری

مشارکت کارکنان در تصمیم گیری دارای ابعاد مختلفی می باشد. درجه موفقیت یک برنامه مشارکت تا حدودی به سازگاری این ابعاد و تأثیر آن ها بستگی دارد. ...



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشارکت در تصمیم گیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه) share.drtaftiyan.com/SC.php?type=component_sections&id...‎Cachedبرای فصل دوم ، با عنوان " سابقه تاریخی، مبانی نظری، ادبیات پژوهش" نیاز به صرف وقت زیاد و کار بیشتری دارید. آن چه که قبلا برای پیشنهاد پژوهش خود تهیه نموده اید ... مبانی نظری و پیشینه مدیریت مشارکتی - فایلود fiload.ir/product/15051/مبانی-نظری-و-پیشینه...مشارکتی/482‎Cachedفصل دوم پایان نامه (مبانی نظری و پیشینه تحقیق)، فایل پیش رو حاوی ادبیات و مبانی نظری مدیریت ... پژوهش های داخلی انجام شده در زمینه مشارکت در تصمیم گیری [PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similar١٢. ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ. ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ. ﻱ. ﭘﮋﻭﻫﺶ. Page 2. ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ. 2-1. ﻣ. ﻘ. ﺪﻣﻪ .... ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﺗﺤﺖ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺗﻨﻮﻉ ﻃﻠﺒﻲ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻛﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ. ﺍﻃﻼﻉ ﻳﺎﻓﺘ. [PDF] فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../pdf/فصل%202.pdf‎Cached Similarمبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ١٠. صنعت بیمه. بیمه. : بیمه عملیاتی است که بموحب آن یک طرف. ) بیمه گر. (. تعهد می نماید ... به این صورت عملیات بیمه، خطرات را با مشارکت نسبی افراد بر دوش همه آنها می. گذارد و مبلغ ..... عنصر تصمیم گیری بازاریابی. نسخه قابل چاپ - دانلود پروژه و پایان نامه رشته مدیریت modirr.blogsky.com/print/post-1‎Cachedتوضیح PPP،مبانی،قرارداد خدمات، قرارداد مدیریت، قرارداد اجاره، مشارکت، ... مبانی نظری و ادبیات فصل 2 پایان نامه، این فایل حاوی 51 صفحه از ادبیات مربوط به ... اطلاعات کامل و جامعی درباره سلامت اداری و نیز پیشینه تحقیق به تفصیل بیان شده است. ... دانلود مقاله ای در مورد ارایه چارچوبی به منظور تصمیم گیری جهت انتخاب راهکارهای بهبود ... مبانی نظری و پیشینه مدیریت مشارکتی - دانلود پروپزال دانلود پایان ... dlxc.sellfile.ir/prod-193820-مبانی%20نظری%20و%20پیشینه%20مدیریت%20مشارکتی.html‎Cachedمشارکت در تصمیم‌گیری. درجات مشارکت در تصمیم گیری. اثرات مشارکت در تصمیم گیری. مدلهای فرآیند مشارکت. مرور پژوهش ‌های انجام شده. تعداد صفحات: 26. فرمت: doc. [PDF] دریافت فایل ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/569271‎Cached Similarچارچوب نظری پژوهش. 4. 9. مفاهیم کلیدی. 5. ـ9. 9. خوابگاه. 5. ـ9. 2. تکثرگرایی. 6. ـ9. 3. مشارکت. 6. ـ9. 4. طراحی مشارکتی. 7. 2. پیشینه تحقیق. 7. 3. مبانی نظری. 8. ـ3 ..... بتواند در قدرت و تصمیم. گیری. شریا بوده و همچنین قادر به شراکت گسترده و ... [PDF] ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﻴﺰان ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﻋﺘﻤﺎد و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺟﻮ ارﺗﺒﺎط arsmb.journals.pnu.ac.ir/pdf_1944_eedfee41f23b579cd057175bd61202b6.html‎Cached Similarﻣﺸﺎرﻛﺖ. ﻛﺎرﻛﻨﺎن. در. ﺗﺼﻤﻴﻢ. ﮔﻴﺮی. ﺣﺴﻦ آداﺑﻲ. *1. ،. ﻣﻈﻔﺮ ﻳﻜﺘﺎﻳﺎر. 2. (ﺗﺎرﻳﺦ درﻳﺎﻓﺖ: 31/01/93. ﺗﺎرﻳﺦ ذﺧﻴﺮه: 15/09/93(. ﭼﻜﻴﺪه. ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﻲ ارﺗﺒﺎط ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ و اﻋﺘﻤﺎد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﻣﻴﺰان ﻣﺸﺎرﻛﺖ در. ﺗﺼﻤﻴﻢ. ﮔﻴﺮی. ﻣﺪﻳﺮان ورزش و ..... ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈـﺮی از ﻣﻨـﺎﺑﻊ ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧـﻪ. ای و اﻳﻨﺘﺮﻧﺘـﻲ ﺷـﺎﻣﻞ. خلاصه کتاب رفتار سازمانی رابینز - [در متن با حاشیه] mediamanager.persianblog.ir/post/19/‎Cached Similarآموزش ، پژوهش ،پرورش / نوشته دکتر سعید صفایی موحد ..... مک گریگور بیان کرد که مشارکت و تصمیم گیری ،پذیرش مسئولیت و ارائه ... راز اصلی نظریه انتظار ،در درک هدف های فردی وتشخیص رابطه بین تلاش و عملکرد ...... یعنی اینکه فرد تحت کنترل شدید کارها را بر اساس ظوابط شخصی به انجام رساند و در تاریخ مشخص تحویل نماید. 2. فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13 - تحقیقات بازاریابی marketingresearch.persianblog.ir/post/63/‎Cached Similarدسته بندی : 2 فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13. ۱۳٩٢/۳/٢٩, ۱۱:٥٤ ب.ظ. 2. فصل دوم:مبانی نظری و .... شکل شماره(2-11)عوامل موثر در فرآیند تصمیم گیری خرید.