خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی

مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی

فهرست:

بهداشت محیط

شرح وظایف بهداشت محیط:

تاریخچه بهداشت حرفه ای در ایران :

آسیبهای اسکلتی – عضلانی:

استرس شغلی:

خشونت در محیط کار :

قتل وسرقت :

اهداف غیر جنائی :

زنان شاغل در مشاغل غیر سنتی :

سرطان :

خسارات ناشی از ابتلا به عوارض ارگونومیکی

معاینات پزشکی افراد شاغل

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: قسمتهایی از متن:

بهداشت محیط

انسانها در تماس با محیط زیست گاهی اثر سوء برآن گذاشته و گاهی نیز در اثر آلودگی های موجود در محیط ضرر می بینند. برای مهندسین بهداشت محیط لغت محیط زیست ممکن است بعد جهانی به خود بگیرد یا ممکن است یک ناحیه ای باشد که مشکلی در آن موجود است و یا راجع به حجم کوچکی از مواد مایع ، جامد یا گازی در یک راکتورخانه باشد.

برای هر عمل طبیعی آلودگی زا هر تغییر ناخوشایند فیزیکی، شیمیایی و یا بیولوژیکی شاخص طبیعت و برای هر حادثه ای که کیفیت محیط نزدیک یا مجاور را خراب می کرد حوادث طبیعی دیگری وجود داشت که کیفیت اولیه را به این محیط باز می گرداند.

نگرانیهای بهداشتی هر یک از سه محیط هوا، آب و زمین ممکن است میزبان مواد شیمیایی و بیولوژیکی که اثر سوء بر سلامت انسانها می گذارند باشند. تعداد زیادی از بیماریها می توانند به وسیله زائدات انسانی و حیوانی از طریق اجزای محیط زیست انتشار یابد.

شرح وظایف بهداشت محیط:

1-نظارت و پایش بر ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی و بیو لوژیکی آب آشامیدنی

2- نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی

3-نظارت و کنترل کیفیت مواد غذایی

4-بهسازی محیط روستا

5-اجرای پروژه های شهر سالم – روستای سالم

6-اجرای طرح توسعه پایدار روستاها BDN

7-نظارت بر اجرای طرح ادغام بهداشت مواد غذایی در سیستم شبکه

8- نظارت و پایش مراکز پرتوهای یونساز

9-نظارت و پایش ید موجود در نمکها از طریق ید سنجی

10-نظارت بر طرح مبارزه با دخانیات

11- پیگرد موارد متخلفین بهداشتی به دادگاه

....

خسارات ناشی از ابتلا به عوارض ارگونومیکی

طبق تحقیقات بعمل آمده توسط سازمان بهداشت و ایمنی شغلی آمریکا ( OSHA) :

 هرساله 8/1 میلیون کارگر از انواع بیماریها و عوارض مرتبط با ارگونومی ( بیماریهای اسکلتی – عضلانی ) رنج میبرند.

 تنها در سال 2000 میلادی سازمانها 60میلیارد دلار برای درمان بیماریهای اسکلتی –عضلانی کارکنان خود هزینه کرده اند.

 طی این مدت شدت بیماری 600هزار نفر از این کارکنان بحدی بود که نیاز به استراحت پزشکی داشتند.

 غیبت از کار این تعداد کارمند بعلت بیماریهای اسکلتی – عضلانی در مجموع 5/11 میلیارد دلار برای سازمانها هزینه داشته است .

 با اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبهای ارگونومیکی می توان میزان خسارات وارده را بین 35 تا 91 درصد کاهش داد.

هدف از انجام

معاینات پزشکی افراد شاغل

یکی از مهمترین و اساسی ترین برنامه های پیشگیری از بروز بیماریها و حوادث ناشی از کار در هر کشوری که به عضویت سازمان بین المللی کار و بهداشت جهانی درآمده انجام معاینات پزشکی جهت افراد شاغل میباشد . در کشور ایران سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهمترین و عظیم ترین سازمان حمایت کننده از نیروی کار و تولید در برابر آسیبهای گوناگون ازجمله آسیبهای ناشی از ابتلا به بیماریها و حوادث ناشی از کار قانونا موظف شده تا تسهیلاتی را جهت ارائه خدمات مربوط به معاینات پزشکی شاغلین بیمه شده در مجموعه کلینیکهای طب کار[1][2]ایجاد نماید .

