خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

قانون اساسی ایالات متحده امریکا

قانون اساسی ایالات متحده امریکا

قسمتهایی از متن مقاله:

مقدمه

ما مردم ایالات متحده، به منظور تشکیل اتحادیه ای کاملتر،استقرار عدالت، تامین آسایش ملی، تضمین دفاع مشترک، ارتقای رفاه عمومی و حفظ برکات آزادی برای خود و آیندگانمان، قانون اساسی حاضر را برای ایالات متحده آمریکا وضع و مقرر می نماییم.

اصل اول

بخش1

کلیه اختیارات قانونگذاری اعطا شده در این قانون اساسی، به کنگره ایالات متحده مرکب از مجلس سنا و مجلس نمایندگان، واگذار می گردد.

بخش 2

[1] مجلس نمایندگان متشکل از اعضایی است که مردم ایالتهای مختلف هر دو سال یکبار آنان را انتخاب می کنند: و رای دهندگان در هر ایالات باید از همان شرایط لازم برای رای دهندگان ایالتی کهمجلس آن ایالات بیشترین نماینده را دارد، برخوردار باشند.

[2] هیچ کس تا زمانی که به سن بیست و پنج سالگی نرسد و هفت سال تبعه ایالات متحده نباشد و در زمان انتخاب، مقیم ایالتی که از آنجا انتخاب می گردد نباشد، نمی تواند نماینده (مجلس) شود. ..

...

اصل دوم

بخش 1

[1] قوه مجریه در اختیار رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قرار دارد. دوره ریاست جمهوری چهار سال است و با معاون رئیس جمهور که دوره وی نیز چهار سال می‌باشد به ترتیب ذیل انتخاب خواهند شد:

[2] هر ایالت به شیوه‌ای که مجلس قانونگذاری آن معین می‌کند، تعدادی انتخاب کننده تعیین خواهد نمود که تعدادشان برابر با تعداد کل سناتورها و نمایندگانی می‌باشد که یک ایالت مجاز به داشتن آنها در کنگره است. ولی هیچ سناتور، نماینده و یا فردی که در ایالت متحده دارای سمتی غیر انتفاعی و یا انتفاعی باشد نمی‌تواند به عنوان انتخاب کننده تعیین گردد.

[3] انتخاب کنندگان باید در ایالتهای خود تشکیل جلسه دهند و از طریق رای مخفی دو نفر را که حداقل یک نفرشان مقیم ایالت آنان نباشد انتخاب کنند، و آنگاه فهرستی از افرادی را که رای به آنان داده شده است و همچنین تعداد آرای هر یک از آنان را تهیه و پس از امضا و تایید به صورت مهر شده به مرکز حکومت ایالات متحده و به نام شخص رئیس سنا ارسال نمایند؛ رئیس سنا در حضور نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان کلیه تاییدیه‌ها را می‌گشاید و سپس آراء شمارش می‌شوند.



خرید فایل



لینک منبع :قانون اساسی ایالات متحده امریکا

قانون اساسی ایالات متحده آمریکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قانون_اساسی_ایالات_متحده_آمریکا‎Cached Similarقانون اساسی ایالات متحده آمریکا که در تاریخ ۱۷۸۹ به تصویب رسید، یکی از قدیمی‌ترین قانون‌های اساسی موجود جهان است و در طول بیش از ۲۲۰ سال هنوز به قوت خود باقی ... متمم چهارم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../متمم_چهارم_قانون_اساسی_ایالات_متحده_آمریکا‎Cached Similarمتمم چهارم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا (به انگلیسی: Fourth Amendment to the United States Constitution ) یکی از اصلاحیه‌های منشور حقوق ایالات متحده آمریکا ... متن کامل قانون اساسی آمریکا - پارسینه www.parsine.com/fa/news/40782/متن-کامل-قانون-اساسی-آمریکا‎Cached Similar4 جولای 2011 ... قانون اساسی کشور آمریکا ما مردم ایالات متحده، به منظور تشکیل اتحادیه‌ای کامل‌تر، استقرار عدالت، تأمین آسایش ملی، تضمین دفاع مشترک، ارتقای ... قانون اساسی ایالات متحده امریکا /قوانین اساسی کشورها www.cila.ir/.../home/?.../قانون%20اساسی%20ایالات%20متحده%20امریکا‎Cached27 دسامبر 2009 ... ‌کلیه اختیارات قانونگذاریِ اعطا شده در این قانون اساسی، به کنگره ایالات‌متحده ..... ‌اصلاحات قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، و اصول افزوده شده به آن بنا ... مضحک‌‌ترین قوانین آمریکا کدام‌ها هستند؟ www.fardanews.com/.../مضحک‌‌ترین-قوانین-آمریکا-کدام‌ها-هستند‎Cached Similarمتمم اول قانون اساسی آمریکا چرا و چگونه مورد حمله قرار گرفته است؟ ... از دیگر قوانین مضحک آمریکا می‌توان به این مورد اشاره نمود که در بسیاری از ..... United States. [PDF] ﻗﺎﻧون اﺳﺎﺳﯽ اﯾﺎﻻت ﻣﺗﺣده آﻣرﯾﮑﺎ www.hoghoghiran.ir/download.php?fid=84‎Cachedدر باره آمریکا: قانون اساسی ایاالت متحده آمریکا همراه با یادداشت های تکمیلی بر. گرفته ازدائره المعارف World Book چاپ 2004، شرکت ورلد بوک. با کسب. اجازه از ناشر ... قانون اساسی ایالات متحده امریکا - منابع حقوق m23mehrdad.blogfa.com/post-10.aspx‎Cachedقانون اساسی ایالات متحده آمریکا. مقدمه. ما مردم ایالات متحده، به منظور تشکیل اتحادیه ای کاملتر،استقرار عدالت، تامین آسایش ملی، تضمین دفاع مشترک، ارتقای رفاه ... دانلود کتاب قانون اساسی ایالات متحده امریکا - کتابناک ketabnak.com/book/7581/قانون-اساسی-ایالات-متحده-امریکا?dlid...‎Cached Similar9 ژانویه 2010 ... قانون اساسی ایالات متحده امریکا همراه با یادداشت های تکمیلی دایرة المعارف World Book نشر: سال 2004 میلادی. فارسی | The Bill Of Rights! - Faisal Saeed Al Mutar www.faisalalmutar.com/BillOfRights/فارسی/‎Cached Similarسند حقوق یا منشور حقوق ایالات متحده (به انگلیسی: United States Bill of Rights) نام ده اصلاحیه‌ای است که که به قانون اساسی آمریکا الحاق شد. طبق این اصلاحیات قدرت ... قانون اساسی ایالات متحده آمریکا - همه چیز درباره ایالات متحده آمریکا americandream.mihanblog.com/post/34‎Cached Similar21 ژانویه 2010 ... قانون اساسی ایالات متحده آمریکا که در تاریخ ۱۷۸۹ به تصویب رسید، قدیمی‌ترین قانون های اساسی موجود جهان است و در طول بیش از ۲۲۰ سال هنوز به قوت ...