خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری

مزایا و معایب قرض های ضد بارداری

مقدمه

قبـل از ایـنـکـه بـحـث را آغـاز کـنـیـم، چـنـد اصـطلاح مـورد استفاده پزشکان در زمینه قاعدگی زنانه را برایتان توضیح میدهیم:

• قاعدگی (عادت ماهیانه): خـروج ماهیانه خون از رحم در خانم ها.

• چرخه قاعدگی: زمان از شروع یک دوره تا شروع دوره بعدی. واحد شمارش این چرخه به روز می باشد.

• تخم گذاری: رها شدن تخم های بالغ از تخمدان.

• قاعدگی با درد زیر دل: درد پایین شکم همراه با پیچش قبل یا در طی دوره ماهیانه.

• رحم: عضوی که بچه تا قبل از تولد در آن رشد می کند.

قاعدگی های معمولی و نرمال --- برای همه خانم ها یکسان نیست

دختری به مطب من مراجعه کرد که می خواست قبل از رفتن به تعطیلات مورد معاینه فیزیکی قرار گیرد. مادرش گفت: "او هنوز کلاس پنجم است اما دوره قاعدگی او شروع شده است با اینکه این اتفاق برای هیچکدام از دوستانش نیفتاده است. آیا خیلی زود نیست؟ " بعد از اینکه با دختر و مادرش صحبت کردم و معاینات را انجام دادم، به آنها گفتم که این کاملاً اتفاقی نرمال است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

چیزی که فهمیدم این بود: مادر دختر یک سال و نیم قبل از معاینات ما رشد سینه های دختر را متوجه شده است و دختر چهار ماه قبل اولین دوره ماهیانه را داشته است، درست بعد از اینکه یازده ساله شده است. بعد از آن دو بار دیگر قاعده شده که بین هر کدام پنج تا شش هفته فاصله زمانی بوده است و هر دوره 5 تا 6 روز طول کشیده است. این دختر همچنین در یکی از این دوره ها دچار دردهای زیرشکمی نیز بوده است. خواهر بزرگتر او و مادرش اولین قاعدگی خود را در حدود 12 سالگی داشته اند. ....

...

جا انداختن یک دوره قاعدگی: بعد از دو تا سه سال دیگر قاعدگی باید به طور منظم بعد از 21 تا 35 روز اتفاق بیفتد. در این زمان حتی جا افتادن یک قاعدگی ممکن است دلیل بر وقوع مشکلی باشد. در اینجا به چند تا از دلایل جا افتادن یک قاعدگی اشاره می کنیم:

• حاملگی: در این مورد همیشه تست حاملگی داده می شود و بهتر است که به بیماران هم اطلاع داده شود که چنین آزمایشی از آنها گرفته می شود.

• بیماری حاد

• فشارهای عصبی

• تغییر وزن سریع

جا انداختن چند دوره قاعدگی: گاهی اوقات به جای قطع کامل قاعدگی، در قاعدگی ترتیب نا منظم می افتد. ممکن است دختری هر دو هفته قاعده شود و چند دوره را جا بیندازد و بعد دوباره به مدت 14 روز یا بیشتر قاعده شود. گاهی این مشکل به علت عدم کار کردن صحیح خونریزی رحم است. این مشکل هم می تواند به خاطر دلایلی که قبلاً ذکر کردیم اتفاق بیفتد. مراجعه به پزشک بسیار مهم است.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

به طور خلاصه باید بگوییم که اختلافات زیادی در قاعدگی در افراد مختلف وجود دارد. در یکی دو سال اول قاعدگی بی نظمی هایی در طول مدت چرخه و مقدار ریزش مشاهده می شود که کاملاً عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد. اما اگر چرخه قاعدگی کمتر از 21 روز یا بیشتر از 3 ماه طول کشید حتماً باید با یک پزشک مشورت کرد.

بعد از این چرخه های قاعدگی باید منظم شود. در این زمان هم اگر بی نظمی هایی در چرخه ها دیده شد باید به پزشک مراجعه کرد. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری

مزایا و معایب قرص های ضدبارداری - مای اصفهان myisfahan.com/articles/isfahan_articles458.html‎Cached Similar20 آوریل 2011 ... قرص های پیشگیری از بارداری که ابتدا در دهه ۱۹۶۰ وارد بازار دارویی شدند اکنون به صورت فراگیر مصرف می شوند مزایا و معایب آنها را میدانید؟ فواید و مضرات قرص‌های ضدبارداری www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=196155‎Cached Similar26 ژانویه 2012 ... فواید قرص‌های ضدبارداری. - مهار تخمک‌گذاری: دو نوع هورمون در این قرص‌ها وجود دارند به نام های استروژن و پروژسترون. این هورمون ها مانع رشد تخمک در هر ماه ... مزایا و معایب قرص های ضدبارداری - آفتاب www.aftabir.com/.../مزایا-و-معایب-قرص-های-ضدبارداری‎Cached Similar7 آگوست 2011 ... راه‌های پیشگیری از بارداری همواره یکی از مسایلی است که زوج‌ها -در گروه‌های سنی که بارداری برایشان امکان‌پذیر است- با آن مواجه‌اند. قرص‌های ضدبارداری ... دانلود (مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری) - mjblog.ir gooyadlc.mjblog.ir/post/574‎Cached22 نوامبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله ... مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری - علم پرداز elmpardaz.parsiblog.com/.../مقاله+معایب+و+مزایای+قرص+های+ضد+بارداری/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... از اینکه برای دریافت مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری وبسایت ما را انتخاب نموده اید متشکریم. برای مطالعه توضیحات این فایل، پیش از ... مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری filemarket20.cero.ir/product-352845-مقاله-معایب-و-مزایای-قرص-های-ضد-بارداری.aspx‎Cachedمقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری دسته: پژوهش بازدید: 5 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 45 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24. مقاله معایب و مزایای قرص های ضد ... خرید و دانلود مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری - کمیاب دانلود kmyabdlcnt.ir/post.php?id=5712‎Cached1 نوامبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. عنوان محصول دانلودی:مقاله معایب و مزایای قرص های ضد بارداری یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. مزایا و معایب 7 روش ضدبارداری - نیک صالحی www.niksalehi.com/pezeshki/archives/179337.php‎Cached24 جولای 2012 ... عوارض جانبی شبیه قرص های ضدبارداری دارد و از ابتلا به بیماری های مقاربتی جلوگیری نمی ... مزایا: این روش مدت سه سال از بارداری جلوگیری می کند. قرص ضد بارداری خوراکی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قرص_ضد_بارداری_خوراکی‎Cached Similarقرصهای ترکیبی استروژن و پروژسترون که شامل انواع تک فازی (میزان ترکیبات در کل ... حسن قرصهای ضد بارداری نسل سوم در این است که پروزسترونهای آنها اثرات ... انواع قرص های ضد بارداری وعوارض آن - پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.com/.../1099-قرص-های-ضد-بارداری-وعوارض-آن‎Cached Similarانواع مختلف قرص های ضد بارداری. ... افرادی که به عوارض عدم تعادل هورمون در بدن مبتلا هستند، پزشک نوع خاصی از این قرص را تجویز می‌کند. * به طور کلی پزشک ... امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود.