خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL) - فصل دوم

در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

2-2- 39- روش تدریس فعال فناورانه ( TEAL[1])

استفاده از ترکیب روش تدریس کاوشگری گروهی در آزمایشگاه و شبیه سازی ( با استفاده از فیلم، اینترنت، انیمیشن یا تصویر سه بعدی بنا به ضرورت تدریس ) و سخنرانی کوتاه در موقعیت های مختلف ( بنا به ضرورت) روش تدریس فعال فناورانه ( TEAL ) می باشد. در این روش کلاس وآزمایشگاه از هم جدا نیست و با استفاده از پست الکترونیکی می توان برای هر دانش آموز، با توجه به تفاوت های فردی آنان، تکالیف خاصی را معین کرد( بلچر[2]، 2005). این روش تدریس در زمره روش های فعال تدریس است. روش فعال فناورانه اولین بار در دانشگاه ام ای تی[3] آمریکا در سال 2000 میلادی در درس فیزیک اجرا گردید. شکل گیری این روش تدریس از آنجا آغاز شد که در سال 1993 فکر حمایت از تعامل بین فراگیران از طریق یادگیری مشارکتی و قرار دادن فهم مفاهیم، به عنوان هدف اصلی تدریس، در ذهن هک[4] ( استاد فیزیک هندی تبار ) شکل گرفت. با این وجود تدریس فیزیک در دانشگاه ها به صورت سخنرانی بود و حضور فراگیران در آزمایشگاه و مشارکت آن ها در یادگیری، با وجود تجربی بودن علم فیزیک، وجود نداشت لذا جک ویلسون[5] در دانشگاه پلی تکنیک رننسالر[6] (1994) تدریس فیزیک را درآزمایشگاه و به صورت تجربی آغاز کرد که این خود یک رویه ی تازه در کلاس های درس محسوب می گردید (بلچر،2003). اصلاح برنامه های درسی فیزیک در دانشگاه MIT به وسیله هک (1998) و مک در موت و دریش [7] (1999) با تاکید بر یادگیری فعال به صورت گروه های زوجی، جهت فهم بیشتر فراگیران، ادامه یافت. هک در سال 1998 نشان داد که یادگیری در گروه های زوجی دو برابر سخنرانی اثر دارد. اما این روش نیز با توجه به درصد بالای مردودین در فیزیک به وسیله ی بلچر و اعضای تیمش که شامل پتر دورمشکین[8] و دیوید لیستر[9] بود اصلاح گردید( بلچر، 2001). این روش تدیس جدید، TEAL نامیده شد. یکی از اهداف این روش، جایگزین کردن روش تدریس فعال به جای سخنرانی های طولانی مدت است. در این روش، فراگیران در گروه های سه نفره (یا تعداد بیشتر) دور یک میز می نشینند. در هرگروه سه نفره یک کامپیوتر موجود است. علاوه بر آن وسایل آزمایش نیز بر روی میز ها قرار می گیرد. فراگیران با استفاده از وسایل موجود آزمایش انجام می دهند و کاوشگری گروهی در آزمایشگاه را آغاز می کنند(بلچر،2003)

سپس آنچه را که با چشم دیده نمی شود از طریق شبیه سازی، تصاویر و فیلم مشاهده می کنند یا چنانچه نیازمند محاسبه، نمودار یا اطلاعات اضافه تری باشد، از کامپیوتر استفاده می کنند. در این روش، دانش آموزان با کاوشگری در آزمایشگاه به کشف مفاهیم دست می یابند( پریشانی و همکاران ، 1390). اگر چه روش کاوشگری گروهی می تواند مهارت هایی نظیر تفکر وخلاقیت را پرورش دهد، اما با این حال روانشناسان یادگیری، دو مشکل خاص این روش را مشخص کرده اند. این مشکلات بیشتر ناشی از خطاهای یادگیری و اتلاف وقت آموزشی است ( صفوی، 1386، به نقل از پریشانی،1390، ص3 ). روش فعال فناورانه (TEAL ) هر دو مشکل کاوشگری گروهی را با استفاده از تکنولوژی و سخنرانی های کوتاه در زمان های مختلف تدریس ( بسته به موقعیت) مرتفع نموده است. اساس تئوری معلم در این روش، رویکرد ساختن گرایی است. از آن جا دانش که نمی تواند به سادگی از معلم به فراگیران انتقال پیدا کند، لذا فراگیران باید در ساختن دانش درگیر شوند وخودشان دانش را بسازند.


