خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بهداشت و محیط زیست

موضوع تحقیق : محیط زیست و بهداشت

فهرست:

اصول زیست شناسی 1

جامعیت: زیست شیمی، سلول ها و کد وراثتی 1

تکامل : هدف اصلی زیست شناسی 2

هم ایستایی: سازگار با دگر گونی 3

اکولوژی محیط زیست انسان 4

آلودگی حرارتی محیط زیست 4

مواد زاید جامد و اثرات آن بر محیط زیست 5

آلودگی هوا و اثرات آن 5

عوامل آلوده کننده هوا 6

مواد آلوده کننده هوا 6

هوای آلوده چیست؟ 7

CFCها چه موادی هستند؟ 8

تهدید اکوسیستم‌ها 8

راهیابی مواد شیمیایی به محیط زیست 8

مواد سمی در پلاستیک‌ها 9

آلودگی هوا و باران اسیدی 9

باران اسیدی چیست؟ 9

پیامدهای باران اسیدی 10

آب 11

آلودگی آب (Water Pollution) و خطرهای آن 12

سختی آب و بیماریهای قلبی - عروقی 12

تعریف بهداشت 13

روشهای مختلف استفاده از بهداشت عمومی 15

از طریق مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها : 16

از طریق بیمه 16

از طریق طب خصوصی 17

تعاریف بهداشت روانی 21

تعریف سازمان بهداشت جهانی 21

تعریف انجمن بهداشت روانی کانادا 21

عوامل موثر بربهداشت روانی 22

ابعاد بهداشت روانی 22

پیشگیری نوع اول (Primary Prevention) 23

پیشگیری نوع دوم (Secondary Prevention) 23

پیشگیری نوع سوم 23

بهداشت از دیدگاه اسلام 24

اثرات بعضی عوامل فیزیکی بر بهداشت انسان 25

آلودگیهای بیولوژیکی آب 25

تاریخچه تغذیه 26

فساد غذا 30

عوامل فساد 30

انواع غذاهایی که بیشتر باعث مسمومیت می شوند 30

برای جلوگیری از آلودگی شیر رعایت نکات زیر لازم است 32

رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان 33

مثال هایی از انتخاب های غذایی در هنگام سحر 34

افطار 35

توصیه های تغذیه ای 36

تاریخچه علم ویروس شناسی 39

علت اهمیت ویروسها 40

میزبان ویروسها 41

اندازه ویروسها 41

منشا تکاملی ویروسها 42

واکسیناسیون یا ایمن‌سازی فعال 43

رابطه بین نوع واکسن با ایمنی حاصل 44

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی از متن:

اصول زیست شناسی
گرچه زیست شناسی بر خلاف علم فیزیک که معمولا سیستم های زیست شناختی را بر حسب اشیایی که تسلیم قوانین فیزیکی تغییر نا پذیر تشریح شده با ریاضیات را توصیف نمی کند، با اینحال توسط بسیاری از اصول و مفاهیم اصلی توصیف می گردد که شامل: جامعیت، تکامل، تنوع، تسلسل، هم ایستایی و فعل و انفعالات می گردد.

جامعیت: زیست شیمی، سلول ها و کد وراثتی

واحد ها و فرهایند های رایج جامع بسیاری وجود دارد که برای گونه های مشخص حیات ضروری می باشد. بعنوان مثال تمام گونه های حیات از سلول هایی تشکیل شده اند، که در عوض، این سلول ها بر پایه یک سری زیست شیمی عمومی با زیر ساخت کربن استوارند . تمام موجودات از طریق ماده وراثتی که بر پایه نوکلئیک اسید دی ان ای استوار است از یک کد وراثتیجامع استفاده می کنند.در مبحث رشد،موضوع فرایند های جامع نیز بیان می شود ، مثلا در بیشتر موجودات چند یاخته اى قدمهای اولیه در رشد رویان مراحل ریخت شناسی مشابهی دارد و ژنهای مشابهی را شامل می شود ....

....

روشهای مختلف استفاده از بهداشت عمومی

سیستم معاونت بهداشت عمومی (Public Health Asistanse) تقریبا 55 درصد جمعیت با این سیستم اداره می‌گردید. مخصوص کشورهای جهان سوم بود که در هر زمانی حالت انتزاعی مخصوصی به خود می‌گرفتند. در این سیستم مدیریت بر اساس تمرکز بوده، یعنی مسائل بهداشتی از بالا یعنی از مراکز به سازمانهای کوچک و شهرستانها جاری می‌شد. یعنی بودجه مدیریت از مرکز به استانها، شهرستانها و بخشها و روستاها جریان پیدا می‌کرد. منتها این تصمیم‌گیری با خصوصیات اقتصادی و فرهنگی هماهنگ نبوده، در نتیجه، نتیجه مثبت گرفته نمی‌شد و از طرف دیگر، اکثریت منابع مالی و انسانی در شهرها بکار گرفته می‌شد و روستائیان و شهرهای محروم، از عدالت و توزیع مناسب برخوردار نبودند. و در سیستم معاونت بهداشتی عمومی حتی 30% کودکان تحت پوشش نبودند و یا مرگ و میر کودکان زیر یک سال قبل از سال 1355 ،‌ یکصد و بیست در هزار بود، ولی امروزه مرگ و میر کودکان زیر یک سال به کمتر از 28 در هزار رسیده است. یکی از عیبهای سیستم، عدم پوشش منابع بهداشتی و اداری در روستا بود. طرز ارائه خدمات بهداشتی به سه شکل ذیل بود:

