خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مبانی و تفاوت‏ها در فقه زنان

مبانی و تفاوت‏ها در فقه زنان

تناسب بین حق و تکلیف

وقتی درباره نظام حق و نظام تکلیف بحث می‏شود، مراد از حق، حق واجب است؛ یعنی هر انسانی حقوقی دارد که عقل و شرع او را برای پیگیری و استیفای آن‏ها محق می‏دانند؛ به گونه‏ای که اگر «من علیه الحق» کوتاهی کند، امکان اقامه دعوی برای شخص بوده و می‏تواند با استفاده از مجاری قانونی، حق خود را بستاند. در برابر این حق نیز تکالیف الزامی وجود دارند که هر انسانی ملزم به رعایت آن‏ها است. واضح است که هر تکلیفی، مبتنی بر توانایی انجام آن است و عقل و شرع، درباره محال بودن تکلیف غیرمقدور، با یکدیگر موافقند. مهم این است که دایره توانایی هر انسانی، گسترده‏تر از دایره تکالیف الزامی برعهده او است.از این رو، در این بحث، دو محور را می‏توان دنبال کرد:

• اول آن که بین حقوق و تکالیف موجود، تناسب لازم باشد.

• دوم آن که برای انسانی که دایره توانایی‏اشگسترده تر از دایره تکالیف الزامی او است نیز فکری بشود.

...

خانواده محوری، مبنای بخشی از تفاوت‏های حقوقی بین زن و مرد

خانواده به عنوان کوچک ترین واحد اجتماعی، در همه فرهنگ‏ها دارای بار ارزشی فراوان بوده و مورد احترام ویژه قرار می‏گیرد. در خانواده، کسانی گرد هم می‏آیند که چگونگی بودشان در خانواده، با یکدیگر متفاوت است.

والدین بنا به اختیار خود، این کانون را تشکیل داده و فرزندان قهراً در این واحد قرار می‏گیرند، کودکانی که در مقاطعی از سن خود، به خواسته‏ها و تصمیمات والدین تن می‏دهند و به بیان روشن‏تر، شاکله شخصیت و آینده زندگی آنان شدیداً متأثر از پندارها، گفتارها و رفتارهای پدر و مادران است. در این حریم، که به عرصه خصوصی تعریف می‏شود، قدرت‏های آمرانه دولتی حضور ندارند و قوانین و احکام درون خانوادگی، برای سامان‏دهی آن به کار گرفته می‏شوند. در این محدوده، با اهرم عاطفه، راه‏ها بسیار کوتاه می‏شوند و آدمی برای آن که جذاب و خوشایند برای دیگران باشد، نیازی به رعایت آداب دست و پاگیر خارج از محدوده آن ندارد.

با این وصف، بسیار طبیعی است که شخصیت‏های حقوقی افراد باید ملاحظه گردد و زن به عنوان همسر و مادر و مرد به عنوان همسر و پدر، دارای موقعیت خاصی باشند و حقوق فردی آنان در حقوق جدید پدری و مادری و این حقوق نیز در حقوق فرزندان ضرب گردند.

آن چه حیات اجتماعی را از حیات فردی جدا می‏سازد، همین است که در حیات اجتماعی، تمنیات فردی، در کنار بلندای اهداف اجتماعی و زیبایی‏های حیات جمعی، حقیر جلوه نمایند و گاهی در آن‏ها ذوب گردند و نتیجه این گونه اعمال، با جلوه‏هایی نظیر ایثار و گذشت، در حساب فردی شخص پس‏انداز شود؛ یعنی رشد فردی هرکس، منوط به بهترین و زیباترین کنش یا واکنش در برابر جمع است. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مبانی و تفاوت‏ها در فقه زنان

مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو daneshyar.cero.ir/product-352896-مقاله-مبانی-و-تفاوت‏ها-در-فقه-زنان.aspx‎Cachedمقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان دسته: پژوهش بازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان ... دانلود تحقیق در مورد مبانی و تفاوت ها در فقه زنان feghzan-t.lel.ir/‎Cached15 آگوست 2016 ... دانلود مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان ,دانلود جزوه مبانی و تفاوت ها در فقه زنان , دانلود پایان نامه مبانی و تفاوت ها در فقه زنان ,دانلود پاورپوینت مبانی ... مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/07/.../مقاله-مبانی-و-تفاوتها-در-فقه-زنان‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی ... دانلود رایگان مقاله مبانی وتفاوت ها در فقه زنان lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.550_Action.NewsBodyView_NewsId.85.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... Search Results مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/10716-مقاله-مبانی-و-تفاوت ها-در-فقه-زنان.html ... دانلود رایگان تحقیق مبانی وتفاوت ها در فقه زنان lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.550_Action.NewsBodyView_NewsId.86.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... Search Results دانلود تحقیق در مورد مبانی و تفاوت ها در فقه زنان - دامنه رایگان feghzan-t.lel.ir/ Translate this page Aug 15, 2016 - دانلود مقاله مبانی ... مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/10716-مقاله-مبانی-و-تفاوت‏ها-در-فقه-زنان.html‎Cached13 ا کتبر 2015 ... عنوان مقاله : مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان. قالب بندی : doc. قیمت : 3500. تناسب بین حق و تکلیفوقتی درباره نظام حق و نظام تکلیف بحث ... تحقیق مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان www.karenpaper.ir/.../تحقیق-مقاله-مبانی-و-تفاوت-ها-در-فقه-زنان‎Cachedتحقیق مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان تناسب بین حق و تکلیف وقتی درباره نظام حق و نظام تکلیف بحث می شود، مراد از حق، حق واجب است؛ یعنی هر انسانی حقوقی دارد ... مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان - علم پرداز elmpardaz.parsiblog.com/Posts/90/مقاله+مبانی+و+تفاوت‏ها+در/‎Cached20 ا کتبر 2016 ... از اینکه برای دریافت مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان وبسایت ما را انتخاب نموده اید متشکریم. برای مطالعه توضیحات این فایل، پیش از دانلود، بر ... کاملترین فایل مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper1051.html‎Cached23 سپتامبر 2016 ... کاملترین فایل مقاله مبانی و تفاوت ها در فقه زنان. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد مقاله:مبانی و تفاوت ها در فقه زنان - blogeman blogeman-rzb.feixiansi.com/page-60148.html‎Cachedمقاله:مبانی و تفاوت ها در فقه زنان, #filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding: 5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important ...