خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

نقوش خانواده در زندگی انسان

نقوش خانواده در زندگی انسان

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

اخلاق خانواده .............................................. 1

رابطه فرزند با پدر و مادر ................................ 1

رابطه زن و شوهر ......................................... 3

خانواده در دنیای امروز ................................... 8

نابسامانی های موجود در رابطه با خانواده ...... 9

ضرورت امروزی توجه به خانواده ................... 10

اسلام و خانواده ......................................... 11

منبع ............................................................ 13

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

اخلاق خانواده

مطلوبیت زندگى اجتماعى و پیوند دادن زندگى فرد با فرد یا افراد دیگر، از آن رو است‏که نیازهاى مادى و معنوى افراد در زندگى‏هاى دست جمعى (اجتماعى) بهتر تأمین مى‏شود .در همین رابطه باید گفت اصیل‏ترین نیازهاى آدمى در ظرف خانواده تأمین مى‏گردد، زیرا در محیط خانواده است که نیاز تکوینى فرزند به پدر و مادر و نیاز مستقیم زن و شوهر به یکدیگر و نیازهاى عاطفى اعضاى خانواده به یکدیگر، پاسخ‏هاى خود را مى‏گیرند.

رابطه فرزند با پدر و مادر

مهم‏ترین رابطه میان انسانى با انسان دیگر، رابطه فرزند با پدر و مادر است که اصل وجود فرزند وابسته به آنها است.آنچه پدر و مادر براى فرزند انجام مى‏دهند، به هیچ وجه قابل جبران و مقابله نیست و از این رو نمى‏توان بر اساس قاعده قسط و عدل رفتار آنان را پاسخ داد.گویا به همین دلیل است که قرآن کریم معیار ارزش را در رابطه با پدر و مادر، احسان قرار داده است و در هیچ آیه‏اى نیامده که فرزند باید با پدر و مادر رفتارى عادلانه داشته باشد؛ زیرا در چنین موضوعى، عدل کارایى ندارد. ...

...

q خانواده در دنیای امروز

بیان اینکه در دنیای امروز در رابطه با خانواده چه مسائلی مطرح است و چه شیوه هایی در برخورد با آن به چشم می خورد بحثی است پر دامنه که موضوع تحقیق دانشمندان جامعه شناسی ، حقوق ،‌ اقتصاد ، روانشناسی ، تربیت و حتی علم سیاست است . اسناد بین المللی در رابطه با آنچه که برای خانواده موجود مطرح و هم برای میثاق را که خانواده باید باشد زیاد است ، از جمله : اعلامیه جهانی حقوق بشر ، میثاق بین اللملی حقوق مدنی و سیاسی اعلامیه جهانی کودک ، مقاله نامه راجع به رعایت ها در امر ازدواج ، حداقل سن ازدواج ،‌ ثبت واقعه آن و 000 که هر کدام نشان دهنده بعدی از مسأله امروز خانواده هاست . ولی ما گمان داریم بسیاری از آنچه که می بایست مورد بحث و بررسی قرار گیرد و عالمانه و یا جاهلانه از دید مسئولان غافل مانده اند .

ما امروزه در رابطه با خانواده در بسیاری از نقاط جهان با وضعی مواجهه ایم که در آن حیثیت و شرافت بسیاری از انسان ها نادیده گرفته می شود . زندگی انسانها صورت مبتذلی پیدا کرده و افراد انسانی در معرض ارضای هوس های سطحی و زودگذر بجای عشق و آرامش واقعی هستند .

...



خرید فایل



لینک منبع :نقوش خانواده در زندگی انسان

نقش خانواده در تربیت انسان - پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ... www.aja.ir/portal/home/?news/74371/74376/.../نقش-خانواده...انسان‎Cachedنقش خانواده در تربیت انسان ... هابز معتقد است که بسیاری از نوجوانان پریشان حال و آشفته به خانواده‌هایی تعلق دارند که از زندگی اجتماعی مجزا و بیگانه‌اند. خانواده در عین ... نقش والدین در تربیت فرزند - بشارت www.bsharat.com/id/1/8/6a.html‎Cached Similarزندگی و وجود او مایه گرمی و نشاط کودکان در محیط خانواده است. .... و صفا می¬کند؛ از این رو، محیط خانواده در تشکیل شخصیت انسان نقش بنیادین و مؤثر دارد، سنت¬ها، الگوها و ... آسیب شناسی خانواده،نقش خانواده در تربیت فرد ، سلامت جامعه ، خانواده ... www.zibaweb.com/khanvadeh.htm‎Cached Similarخانواده پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده ، اخلاق ، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی بر عهده دارد.عواملی چون ... اهمیت خانواده در آینده فرزندان www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../اهمیت-خانواده-در-آینده-فرزندان‎Cached Similarغالب رفتارهای انسان براساس یاد گیری است و نخستین و مهم ترین پایگاه یاد گیری، ... تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تربیت دینی از سوی خانواده ها نقش اساسی در سلامت ... کودکان از سال های نخستین زندگی خود از راه الگوپذیری به یادگیری می پردازند. نقش خانواده در تربیت انسان‌ها - Gerdab.IR | گرداب www.gerdab.ir/fa/news/10067/نقش-خانواده-در-تربیت-انسان‌ها‎Cached14 مارس 2012 ... تاکید بر نقش پر اهمیت خانواده و تربیت فرزندان در تعالی یا سقوط انسانها در مراحل مختلف زندگی و نگرش آنها به زندگی و اطرافیان از زبان حجت‌الاسلام ... برترین فایل مقاله نقش خانواده در زندگی انسان cheshmeynuor.meeblog.ir/post/660‎Cached2 روز پیش ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله نقش خانواده در زندگی انسان}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... اهمیت نقش خانواده در سلامت روان فرزندان - نمناک namnak.com/نقش-خانواده-در-سلامت-روان-فرزندان.p27544‎Cached Rating: 5 - 3 reviews خانواده نقش مهمی در ترویج استفاده از مهارتهای سالم زندگی را دارند. ... از این دیدگاه انسان و رفتارهای او در مجموع یک دستگاه در نظر گرفته می شود که براساس کیفیات ... علمی آموزشی - نقش خانواده در مهارت های زندگی mohammad-javad-s.blogfa.com/post-4.aspx‎Cached Similarخانواده مهم ترین نهاد اجتماعی ومقدس ترین، عظیم ترین وپایدارترین بستر تربیت و تندرستی انسان است. شکی نیست که سلامت جامعه به سلامت خانواده بستگی دارد . عشق+مرگ+زندگی - نقش خانواده درتوسعه فرهنگ سازی دربین کودکان ... seavash0091.blogfa.com/post-29.aspx‎Cachedعشق+مرگ+زندگی - نقش خانواده درتوسعه فرهنگ سازی دربین کودکان ونوجوان - فریاد که ... اگر بتوان مطالعه را در انسان به صورت «عادت» خود را نسبت به جهان هستی رشد و ... تاثیر خانواده در استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران www.khabaronline.ir/detail/487342/weblog/abedi 10 دسامبر 2015 ... نهاد خانواده برای پویایی بشر، عمری به اندازه تاریخ و حیات انسانی روی کره ... هم به رغم این تغییرات، نقش بسیار مهمی را در زندگی انسان ایفا می کند.