خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بهداشت آب

مقاله بهداشت آب

قسمتهایی از متن:

مقدمه

بهداشت آب موضوعی بسیار مهم در بهداشت عمومی و مدیریت سلامت می‌باشد. قبل از پرداختن به راه کارهای عملی استحصال، انتقال، بهسازی و توزیع آن لازم است این عنصر حیاتی موثر بر سلامت و مرتبط با توسعه پایدار، شناخته شود.

شناخت آب از نظر کیفیت و کمیت و چگونگی حصول آن قدمی اساسی در جهت بهینه سازی مصرف آن می‌باشد. اگر چه بیش از سه چهارم کره زمین را آب فرا گرفته است، سهم قلیلی از آب‌های موجود، برای مصارف بهداشتی و کشاورزی، قابل استفاده است. زیرا حدود 3/97 درصد اقیانوس‌ها و 1/2 درصد یخ‌های قطبی و 6/0 درصد دریاچه ها و رودخانه و آب‌های زیرزمینی وجود دارد که حدود 36/0 درصد کل منابع آب می‌باشد. آب اقیانوس‌ها، دریاها و اغلب دریاچه ها و بسیاری از منابع آب زیرزمینی به علت شوری بیش از حد و داشتن املاح معدنی برای مقاصد بهداشتی، کشاورزی و صنعتی، غیرقابل استفاده می‌باشند.

آب ماده حیاتی است که بطور یکنواخت در سطح کره زمین موجود نمی‌باشد. در نتیجه بسیاری از نقاط کره زمین با کمبود آب مواجه است. حرکت مداوم بخار آب به هوا و برگشت آن به زمین را گردش آب در طبیعت می‌نامند

انرژی خورشید باعث تبخیر آب اقیانوس‌ها، رودخانه ها، دریاچه ها و منابع آب سطحی می‌گردد. بخار آب فشرده شده همراه توده های هوا باعث نگهداری آب در هوا شده و موجب تشکیل ابر باردار یا ذخیره کننده آب می‌شود ریشه گیاهان، آب و رطوبت موجود در خاک را گرفته و از طریق روزنه های تنفسی برگ‌ها به هوا فرستاده و به بخار تجمع یافته در هوا اضافه می‌شود که در شرایط مناسب به صورت نزولات جوی به زمین برمی‌گردد.

آب یک عنصر حیاتی است با ویژگی‌های قابل توجه و کم نظیر، یکی از مهم ترین عناصر شیمیایی می‌باشد که قسمت اعظم موجودات زنده و محیط زیست راتشکیل می‌دهد. این ماده 70% گیاهان را تشکیل می‌دهد. آب فراوان‌ترین و بهترین حلال در طبیعت است. آب یک مایع زیست شناختی است که واکنش‌های فیزیکوشیمیایی سوخت و ساز در پیکره موجودات زنده را مقدور و تسهیل می‌نماید ومحیطی است برای نقل و انتقال مواد در بدن موجودات زنده که علاوه بر نقش موثرآن در متابولیسم، دفع مواد زائد حاصل از فعالیت‌های زیست شناختی موجود زنده را موجب می‌شود. آب ناشی از تعریق در گرما باعث خنک کردن بدن می‌گردد. آب و انیدرید کربنیک توسط انرژی خورشیدی در پیکره گیاهان سبز تبدیل به کربوهیدرات یا انرژی شیمیایی می‌شود. ...

...

راه های بهسازی آب

بهسازی آب ممکن است به چند روش فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی یا بعضا ترکیبی از این روش‌ها انجام شود. در مجموع با در نظر گرفتن میزان مصرف و شرایط موجود، اغلب تصفیه آب از طرق زیر انجام می‌شود:

الف) جوشاندن در سطح خانوار و گروه های محدود جمعیتی

در این روش جوشاندن حدود 5 دقیقه آب علاوه بر از بین بردن زیستوارک‌های بیماری‌زا سختی آب نیز تا حدودی کاهش می‌یابد.

ب) انبار کردن آب

که برای اجتماعات کوچک و بزرگ قابل اجرا است. آب در منبع اصلی در مخازن طبیعی یا مصنوعی برای مدتی نگهداری می‌شود، جلوگیری از آلودگی بعدی بایستی مورد توجه باشد. انبار کردن آب به مقدار قابل ملاحظه ای ناخالصی‌های معلق آب را کاهش می‌دهد. این فرایند متابعت از روند طبیعی حذف آلودگی‌ها می‌باشد. ذخیره نمودن آب برای مدتی، از چند دیدگاه مورد تامل است.

