خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

نگاهی به زندگی حضرت آدم

نگاهی به زندگی حضرت آدم

قسمتهایی از متن:

خلقت آدم

خود خواهی ابلیس

آدم در بهشت

وسوسه های ابلیس

هبوط

آدم علیه السلام

خلقت آدم: خدای متعال زمین را در دو نوبت(1) خلق کرد، کوهها را روی زمین بنا نهاد و زمین را بین همه کرات برکت داد و خوراک اهل زمین را در چهار نوبت مقدر کرد.

آنگاه آسمان را از ماده ای شبیه گاز مشتعل آفرید و به آسمان و زمین دستور داد، بیایید! آسمان و زمین گفتند: با میل آمدیم و سپس هر دو را مسخّر ساخت.

سپس خدا به عرش پرداخت و خورشید و ماه را مسخر خود ساخت و مقرر کرد تا وقت معلوم در گردش باشند، آنگاه فرشتگان را آفرید تا همواره او را ستایش کنند و نامش را مقدس دارند و در عبادتش مخلص باشند.

پس از آن، اراده و مشیّت خداوند بدان تعلق گرفت که آدم و ذریّه او را بیافریند، تا در زمین سکنی گزینند و در آبادانی آن بکوشند. خدا فرشتگان خود را در جریان گذاشت و به آنها خبر داد که به زودی مخلوق دیگری می آفرینم که در روی زمین منتشر می شوند. از منابع زیرزمین استخراج می کنند و گروه گروه جای یکدیگر قرار می گیرند و زمین را حفظ می کنند. ...

...

آدم در بهشت: پس از آنکه خدا ابلیس را عقاب نمود و او را از نعمت خود محروم ساخت، متوجه آدم گردیده او و همسرش را وارد بهشت ساخت و به او وحی کرد که نعمتی که به تو عطا کرده ام به خاطر داشته باش، زیرا من تو را به فطرت بدیعی خلق کردم و به اراده خود، تو را مخلوقی تمام عیار نمودم، از روح خود در تو دمیدم و فرشتگان خود را به سجده تو وا داشتم و پرتوی از نور علم خود را به تو افاضه کردم.

ای آدم، ابلیس را به خاطر تو از رحمت خود محروم ساختم و آنگاه که از فرمان من سرپیچی کرد لعنش کردم. خانه ابدی بهشت است و این منزل جاوید را جایگاه و مکان تو قرار دادم، اگر اطاعت فرمان کردی، پاداشت را نیکو می دهم و در این بهشت تو را تا ابد نگاه می دارم، ولی اگر نافرمانی مرا نمودی تو را از خانه ام اخراج می کنم و با آتش خویش تو را عذاب خواهم کرد، به خاطر بسپار! این ابلیس دشمن تو و همسرت است، از مکر او بر حذر باش تا از بهشت رانده نشوی.

خدا به آدم و همسرش اجازه داد که در امنیت کامل از خوراکی های بهشت استفاده کنند و آنان را در چیدن هر میوه ای که میل داشتند آزاد گذاشت و تنها از آنان خواست که در بین آن همه نعمت، از میوه یک درخت صرف نظر کنند. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :نگاهی به زندگی حضرت آدم

نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=8989‎Cached Similar26 ا کتبر 2004 ... السلام خلقت آدم خود خواهی ابلیس آدم در بهشت وسوسه های ابلیس هبوط آدم علیه السلام خلقت آدم خدای متعال زمین را در دو نوبت(1) خلق کرد، کوهها را روی زمین ... نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام - آکا www.akairan.com/din-andisheh/nabovat1/201532801426.html‎Cachedالسلام خلقت آدم خود خواهی ابلیس آدم در بهشت وسوسه های ابلیس هبوط آدم علیه السلام خلقت آدم خدای متعال زمین را در دو نوبت(1) خلق کرد,کوهها را روی زمین بنا نهاد و زمین را ... الف - نگاهی به زندگانی حضرت آدم ابوالبشر (ع) alef.ir/vdcd9k0foyt0fn6.2a2y.html?115964‎Cached Similarنگاهی به زندگانی حضرت آدم ابوالبشر (ع). تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۷. هنگامی که روح بر آدم دمیده شد، او به عطسه افتاد و خداوند امر کرد تا جمله ... نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام و ابلیس - فروشگاه فایل fileshops.blogsky.com/.../نگاهی-به-زندگی-حضرت-آدم-علیه-السلام-و-ابلیس‎Cached20 نوامبر 2016 ... نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السل ام و ابلیس 38 صفحه خلقت آدم خدای متعال زمین را در دو نوبت(1) خلق کرد، کوهها را روی زمین بنا نهاد و زمین را بین ... نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام - قسمت سوم - ازکی www.azka.ir/tazkere/tarikhe-anbiya/89-zendegiye-adam-3‎Cached Similarنگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام - قسمت سوم. adam 1. آدم و حوّا در بهشت در دنیا جایگاهی بسیار خوب و پردرخت و شاداب وجود داشت که به آن بهشت دنیا می‌گفتند. نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام - قسمت دوم - ازکی www.azka.ir/tazkere/tarikhe-anbiya/83-zendegiye-adam-2‎Cachedنگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام - قسمت دوم. adam 1. فرشتگان و سجده بر آدم - علیه السلام - مراحل جسمی آدم - علیه السلام - او را به مقامی نرسانید که لیاقت یابد و به ... نگاهی به زندگی حضرت آدم » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/7044-نگاهی-به-زندگی-حضرت-آدم.html‎Cachedعنوان مقاله : نگاهی به زندگی حضرت آدم. قالب بندی : doc. قیمت : 2500. شرح مختصر: خلقت آدمخدای متعال زمین را در دو نوبت(1) خلق کرد، کوهها را روی زمین بنا نهاد و زمین را ... اوای هیرمند - نگاهی به زندگانی حضرت آدم ابوالبشر (ع) biasheian.blogfa.com/post-150.aspx‎Cachedنافرمانی شیطان -------------------- از هفتاد و سه حرف اسم اعظم خداوند، بیست و پنج حرف را خداوند به آدم آموخت و خداوند دستور داد تا همه بر آدم سجده کنند و همه فرشتگان و جنّیان ... نگاهی به زندگی حضرت آدم (ع) و ابلیس filekadeh.etl24.com/product-299678-Religion.aspx نگاهی به زندگی حضرت آدم (ع) و ابلیس. نگاهی به زندگی حضرت آدم (ع) و ابلیس دسته: مذهبی بازدید: 8 بار فرمت فایل: pdf حجم فایل: 13 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ... نگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام و ابلیس - قیمت 2,000 تومان https://selzir.com/.../24342175-نگاهی-به-زندگی-حضرت-آدم-علیه-السلام-و-ابلیس‎Cachedنگاهی به زندگی حضرت آدم علیه السلام و ابلیس محدوده قیمت از 2000 تومان از فروشگاه محصولات منتخب Selz.ir.