خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله حقوق خانواده

مقاله حقوق خانواده

قسمتهایی از متن:

قانون حمایت خانواده

ماده 1 :
به کلیه اختلافات مدنی ناشی از امر زناشویی و دعاوی خانوادگی و امور مربوط به صغار از قبیل نصب و عزل قیم و ضم و امین در دادگاههای شهرستان و در نقاطی که دادگاه شهرستان نباشد در دادگاه بخش رسیدگی می شود رسیدگی به امور مذکور در تمام مراحل دادرسی بدون رعایت تشریفات آیین دادرسی مدنی خواهد بود.

ماده 2 :
منظور از دعاوی خانوادگی دعاوی مدنی بین هر یک از زن و شوهر و فرزندان وجد پدری و وصی و قیم است که از حقوق و تکالیف مقرر در کتاب هفتم در نکاح و طلاق (منجمله دعاوی مربوط به جهیزیه و مهر زن ) و کتاب هشتم در اولاد و کتاب نهم در خانواده و کتاب دهم در حجر و قیمومت قانونی مدنی همچنین از مواد 1005 و 1006 و 1028 و 1029 و 1030 قانون مذکور و مواد مربوط در قانون امور حسبی ناشی شده باشد. ..

...

قانون تنظیم خانواده و جمعیت

ماده 1 :
کلیه امتیازاتی که در قوانین بر اساس تعداد فرزندان یا عائله پیش بینی و وضع شده اند در مورد فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند قابل محاسبه و اعمال نخواهد بود و فرزندانی که تا تاریخ مزبور متولد می شوند کماکان از امتیازات مقرر شده برخوردار می باشند.
تبصره 1 : نحوه استفاده از امتیازات پیش بینی شده در قانون کار مصوب 29/8/1369 مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 به شرح زیر خواهد بود:
الف- مرخصی بارداری و زایمان کارگران زن (موضوع ماده 76 قانون کار مصوب 29/8/1369 مجمع تشخیص مصلح نظام ) برای فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند، از مرخصی استحقاقی موجود و آتی کارگر کسر خواهد شد.

ب- هزینه نگهداری فرزندان کارگران زن در مراکز نگهداری (موضوع ماده 78 قانون کار مصوب 29/8/1369 مجمع تشخیص مصلحت نظام (برای فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند ، به عهده کارگر خواهد بود).
ج- حق بیمه فرزندان (موضوع ماده 58 قانون تامین اجتماعی مصوب 1354) برای فرزندان چهارم و بعد که پس از یک سال از تصویب این قانون متولد می شوند، به صورت جداگانه تعیین و مطابق تعرفه تامین اجتماعی از بیمه شده دریافت می گردد.
تبصره 2 : این قانون در مورد سازمانها و موسساتی شمول حکم بر آنها مستلزم ذکر نام است نیز جاری می باشد. ...

...

دیگر مطالب :

قانون راجع به ازدواج

قانون لزوم ارائه گواهینامه پزشک قبل از وقوع ازدواج

قانون الزام تزریق واکسن ضد کزاز برای بانوان قبل از ازدواج

قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق

تصویبنامه در خصوص آزمایش تالاسمی قبل از ازدواج



خرید فایل



لینک منبع :مقاله حقوق خانواده

مقالات حقوق خانواده - موسسه حقوقی نفیس جم (مبین عدالت) hedayatmobin.com/مقالات-حقوق-خانواده/‎Cached Similarمقالات حقوق خانواده. ... 14- چگونگی داوری در اختلافات خانوادگی. 15- حداکثر وام پرداختی در مورد مهریه پانصدمیلیون (500/000/000) ریال خواهد بود. 16- ازدواج موقت، ازدواج ... مقالات حقوق خانواده Archives - موسسه حقوقی نفیس جم (مبین عدالت) hedayatmobin.com/category/family-law-articles/‎Cached Similarازدواج مانند هر عقد یا قرارداد دیگری، برای اینکه میان دو طرف یعنی زن و شوهر واقع شود، نیازمند خواست و قبول هر دوی آنها است. به عبارت دیگر هر روی آنها باید این... مقالات ... مقالات حقوقی زن و خانواده - بشارت bsharat.com/id/14zan/hoghogi/index.html‎Cached Similarمقالات حقوقی زن و خانواده. حقوق مدنی و دینی زنان مسلمان با چالش‌های سنتی و نوین در جوامع اسلامی · نظری گذرا بر حقوق مدنی زن در شریعت و قانون · حقوق مدنی و دینی زنان ... دانشجویان حقوق 89 - مقالات حقوق خانواده hoghogh-ghaemshahr.blogfa.com/cat-11.aspx‎Cached Similarدانشجویان حقوق 89 - مقالات حقوق خانواده - به دست گرفتن مال خود و انجام وظیفه‌ی خویش ، عین دادگری است.(افلاطون) حقوق خانواده - بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/hoghoogh-khanevade/‎Cached27 مارس 2016 ... تولد هر انسانی ناشی از پیوند زناشویی زن و مردی است که در اصطلاح حقوقی به آن نسب گفته می‌شود. مبنای نسب قانونی، ازدواج زن و شوهر است در حقیقت، ... حقوق خانواده (11 مقاله ) www.maarefquran.org/index.php/page,articleList/categoryID,938‎Cached... خصوصی(14)->حقوق خانواده(11). ردیف, عنوان مقاله, نویسنده, کد. فقه و حقوق خانواده (ندای صادق) familylawandjurisprudence.isuw.ac.ir/‎Cached Similarدوفصلنامه فقه و حقوق خانواده در پایگاه های زیر نمایه می شود: ضریب تأثیر ... مقالات پر بازدید. تاملاتی در ... بررسی دلایل لزوم حمایت کیفری از حریم خصوصی خانواده. موضوع پایان نامه حقوق خانواده و زنان | مشاوره پایان نامه و مقالات ISI parsthesis.com/موضوعات-پایان-نامه-حقوق-خانواده-و-زنان/‎Cached Similarدر این بخش قصد داریم به ارائه لیستی از موضوعات پایان نامه حقوق خانواده و حقوق زنان و تحقیق در زمینه رشته حقوق حقوق خانواده و زنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ... مقالات حقوق خانواده - دانشنامه حقوق lawwiki.ir/maghalat/family_law/‎Cachedناآگاهی مردم از مسائل قضایی و حقوقی در سطح جامعه باعث تشکیل پرونده‌های قضایی غیرضروری، سردرگمی مردم در محاکم قضایی و درنهایت افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها ... دسته‌بندی مقالات حقوق خانواده - عدالت law-radin.blogsky.com/category/cat-9‎Cachedتحلیل ماده 22 قانون حمایت خانواده مصوب (1391) در فرض اعسار و ایسار زوج با ... برچسب‌ها: کار تحقیقی حضانت، حقوق خانواده، مدنی 5، مقالات حقوق خانواده، خرید انلاین ...