1) از نظر فیزیکی، کاهش مواد معلق از طریق ته نشینی که مواد معلق موجود در آب در اثر قوه ثقل ته نشین می‌شوند، تجربه نشان می‌دهد در 24 ساعت اولیه حدود 90% ناخالصی‌های معلق ته نشین می‌گردند. در نتیجه فرایند تصفیه درمراحل بعدی آسان تر می‌شود.

2) از نظر شیمیایی، در مدت ذخیره سازی آب ممکن است برخی تغییرات شیمیایی و بیوشیمیایی روی دهد. بیکربنات‌ها تجزیه شده و تولید انیدریک کربنیک نمایند، گازهای سمی نظیر آمونیاک، هیدروژن، سولفوره و انیدرید کربنیک از آب خارج می‌شوند. مواد آلی موجود در آب خام در اثر فعالیت‌های میکروبی به کمک اکسیژن محلول در آب تجزیه و تثبیت می‌شوند و در نتیجه، مواد آلی فساد پذیر، به مواد معدنی تبدیل می‌گردند.

3) از نظر زیست شناختی، موجودات زنده بیماریزای موجود در آب خام در اثر عوامل مختلف رو به کاهش گذاشته و شمار قابل توجهی از آن‌ها نابود می‌شوند. تجربه نشان می‌دهد با انبار کردن آب رودخانه در مدت 7ـ5 روز اول تا 90% میکروب‌ها کاهش می‌یابند و این یکی از مزایای ذخیره کردن آب است. مدت نگهداری بهینه آب 14ـ10 روز است لیکن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ضمنا احتمال رشد جلبک‌ها و تغییر کیفیت فیزیکی آب وجود دارد. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بهداشت آب

مقاله بهداشت آب - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f908/t85682.html‎Cached Similar27 ژانویه 2010 ... بهداشت آب مقدمه بهداشت آب موضوعی بسیار مهم در بهداشت عمومی و مدیریت سلامت می‌باشد. قبل از پرداختن به راه کارهای عملی استحصال، انتقال، بهسازی و ... بانک مقالات سایت بهداشت محیط ایران www.environmentalhealth.ir/بانک-مقالات-سایت-بهداشت-محیط-ایران‎Cached Similarبانک مقالات سایت بهداشت محیط ایران - سایت بهداشت محیط ایران - بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط - سایت بهداشت محیط ... مقالات علمی - آشنایی با بهداشت آب آلودگی های مرتبط با آن و تصفیه آب ... metrostars.blogfa.com/post/22‎Cached Similar—آبی که دارای عوامل بیماری زای عفونی یا انگلی، مواد شیمیایی سمی، ضایعات وفاضلاب خانگی وصنعتی باشد را آب آلوده می گویند.آلودگی آب از فعالیت های انسانی ... بهداشت آب - 403 Forbidden www.knowclub.com/paper/?p=413‎Cached Similar11 سپتامبر 2007 ... مقدمه بهداشت آب موضوعی بسیار مهم در بهداشت عمومی و مدیریت سلامت می‌باشد. قبل از پرداختن به راه کارهای عملی ... کانون دانش (بانک مقالات). جست‌وجو. مقاله : بهداشت آب وبیماری‌های منتقله از طریق آب آلوده : تبیان زنجان tebyan-zn.ir/detailed-papers/tara59/.../بهداشت+آب...آب.../default.html‎Cachedموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER بهداشت آب وبیماری‌های منتقله از طریق آب آلوده آب در خلقت اولیه صاف و عاری ... بهداشت آب - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/science...water.../بهداشت-آب‎Cached19 آگوست 2008 ... بهداشت آب. ... سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ مقالات ارسالی به آفتاب بازدید: ۲,۷۲۳ ... آب اقیانوس‌ها، دریاها و اغلب دریاچه ها و بسیاری از منابع آب زیرزمینی به ... مـهندســـــــی بهـداشــــــت محــــــیـط - بهداشت آب و فاضلاب hamedenviro.blogfa.com/category/1/بهداشت-آب-و-فاضلاب‎Cached Similarمـهندســـــــی بهـداشــــــت محــــــیـط - بهداشت آب و فاضلاب - - مـهندســـــــی بهـداشــــــت محــــــیـط. ... لینک مقالات فصلنامه آب و فاضلاب از سایت موژ. برچسب‌ها: دانلود. مقالات بهداشت محیط - blogfa.com artiehe.blogfa.com/‎Cached Similarبهداشت محیط - مقالات بهداشت محیط و آب و فاضلاب و زباله وکمپوست و بازیافت و آلودگی هوا. دانلود فایل ( مقاله بهداشت آب) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/7781‎Cached28 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بهداشت آب وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ... مقاله بهداشت آب 2812jt.nikansefile.ir/‎Cachedشعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بهداشت آب وارد شده اید.برای مشاهده ...