....



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی

مقالات بهداشت حرفه ای | بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) https://hseworld.wordpress.com/category/مقالات-بهداشت-حرفه-ای/‎Cached SimilarPosts about مقالات بهداشت حرفه ای written by ماکان خان. ... شود می تواند موجب حذف یا کاهش صدمات و مشکلات بهداشت و ایمنی شغلی در محیط کار و افزایش کارآیی گردد. دانلود اصل مقالات اولین کنفرانس بین المللی HSE - ایمنی - بهداشت ... industrial-health-safety.blogsky.com/1387/04/01/post-95/‎Cached Similarبهداشت حرفه ای، مقالات و بهداشت حرفه ای، استاندارد و بهداشت حرفه ای، ارگونومی و ... بررسی ریسک فاکتورهای شغلی زنان و نقش بهداشت حرفه ای در ارتقاء سلامت آنها. دانلود مقالات نهمین همایش ایمنی و بهداشت کار-3 - ایمنی - بهداشت حرفه ای industrial-health-safety.blogsky.com/.../دانلود-مقالات-نهمین-همایش-ایمنی-و-بهداشت-کار-3‎Cachedبهداشت حرفه ای، مقالات و بهداشت حرفه ای، استاندارد و بهداشت حرفه ای، ارگونومی و بهداشت حرفه ای، ... ارتباط ایمنی و بهداشت حرفه ای با امنیت شغلی کارکنان در سازمان ها. دانلود مقالات بهداشت حرفه ای همایش HSE - موژ www.mozh.org/Forum/viewtopic.php?p=450‎Cached Similarمقاله:ارگونومی در مجتمع پتروشیمی اراک مقاله:بررسی اثرات سمیت رنگزاهای صنایع نساجی مقاله:بررسی ارتباط شغلی و حوادث ناشی از کار مقاله:بررسی بهداشت حرفه ای ... مقالات علمی - اصول و کلیات بهداشت حرفه ای metrostars.blogfa.com/post/10‎Cached Similarمقالات علمی - اصول و کلیات بهداشت حرفه ای - وبلاگ مهندسی بهداشت. ... اگری‌کولا ( Agricola) و پاراسلوس (Paracelsus) در باره بیماری‌های شغلی کارگران ذوب آهن، فلزات و ... بهداشت حرفه‌ای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بهداشت_حرفه‌ای‎Cached Similarمهندسی بهداشت حرفه‌ای (به انگلیسی: Occupational Health Engineering ) یا سلامت ... در محیط‌های شغلی تعریف کرد و یک مهندس بهداشت حرفه‌ای یا متخصص سلامت شغلی .... و دامنه بیماری‌های ناشی از کار افزود و ازطرف دیگر وسیله تحقیق و بررسی برروی ... خرید و دانلود مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/10135‎Cached30 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بهداشت ... مقاله ایمنی و بهداشت حرفه ای در کارگران بخش کشاورزی - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-IRANSAFETY02-IRANSAFETY03_077=ایمنی-و-بهداشت-حرفه-ای-در-کارگران-بخش-کشاورزی.html‎Cached Similarمقاله ایمنی و بهداشت حرفه ای در کارگران بخش کشاورزی, در دومین کنفرانس بین ... شغلی مربوط به این حرفه می باشد که کمیسیون ایمنی و بهداشت انگلیس آن را به عنوان ... مقالات اولین کنفرانس بین المللی جایگاه ایمنی، بهداشت و ... - سیویلیکا www.civilica.com/article760.html‎Cached Similarمجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی جایگاه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در ... بررسی ریسک فاکتورهای شغلی زنان و نقش بهداشت حرفه ای در ارتقاء سلامت آنه 28. فروش دانلودی مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=2140‎Cached24 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بهداشت حرفه ای و شغلی وارد شده اید.برای مشاهده ...