خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن

مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن

قسمتهایی از متن:

علایم و تشخیص بیماری هپاتیت B

با توجه به این که در اغلب موارد این بیماری از مادران آلوده به نوزادان منتقل می‌شود، تا سال‌ها علامتی بروز نمی‌کند. در برخی موارد به دنبال هپاتیت حاد ویروسی، فرد به صورت یک فرد ناقل در می‌آید. در این افراد به دنبال علایم هپاتیت از جمله بی‌اشتهایی، ضعف، بی‌حالی، پررنگی ادرار و زردی؛ سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند آنتی ژن هپاتیت B را از بین ببرد و بعد از 6 ماه، با وجود بهبودی ظاهری فرد آلوده باقی می‌ماند. خوشبختانه تنها 10 درصد افراد مبتلا به هپاتیت حاد ویروسی دچار هپاتیت مزمن می‌شوند و ناقل هپاتیت باقی می‌مانند. ولی متأسفانه در صورت انتقال عفونت از مادر به نوزاد، در اغلب موارد حالت ناقل پابرجا خواهد ماند و نوزادان آلوده امروزه، خود آلوده کننده جامعه خواهند بود.

تشخیص بیماری هپاتیت B

براساس اکثر گزارش‌های علمی، بسیاری از کسانی که به ویروس هپاتیت‌ B آلوده می‌شوند، از بیماری خود آگاهی ندارند و سال‌ها پس از ابتلا، از وجود این بیماری مطلع می‌شوند. راه تشخیص این بیماری اندازه‌گیری آنتی ژن سطحی این ویروس یعنی HBS AG است. اگر در فردی آزمایش HBS AG مثبت شود، نشان می دهد که آلوده به ویروس هپاتیت B است یعنی در بدن وی ویروس هپاتیت B وجود دارد. آنچه این آزمایش را معنی‌دار می‌کند، حال عمومی بیمار، وضعیت کبد (اندازه آن و نتایج آزمایش‌های مخصوص کبد) و چند آزمایش دیگر در مورد فعالیت ویروس در بدن است. در بسیاری از موارد به دنبال کشف یک مورد HBS AG مثبت، سایر افراد خانواده آزمایش شده و موارد مثبت بدون علامت شناسایی می‌شوند. ...

...

آیا هپاتیت بر روند زندگی من تأثیری خواهد داشت؟
اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که تنها شما گرفتار این بیماری نیستید. بیش از 4 میلیون نفر در ایالات متحده با یکی از انواع هپاتیتهای ویروسی آلوده هستند. در کشور ما بالغ بر 5/2 میلیون نفر با ویرسهای هپاتیت آلوده هستند و بیشتر این افراد از مشکل خود مطلع نیستند.
اگر چه شما تحت درمان با انترفرون‏الفا هستید، می‏توانید کار کنید وحتی مسافرت کنید. فقط همیشه دارو را به همراه داشته باشید. طرز تلقی شما نسبت به بیماری و چگونگی پذیرش آن عواملی است که وضعیت شما را تعیین خواهد نمود. هر چقدر دید مثبت‏تری داشته باشید وضعیت عمومی شما بهتر خواهد بود. فقط به خاطر بسپارید که صبوری و پایداری در درمان، به شما کمک خواهد کرد تا حداکثر بهره را از اینترفرون‏الفا ببرید.
داروهای متعددی برای درمان هپاتیت B وC بکار گرفته شده‏اند. موفقترین آنها تا کنون لامیوودین (برای هپاتیت B) و ریباویرین (برای هپاتیت C) بوده‏اند. در زیر به معرفی این داروها می‏پردازیم:
لامیوودین
لامیووین یک داروی خوراکی است که به تنهایی می‏تواند ویرورس هپاتیت B را از بین ببرد. میزان تأثیر این دارو نیز در حدود 40-30% است (درست مثل انترفرون). البته پس از شروع درمان ویروس در اکثر موارد از بین می‏رود اما با قطع آن مجدداَ عود می‏کند. این دارو بسیار داروی مطمئنی است و عوارض جانبی آن ناچیز است. حسن دیگر آن خوراکی بودن آن است. اما متأسفانه هنوز بسیار گران است، مدت مصرف دارو حداقل 12 ماه می‏باشد.
ریباورین
ریباورین یک داروی خوراکی ضد ویروسی است که مصرف همزمان آن با انترفرون در درمان هپاتیت C مؤثر است این دارو در حال حاضر نباید به تنهایی مصرف شود. مهمترین عارضة آن از بین رفتن گویچه‏های قرمز خون می‏باشد. که ممکن است با ده درصد موارد منجر به قطع دارو گردد. بنابراین هنگام مصرف ریباویرین در فواصل منظم باید توسط پزشک معاینه شوید و آزمایشهای لازم را انجام دهید. مدت مصرف این دارو 12-6 ماه می‏باشد این دارو نیز بسیار گران قیمت است.

علائم بیماری هپاتیت B:

اکثر افرادی که به هپاتیت B مبتلا می‌شوند علامت و یا شکایت مشخصی ندارند (مهمترین علامت این بیماری بی‌علامتی است) برخی موارد در ابتدای ایجاد عفونت ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ، تب، ضعف، خستگی و درد خفیف شکم را داشته باشند که معمولا با این علائم نمی‌توان هپاتیت را تشخیص داد ممکن است فرد دچار علائم زردی (یرقان) شود و در آزمایشات آنزیم‌های کبدی تغییر کنند.

راههای انتقال:

ویروس هپاتیت B در خون و ترشحات بدن فرد آلوده وجود داشته و عمدتا از راههای غیرخوراکی منتقل می‌شود. ...

...

برخی از مطالب دیگر:

علایم و تشخیص بیماری هپاتیت B

تشخیص بیماری هپاتیت B

مهم‌ترین مسئله در ارتباط با ناقلین هپاتیت B

عاقبت ناقلین هپاتیت B

آیا امکان ابتلای ناقلین هپاتیت B به سیروز وجود دارد؟

هپاتیت مزمن B

آیا هپاتیت B قابل پیش‌گیری است؟!

راه های انتقال

ویروس هپاتیت :HBV) B)

علایم هپاتیت B

ویروس هپاتیت :HCV) C)

علایم هپاتیت C چیست؟

و ...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن

مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-352837-مقاله-هپاتیت-B-و-علائم-و-پیشگیری-آن.aspx‎Cachedمقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن. قسمتهایی از متن: علایم و تشخیص بیماری هپاتیت B. با توجه به این که در اغلب موارد این بیماری از مادران آلوده به نوزادان منتقل ... مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن | شبکه مقاله articlenetwork.ir/p=44915‎Cached5 نوامبر 2016 ... دسته: پژوهش فرمت فایل: doc حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 21 مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن قسمتهایی از متن: علایم و ... هپاتیت ب چیست؟ پیشگیری و درمان هپاتیت ب چگونه است؟ - راستینه rastineh.ir/هپاتیت-ب-چیست؟-پیشگیری-و-درمان-هپاتیت-ب/‎Cached Similar3 ژانویه 2014 ... علت و دلایل ابتلا به بیماری هپاتیت ب؟نشانه های هپاتیت ب؟پیشگیری از آلوده شدن به عفونت هپاتیت ب؟درمان بیماری هپاتیت ب؟ همه در این مقاله آمده. از هپاتیت و راه‌های پیشگیری از آن چه می‌دانیم؟ www.ettelaat.com/etiran/?p=57217‎Cached Similar6 جولای 2014 ... از هپاتیت و راه‌های پیشگیری از آن چه می‌دانیم؟ .... دکتر آیت در مورد علایم هپاتیت B می‌افزاید: این بیماری علایم و ... میزان مطالعه‌ها و مقاله‌هایی که در زمینه هپاتیت از ایران به چاپ می‌رسد، ۳ برابر بیشتر از تمامی مقالات منتشر شده در منطقه، ... همه چیز درباره هپاتیت B ، A و C - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/384653/همه-چیز-درباره-هپاتیت-b-a-و-c‎Cached Similarرعایت بهداشت شامل شستن مرتب دستها، یکی از بهترین راه های پیشگیری از هپاتیت A است. واکسیناسیون مؤثر برای افراد در معرض خطر در دسترس است. نشانه ها علائم ... مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن - علم پرداز elmpardaz.parsiblog.com/.../مقاله+هپاتیت+B+و+علائم+و+پیشگیری+آن/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... از اینکه برای دریافت مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن وبسایت ما را انتخاب نموده اید متشکریم. برای مطالعه توضیحات این فایل، پیش از دانلود، ... دانلود مقاله هپاتیت b،علت, پیشگیری, علائم, تشخیص, درمان | فروشگاه ... faridfile.ir/?p=161395‎Cached9 ا کتبر 2016 ... هپاتیت B یک بیماری ویروسی است که از طریق تماس با خون و ترشحات بدن افراد مبتلا منتقل می شود. این بیماری معمولا خود به خود بهبود یافته و ... هپاتیت چیست؟ > معاونت دانشجویی دانشگاه الزهراء (س) > مقالات مرکز ... student.alzahra.ac.ir/tabid/331/articleType/ArticleView/.../-.aspx‎Cached Similar8 نوامبر 2011 ... عوامل مختلفی از جمله ابتلا به ویروس های هپاتیت ( A، B، C ، D، E و … ) ... علائم ابتلا به هپاتیت در تمامی انواع آن مشابه است به این صورت که اول علائم عمومی ... امروزه پیشگیری از هپاتیتB از طریق واکسیناسیون و همچنین تزریق ایمونو ... مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/.../مقاله-هپاتیت-B-و-علائم-و-پیشگیری-آن‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی ... فروش فایل مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=6200‎Cached27 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((مقاله هپاتیت B و علائم و پیشگیری آن)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله هپاتیت B و ...