از طریق مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها :

چون در کشورهای در حال توسعه، تعداد پزشک کم بود، پزشکان در بیمارستانهای دولتی از کارایی چندان برخوردار نبودند و حتی کیفیت ارائه خدمات ناقص بوده و اکثریت مردم بخصوص روستائیان دسترسی به بیمارستانها نداشتند و خود پزشکان از رساندن خدمات به مردم بنا به عللی کوتاه می‌کردند. ....

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بهداشت و محیط زیست

دانلود مقاله در مورد محیط زیست - مهندسی بهداشت محیط mozh.blogsky.com/1388/01/27/post-289/‎Cached Similarابراهیم ندرلو مدیریت سایت موژ -مهندسی آب و فاضلاب،بهداشت محیط زیست و بهداشت حرفه ... صدها عنوان موضوع، مقاله، کتاب، راهنما، دستورالعمل، روش اجرایی، متن قوانین، ... مقاله بهداشت و محیط زیست - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f908/t79705.html‎Cached Similar25 ا کتبر 2009 ... بهداشت و محیط زیست برای همگی ما نیاز اساسی به شرایطی ایمن، که در آن آب سالم، غذا و سرپناه کافی مهیا باشد و افراد مختلف بتوانند در صلح و آرامش در ... مجموعه مقالات اولین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) www.civilica.com/Papers-MBHSE01=اولین-همایش-ملی-بهداشت،-ایمنی-و-محیط-زیست-HSE.html‎Cachedمجموعه مقالات اولین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) (First National Conference on Health, Safety and Environment (HSE)) سال 1390 در شهر ماهشهر توسط ... بهداشت و محیط زیست - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/...p1.../بهداشت-و-محیط-زیست‎Cached Similar17 ژوئن 2007 ... یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ سازمان حفاظت محیط زیست ایران بازدید: ۱۰,۴۹۸. بهداشت محیط زیست آلودگی‌محیط‌زیست‌ کد A62591. برای همگی ما .... دانلود مقاله مقاله ایمنی بهداشت و محیط زیست HSE با ترجمه - ترجمه فا tarjomefa.com/.../مقاله...محیط-زیست.../ایمنی-بهداشت-محیط-زیست-hse/‎Cachedدانلود رایگان مقالات انگلیسی رشته ایمنی بهداشت و محیط زیست hse به همراه ترجمه فارسی ... دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی عنوان فارسی مقاله: شفاف ... مقاله بهداشت محیط زیست , محیط زیست - آموزش مجازی elearnpars.org/article-environmental-health.html‎Cached Similarمقاله بهداشت محیط زیست توسط مرکز توسعه آموزش های مجازی پارس گردآوری شده است. امیدواریم که بتوانیم در این راستا کمک شایانی داشته باشیم. مقدمه سیستم مدیریت ... دانلود رایگان مقاله با ترجمه : توسعه بهداشت، ایمنی و محیط زیست تعالی ... www.freepaper.us/?paperno=45781‎Cached Similarدریافت مقاله با ترجمه فارسی sciencedirect : Development of the Health, Safety and Environment Excellence Instrument: a HSE-MS Performance Measurement ... مقاله و جزوات بهداشت محیط • موژ مهندسی بهداشت محیط زیست ایمنی www.mozh.org/Forum/forum-f24‎Cached Similarمقاله و جزوات بهداشت محیط در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط تصفیه آب تصفیه فاضلاب زباله آلودگی هوا بهداشت پرتوها بهداشت مواد ... ایمنی و بهداشت محیط زیست www.fm398.blogfa.com/‎Cached Similarایمنی و بهداشت محیط زیست - دانلود مقالات بهداشت محیط و آب و فاضلاب و زباله منابع ارشد بهداشت محیط - ایمنی و بهداشت محیط زیست. بانک مقالات سایت بهداشت محیط ایران www.environmentalhealth.ir/بانک-مقالات-سایت-بهداشت-محیط-ایران‎Cached Similarبانک مقالات سایت بهداشت محیط ایران - سایت بهداشت محیط ایران - بهداشت ... بزرگترین بانک مقالات بهداشت محیط در ایران ... فصلنامه مهندسی آب و محیط زیست ایران.