خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

علل مفاسد اجتماعی

علل مفاسد اجتماعی

قسمتهایی از متن تحقیق:

چکیده تحقیق

به اعتقاد ما اساسی ترین و زیربنایی ترین عنصر یک جامعه فرهنگ آن است چرا که سایر شئون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حقوقی یک جامعه از فرهنگ آن ناشی می شود و بر مبنای تفکّر اسلامی فرهنگ روح و جان تمدن است .

نهاد خانواده اوّلین و مؤثّرترین مرحله در انتقال میراث فرهنگی و مقاوم سازی در برابر فرهنگ غیرخودی است به طوری که سطح سواد و آگاهی والدین و نقش الگویی آنان در ابعاد مختلف رفتاری از جمله : مدل لباس، آرایش، گذراندن اوقات فراغت و . . . می تواند تأثیرات مثبت یا منفی برجای بگذارد.

بعد از خانواده نهادهای اجتماعی از جمله مدارس نقش بسیار مهمّی در اجتماعی کردن و ارتقاء رشد فرهنگ نسل آینده را دارند.

مدارس تنها مکانهایی هستند که با بهره گیری از شیوه ها و برنامه های مدوّن و تعلیم و تربیت به طور هماهنگ زمینه های فرهنگی را فراهم می سازد . علاوه بر موارد فوق نظام سیاسی هر جامعه، سیستم های امنیتی، الگوهای رهبری، رسانه ها و . . .

هر یک می تواند فرآیند فرهنگ سازی را یاری نموده و جامعه را در ابعاد مختلف رشد و توسعه کمک نمایند.

تحقیق حاضر تحت عنوان (علل مفاسد اجتماعی ) صورت گرفته است و هدف از این تحقیق دستیابی به عواملی است که زمینه ساز گرایش به مفاسد اجتماعی می شود .

در این تحقیق عناصر تأثیرگذار بر نگرش دانش آموزان نسبت به مفاسد اجتماعی از جمله: سطح سواد والدین، بضاعت مالی خانواده ها، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، استفاده از ویدئو، ماهواره و . . . منابع محدود کننده ی مظاهر فرهنگ بیگانه و . . . به عنوان متغیر محسوب شده است . که با کنترل، حذف و اصلاح هریک می توان بر نگرش آزمودنیها نسبت به پدیده ی شوم از خود بیگانگی تأثیر گذاشت .

بیان مسئله

یکی از مباحث مهم اجتماعی در جامعه ی امروز ما بحث مفاسد اجتماعی است. مسئولین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی کشور ما مدّت هاست زنگ خطر را به صدا درآورده اند و نسبت به هجوم و شبیخون دشمن علیه اسلام عزیز و انقلاب اسلامی هشدار داده اند .

توزیع هزاران دستگاه ویدئو، به گونه ای که اینک بی اغراق یکی از منابع اصلی تغذیه اجتماعی به حساب می آیند، پخش میلیونها نسخه از فیلم های ویدئویی، انتشار میلیونها نسخه از مجلات و کتب ادبی و فرهنگی که در زمره ی مصادیق بارز«کتب ضلال» به حساب می آیند،آن هم در بین کودکان و نوجوانان بی خبر از همه جا، چاپ و توزیع عکس و پوستر بسیاری از بازیگران سینمایی با مبدّل ساختن جامعه های کودکان و نوجوانان به تابلوهای تبلیغاتی سیّار، توزیع انواع مواد مخدّر، و مشروبات الکلی از نمونه های بارز فساد هستند که همگی نوعی تهاجم فرهنگی بشمار می آیند. و می تواند باعث فساد اخلاقی، تقلید کورکورانه، انحراف فکری و . . . شود.

...

علل مفاسد اجتماعی (هجوم فرهنگی)

تهاجم علل گوناگونی دارند از جمله :

ـ علل سیاسی : مثل سرکوب یک حکومت ،ریشه کن کردن یک انقلاب ، به زانو در آوردن یک نظام و پشیمان کردن مردمی که به نظام خاصی ا ز زمامداری رأی داده اند .

ـ علل فرهنگی : و آن نابود کردن ذخیره های فکری جامعه و سست کردن بنیانهای مقاوم آن، و مستقر کردن ذخایر جدیدی است که مناسب با خط خودشان بوده ، منابع آنان را صیانت کند .

