خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله نقش دولت در تجارت

مقاله نقش دولت در تجارت

قسمتهایی ازمتن:

نقش دولت در تجارت

اگرچه این روزها دور دور تجارت « آزاد» است و ادعاهائی که می شود در خصوص « فواید» بیش از اندازه اش، حالا بماندکه هیچ کشوری در این دنیای پهناور این سیاست را عملا تجربه نمی کند ولی من یکی، مشروط به شرایطی، با این که دولتی از صنایع داخلی حمایت کند ، مسئله و مشکلی ندارم و فکر می کنم کار درستی انجام گرفته است. مشکل ولی در دو سطح پیش می آید:
- یکی این که این حمایت، بی برنامه و همین طور الله بختکی باشد.
- دوم این که، نه فقط مدتش معلوم نباشد، بلکه میزانش هم همین طور شکمی انتخاب شده باشد.

یعنی می خواهم بگویم که حمایت از صنایع داخلی باید، نه فقط با برنامه های موثر برای افزایش تولید داخلی بلکه با سیاست های لازم برای افزایش بازدهی همراه باشد. والی حمایت از صنایع داخلی به صورت « رانت خواری» در می آید یعنی دولت به صاحبان صنایع داخلی این امکان را می دهد که با کمبودی که وجود دارد- اگر با گسترش تولیدبه شیوه ای که گفته شد جبران نشود- از کیسه مصرف کنندگان پروار بشوند و مصرف کنندگان هم برای محصولاتی که می خرند، بهای بالاتری بپردازند. و در خصوص نکته دوم، هم، نظرم این است که هم میزان حمایت و هم مدت آن باید معلوم ومشخص باشد. یعنی با بررسی شرایط تولیدی در داخل کشور، باید بین « دولت» و صاحبان تولیدات داخلی در یک رشته خاص، توافقی صورت بگیرد که با توجه به وضعیت، برای فلان مدت- که باید محدود و مشخص باشد- دولت حاضر است، فلان مقدار- به شکل وصورت های گوناگون به آنها یارانه بدهد و یا برواردات تعرفه وضع کند و یا ترکیبی از این دو سیاست را در پیش بگیرد. ....

...

جهانی شدن :

با ظهور پدیده ای بنام جهانی شدن ، تغییر و تحولات زیادی در عرصه بین الملل موجب شده است از آن جمله :

1- توسعه سازمانهای اقتصادی مانند :

آسه آن (ASEAN)

نفتا (NAFTA)

اکو (ECO)

2- برداشتن مرزهای اقتصادی کشورها

3- یک پارچگی بانکهای جهانی

4- ایجاد اتحادیه پولی کشورهای اروپایی (یورو)

5- ایجاد سازمان تجارت جهانی (WTO)

موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت در قالب (GATT) اززمان موجودیت خود در سال 1948 میلادی در هاوانا با برگزاری 8 دور مذاکرات میان کشورهای عضو در راستای استراتژیها وسیاستهای تجارتی به توافقهایی بمنظور سازگار نمودن خط مشها، استراتژیها و سیاستهای تجاری کشورهای عضو دست یافته است . تا در دراز مدت با ایجاد شرایط با ثباتی نسبت به انجام تجارت آزاد براساس توانمندیهای اقتصادی و تجاری کشورهای عضو دربازار وسیع جهانی شرکت و از تجارت آزاد استفاده ببرند .

WTO : سازمان تجارت جهانی در کنار گات (GATT) بر نظریه های اقتصادی کلاسیک روی مزیت نسبی و مطلق تاکید دارد و ازآن دفاع می کند بگونه ای که :

1- اصرار در برداشتن مرزهای اقتصادی کشورها

2- حذف تعرفه ها

3- تولید کالاهای دارای مزیت

دارد ، بعبارت دیگر بسمت ارزانتر تولید کردن پیش می روند ، لذا این امر مسلم است که ارزانترین تولید کننده ، کشوری است که از سطح بالایی بهره وری برخوردار باشد .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله نقش دولت در تجارت

مقاله:نقش دولت در تجارت | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=53445‎Cached30 سپتامبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه:14. اگرچه این روزها دور دور تجارت « آزاد» است و ... کویر دانلود » خرید آنلاین مقاله نقش دولت در تجارت kavirdlc.ir/خرید-آنلاین-مقاله-نقش-دولت-در-تجارت/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله نقش دولت در تجارت وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله نقش ... مقاله نقش دولت در تجارت fileha.nahrblog.com/Post/559‎Cached22 نوامبر 2016 ... مقاله نقش دولت در تجارت. قسمتهایی ازمتن: نقش دولت در تجارت اگرچه این روزها دور دور تجارت « آزاد» است و ادعاهائی که می شود در خصوص « فواید» بیش ... مقاله نقش دولت در تجارت - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز havasardedadach.rozblog.com/.../مقاله-نقش-دولت-در-تجارت.html‎Cached5 روز پیش ... مقاله نقش دولت در تجارت 1 . دانلود مقاله نقش دولت در تجارت - خرید آنلاین و دریافت دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان ... فروش دانلودی مقاله نقش دولت در تجارت – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper114.html‎Cached20 سپتامبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((مقاله نقش دولت در تجارت)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی - مقاله نقش دولت در تجارت- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز ... دانلود رایگان مقاله نقش دولت در تجارت lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.570_Action.NewsBodyView_NewsId.67.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... Search Results مقاله:نقش دولت در تجارت - دانلود مطالب علمی www.docs.blogsky.com /1395/05/05/post-9310/ Translate this page Jul 26, 2016 ... دانلود رایگان تحقیق نقش دولت در تجارت lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.560_Action.NewsBodyView_NewsId.68.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... دانلود رایگان مقاله ترجشده نقش روابط مبادله ای در تجارت الکترونیک یک مدل .... دولت الکترونیکیفقط تجارت الکترونیکیفقط آموزش ... مقاله نقش دولت در تجارت - سیستم وبلاگدهی baludtabiat.madblog.ir/post/478‎Cached5 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله نقش دولت در تجارت وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. مقاله نقش دولت در ... دانلود مقاله نقش دولت در تجارت - خرید آنلاین و دریافت - ساخت وبلاگ hesamrayanie.aslblog.ir/post/1930‎Cached4 روز پیش ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله نقش دولت در تجارت وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله نقش دولت در تجارت)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری ... دانلود مقاله نقش دولت در تجارت - خرید آنلاین و دریافت behnamproje.geblog.ir/post-39132.html‎Cachedدانلود مقاله نقش دولت در تجارت - خرید آنلاین و دریافت. شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله نقش ...