خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

نماز و رابطه مدیریت با نماز

نماز و رابطه مدیریت با نماز

قسمتهایی از متن و فهرست:

پیشگفتار 3

مقدمه 5

فصل اول

نقش نماز در شخصیت جوانان 8

اهمیت دوره جوانی 12

نیازهای غریزی و فطری جوانان و پاسخ به آنها 16

نقش نماز و تعالیم دینی در شخصیت جوان 19

نماز بارزترین مصداق ذکر خدا 24

فصل دوم

علل کم توجهی یا بی توجهی برخی از جوانان به نماز 42

محیط خانواده و بی توجهی والدین 43

سستی و تنبلی 45

رفتار نامناسب مبلغان دینی 50

ملاک و معیار انتخاب دوست 62

منابع و مأخذ 71

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

پیشگفتار

قال الامام علىّ بن ابى طالب(علیه السلام): «الله الله فى الصّلوة فإنّها عمود دینکم»

«خدا را، خدا را درنظر گیرید در توجه به نماز، که پایدارى دینتان به نماز باشد.»

گر چه هر یک از احکام و فرائض دینى به جاى خود از اهمیت و ارزش خاصى برخوردار است، امّا در این میان بعد از معرفت الهى هیچ فریضهاى به والایى مرتبه نماز نرسد. چرا که این، تنها نماز است که معراج مؤمن و عامل تقرب انسان وارسته، به خدا شناخته شده و معیار پذیرش همه واجبات قرار گرفته است. به این جهت آخرین پیام سفیران الهى، سفارش به نماز، این استوانه استوار دین بوده، چنانچه پرسش نخستین روز رستاخیز هم از آن خواهد بود.

آرى نماز، تنها محبوبِ دلدادگان به حضرت حق و روشنى دیده و چراغ راه پویندگان کوى دوست و محفل انس خلوت نشینان وادى عرفان است. آنان که زندگى را بی یاد او نخواهند و رستگارى خویش را با شهادت در محراب نماز بینند «فزت ورب الکعبة» و با تمام وجود در راه زنده داشتن نام و یاد خداى خویش و اقامه نماز و راز و نیاز با او کوشند و سرانجام خود فدایى راه نماز شوند «اشهد انّک قد اقمت الصلوة» این همه، جایگاه ویژه و عظمت فوق العاده این فرضیه الهى را روشن می سازد و همگان را به تعظیم این عالیترین نمونه شعائر الهى وادار می کند، که هم خود، اهل نماز و راز و نیاز باشند و هم در جهت اشاعه فرهنگ نورانى نماز در جامعه تلاشى پیگیر نمایند، (الذین إن مکنّاهم فى الأرض اقاموا الصلوة)، تا به وظیفه دینى خود عمل نموده باشند و همواره مشمول رحمت بی پایان الهى قرار گیرند. و در این راستا فضلاى اهل قلم حوزه، رسالتى بس عظیم دارند که با تألیف و انتشار آثار ارزشمند دینى، فرهنگ نماز و انس با خداوند متعال را در جامعه دینى ترویج دهند و رایحه دلپذیر معنویت را به فضاى جان همگان بویژه نسل جوان برسانند. ...

...

نماز بارزترین مصداق ذکر خدا

ذکر در لغت به معناى حفظ مطالب و معارف آمده با این فرق که حفظ به معناى بدست آوردن در ابتداى امر گفته می شود و ذکر به ادامه و حاضر داشتن آن. که آن حضور گاهى قلبى است و گاهى قولى و به همین خاطر ذکر را به دو قسم قلبى و زبانى تقسیم کرده اند.

و امّا مصداق ذکر: براى ذکر افراد و مصادیق زیادى در قرآن و سنت بیان شده است ولى آنچه از فحص و بررسى در آیات و روایات بدست می آید این است که نماز، فرد واقعى و مصداق حقیقى ذکر الهى است چون نماز دستورى است که در همه شرایع و ادیان الهى جزء فرائض و واجبات بوده است و خداوند در قرآن کریم تصریح کرده است که مراد از ذکر الهى، نماز است.

اَقِم الصلاة لذکرى «نماز را بپا دار تا به یاد من باشى». و در آیه دیگر می فرماید: ولذکر الله أکبر «نماز بزرگترین ذکر الهى است».