ـ علل اقتصادی : که در قالب تخدیر و از خود بیگانه کردن مردم و مهمانپذیر شدن آنهاست که در آن صورت مهمان مهاجم گستاخ قادر می گردد ذخایر آن جامعه را غارت کند

ـ علل اجتماعی : و آن سست بی رونق کردن توان اجتماعی و ازمیان بردن توان تحرک یک ملت است که در سایه ی تخدیر ها و تضعیف کردن ها ، نسل تماشاچی و ناتوان در دفاع بسازد.

ـ نوجوانی مرحله ی گذر از کودکی و ورود به بزرگسالی است . چنان که والدین به این مفهوم توجه نکنند و در صورتی که این مرحله از رشد به شکل رضایت بخش مورد ملاحظه قرار نگیرد ، احتمالاْ منجر به مشکلات عاطفی و رفتاری در دوره ی بزرگسالی می شود .



خرید فایل



لینک منبع :علل مفاسد اجتماعی

طب و درمان - علل مفاسد اجتماعی najafi.blogfa.com/post-82.aspx‎Cachedآمارتکان دهنده مفاسد اجتماعی !؟ به تازگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گزارشی را از ترکیب زنان بد حجاب دستگیر شده منتشر کرده که با نگاهی به این گزارش می توان ... مقاله علل مفاسد اجتماعی bankmaghale.ir/مقاله-علل-مفاسد-اجتماعی/‎Cachedمقاله علل مفاسد اجتماعی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۱ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله علل مفاسد ... علل مفاسد اجتماعی - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/1395/02/31/post-33794/علل-مفاسد-اجتماعی‎Cached20 مه 2016 ... علل مفاسد اجتماعی. فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات32. از زمانی که غرب در رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست رو به رو شد و سنگرها و ... تحقیق علل مفاسد اجتماعی - دانلود پروژه و تحقیق - فایل ناب proje20.filenab.com/product-60893-takgikg.aspx‎Cachedعلل مفاسد اجتماعی مفاسد اجتماعی جامعه فرهنگ میراث فرهنگی سطح سواد والدین بضاعت مالی خانواده ها اوقات فراغت تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود ... عوامل فساد در جامعه - ویکی‌پرسش www.wikiporsesh.ir/عوامل_فساد_در_جامعه‎Cached Similarکلیدواژه: فساد در جامعه. پرسش: مهم‌ترین عامل فساد در جامعه چیست؟ فساد از چه نشأت می‌گیرد؟ پاسخ: عوامل فساد و انحرافات اجتماعی به دو دسته اصلی عوامل زمینه ساز و عوامل ... علل مفاسد اجتماعی | cell full cellfull.ir/?p=121304‎Cached20 ا کتبر 2016 ... از زمانی که غرب در رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست رو به رو شد و سنگرها و مواضع محکم و کهنسال استعمار و استثمار پس از خیزش با صلابت امّت ... علل مفاسد اجتماعی | cell full cellfull.ir/?p=254891‎Cached25 ا کتبر 2016 ... فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات26. از زمانی که غرب در رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست رو به رو شد و سنگرها و مواضع محکم و کهنسال ... بررسی علل گسترش فساد اجتماعی - همکاری در فروش فایل stucloob.marketfile.ir/product-47293-مقاله-بررسی-علل-گسترش-فساد-اجتماعی.aspx‎Cachedتحقیق بررسی علل گسترش فساد اجتماعی پروژه بررسی علل گسترش فساد اجتماعی مقاله بررسی علل گسترش فساد اجتماعی دانلود تحقیق بررسی علل گسترش فساد ... مفاسد اجتماعی دغدغه دیروز، امروز و فردای ما - پایگاه خبری تحلیلی هراز ... haraznews.com/.../مفاسد-اجتماعی-دغدغه-دیروز،-امروز-و-فرد-121911‎Cached Similar19 جولای 2014 ... قصه ی مفاسد اجتماعی به قصه ی قایقی شباهت دارد که ابلهی در میان سرنشینان آن ... علل بروز مفاسد اجتماعی: گرچه انواع مفاسد اجتماعی هر کدام دارای علل ... علل مفاسد اجتماعی - همکاری در فروش فایل دانشجویی stufile.ir/product/33339/علل-مفاسد-اجتماعی/2704‎Cachedعلل مفاسد اجتماعی. به اعتقاد ما اساسی ترین و زیربنایی ترین عنصر یک جامعه فرهنگ آن است چرا که سایر شئون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حقوقی یک جامعه از فرهنگ آن ...