1. Tecnology Enabeld Active Learning

2. Belcher

3. M I T

4. Hake

5. Jack Whillson

6. Rennsaeler Pply technic

1. Mcdermott & Redish

2. Peter Dourmashkin

3. David Lister

....

مطالب:

یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه

2-2- 39- روش تدریس فعال فناورانه ( TEAL[1])

2-2-40- نظریه ساختن گرا اساس یادگیری در روش فعال فناورانه (TEAL)

2-2-41- رابطه روش تدریس و یادگیری

2-3- مروری بر پژوهش های انجام شده

2-3-1- پژوهش های انجام شده در داخل کشور

2-3-2- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور

منابع

منابع فارسی

منابع لاتین



خرید فایل



لینک منبع :مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL)

مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال ... daneshyar.cero.ir/product-342366-مبانی-نظری-یادگیری-الکترونیکی-ترکیبی-در-روش-تدریس.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 20,000 تومان. خرید. مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL) - فصل دوم. در 27 صفحه ورد ... کاملترین فایل مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش ... mahsandl.wordpressblog.ir/.../کاملترین-فایل-مبانی-نظری-یادگیری-الکت/‎Cached15 نوامبر 2016 ... مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL). مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در ... مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش ... - نوین گراف novingeraf.najiblog.com/post/547‎Cached21 سپتامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL) - فصل دوم. در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت ... کاملترین فایل مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش ... novindl.aramblog.ir/.../کاملترین+فایل+مبانی+نظری+یادگیری+الکترونیکی+ترکیبی+در+روش+تدریس+فعال+فناورانه+(TEAL)‎Cachedمبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL). مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال ... خرید فایل( مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش ... research.mjblog.ir/post/852‎Cached25 نوامبر 2016 ... مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL). مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در ... خرید آنلاین مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش ... behnamfc.geblog.ir/post-36214.html‎Cachedمبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL). مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال ... دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه درباره یادگیری الکترونیکی ... www.iranpajohesh.com/.../8120-دانلود-مبانی-نظری-فصل-دوم-پایان-نامه-درباره-یادگیری-الکترونیکی-ترکیبی-در-روش-تدریس-فعال...‎Cachedدانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه درباره یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL ): با بررسی سیر تحول روش ... نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق ... فروش فایل مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش ... parvanefl.aslblog.ir/post/146‎Cachedشما به صفحه اختصاصی مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه (TEAL) وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات ... مبانی و پیشینه نظری یادگیری الکترونیکی (فصل ذوم پایان نامه ... file.joojooblog.ir/.../مبانی-و-پیشینه-نظری-یادگیری-الکترونیک/‎Cached12 نوامبر 2016 ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری ... نصرت و همکاران(1389) در پژوهشی که با عنوان تأثیر آموزش فعال فناورانه (TEAL) فیزیک بر ... معتمدی تلاوکی و همکاران( 1390) در پژوهشی در باره تأثیر روش های فعال تدریس ... یادگیری ترکیبی با دوره های یادگیری الکترونیکی و حضوری در درس ... بررسی تاثیر روش تدریس فعال فناورانه TEAL بر یادگیری و یادداری ... arshadha.ir/پایان-نامه-بررسی-تاثیر-روش-تدریس-فعال/‎Cached21 آوریل 2016 ... 132-2- مبانی نظری.. 142-2-1- تعریف ... 462-2-38- یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه 472-2-39- روش تدریس فعال فناورانه. ... فناورانه. 502-2-41- رابطه روش تدریس و یادگیری 522 -3- مرور پیشینه پژوهش.