اینکه نماز را برترین مصداق ذکر خدا یاد کرده شاید بدین جهت باشد که در حال قیام به نماز، نفس آدمى در اثر توجه به مبدأ اعلى و خالق یکتا از اضطراب درونى دور شده و سختیها و ناملایمات را از یاد می برد. و شاید وجه کمک گرفتن از نماز در آیه استعینوا بالصبر والصلاة «یعنى از صبر و نماز استعانت بجوئید»(3) همین باشد. در تفسیر آیه 91 سوره مبارکه مائده «انّما یرید الشّیطان أن یُوقعَ بینکم العداوةَ والبغضا فى الخمر والمیسر ویصدّکم عن ذکر الله وعن الصّلاة فهل أنتم منتهون» «شیطان می خواهد در میان شما به وسیله شراب و قمار عداوت ایجاد کند و شما را از ذکر خدا و نماز بازدارد آیا خوددارى خواهید کرد». گفته شد که: «به این دلیل خداوند در این آیه نماز را جداى از ذکر خدا اسم برد ـ با توجه به اینکه نماز هم ذکر خداست ـ که نماز فرد کامل از ذکر الهى است و خداوند اهتمام بیشترى به امر آن دارد و در روایت صحیح هم وارد شده که نماز پایه و ستون دین است»[1]. و نیز از کلمه «موقوت» در آیه 103 سوره مبارکه نساء که فرمود: انّ الصلاة کانت على المؤمنین موقوتاً. «استفاده مىکنند که وقت در نماز کنایه از ثبات و تغییر ناپذیر بودن این فریضه الهى است یعنى نماز یک فریضه ثابتى است که در هیچ حال ساقط نمی شود و هرگز تبدیل به چیز دیگر نمی گردد آنطور که مثلاً روزه در مقام اضطرار تبدیل به فدیه می شود» ...

...


[1] المیزان، ج6 ص123 چاپ بیروت (دوره بیست جلدى)

...



خرید فایل



لینک منبع :نماز و رابطه مدیریت با نماز

دانلود مقاله نماز و رابطه مدیریت با نماز article.university/دانلود-مقاله-نماز-و-رابطه-مدیریت-با-نما/ نماز و رابطه مدیریت با نماز. فهرست مطالب پیشگفتار ۳ مقدمه ۵ فصل اول نقش نماز در شخصیت جوانان ۸ اهمیت دوره جوانی ۱۲ نیازهای غریزی و فطری جوانان و پاسخ به آنها ۱۶ نماز و رابطه مدیریت با نماز | پایان نامه معارف و بینش اسلامی maref7.ir/.../30-پایان+نامه+معارف+و+بینش+اسلامی+نماز+و+رابطه+مدیریت+با+نماز.aspx‎Cachedنام محصول : پایان نامه معارف و بینش اسلامی - نماز و رابطه مدیریت با نماز. پیشگفتار ; مقدّمه; فصل اوّل; نقش نماز در شخصیت جوانان; اهمیت دوره جوانی; انعطاف پذیرى روحیه ... نماز و رابطه مدیریت با نماز - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/1395/05/14/post.../نماز-و-رابطه-مدیریت-با-نماز‎Cached4 آگوست 2016 ... نماز و رابطه مدیریت با نماز. فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات71. فهرست مطالب عنوان صفحه پیشگفتار 3 مقدمه 5 فصل اول نقش نماز در ... دانلود مقاله نماز و رابطه مدیریت با نماز paperdoc.ir/محصول/14223/دانلود-مقاله-نماز-و-رابطه-مدیریت-با-نماز‎Cachedدانلود مقاله نماز و رابطه مدیریت با نماز پیشگفتار قال الامام علىّ بن ابى طالب(علیه السلام): «الله الله فى الصّلوه فإنّها عمود دینکم»«خدا را، خدا را درنظر گیرید در توجه به ... مقاله نماز و رابطه مدیریت با نماز word - فایل رایگان store-blog.ir/article-prayer-and-relationship-management-with-prayer.html‎Cached27 سپتامبر 2016 ... مقاله نماز و رابطه مدیریت با نماز word دارای 67 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. فایل ورد مقاله نماز و ... مقاله رابطه نماز و مدیریت – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper3795.html‎Cached2 ا کتبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان عنوان محصول دانلودی:مقاله رابطه نماز و مدیریت یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ... دانلود مقاله رابطه نماز و مدیریت -کامل و جامع - ساخت وبلاگ, وبلاگدهی روزفا shameparvan.ruzfa.ir/post/2782‎Cachedلحظات خوشی را برای شما آرزومندیم با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله رابطه نماز و مدیریت }}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ... نماز و رابطه مدیریت با نماز , علوم انسانی , نماز و رابطه مدیریت با نماز markfile.ir/tag/نماز-و-رابطه-مدیریت-با-نماز-علوم-انسان/‎Cachedنماز و رابطه مدیریت با نماز. فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات71 فهرست مطالبعنوان صفحهپیشگفتار 3مقدمه 5فصل اول نقش نماز در شخصیت جوانان 8اهمیت ... کویر دانلود » خرید فایل( مقاله رابطه نماز و مدیریت) kavirdlc.ir/خرید-فایل-مقاله-رابطه-نماز-و-مدیریت/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله رابطه نماز و مدیریت}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مقاله ... مقاله رابطه نماز و مدیریت - دانش پی - بین بلاگ danepey.binblog.ir/post/447‎Cached2 ا کتبر 2016 ... نماز و رابطه مدیریت با نماز. قسمتهایی از متن و فهرست: پیشگفتار 3. مقدمه 5. فصل اول. نقش نماز در شخصیت جوانان 8. اهمیت دوره جوانی 12.