خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین

سر فصل مطالب:

فصل اول : جایگاه زندان در میان سایر مجازاتها1

فصل دوم : معایب و ضرورت مجازاتهای جایگزین

فصل سوم : فواید عدم توسل به زندان

فصل چهارم : جانشین‌های مجازات

فصل پنجم : سیاست تقنینی ایران در تحدید مجازات زندان

فصل هفتم : علل توجه سیستم قضایی به مجازات های جایگزین1

فصل هشتم : چارچوب نظری لایحه مجازات‌های جایگزین1

فصل نهم : متن لایحه قانونی مجازاتهای جایگزین

فصل دهم : جایگاه مجازات های جایگزین در سایر کشورها و ایران

فصل یازدهم : گزارش توجیهی مواد لایحه

نتیجه گیری

:::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی از متن:

مقدمه

همپای تحولاتی که در مفهوم، دامنه، نوع و کیفیت « جرم » و « بزهکاری » در سده‌های اخیر رخ داده و دولت‌ها را با بزهکاری نوین که پیچیده و متفاوت از گذشته است؛ روبرو کرده ، « واکنش اجتماعی علیه جرم » نیز به تناسب شاهد دگرگونی‌های وسیعی بوده است. در این میان، زندان به مثابه‌ی مهم ترین شکل واکنش اجتماعی علیه جرم و فرد اجرای کیفرهای اصلاح کننده ، دستخوش دگرگونی‌هایی شده است. در ادوار بسیار دور ، ضمانت اجراهای کیفری در قالب مجازاتهای شدید بدنی و ترذیلی اعمال می‌شد. در این دوره ، مجازات بر پایه انتقام و سرکوبی مجرم استوار بود و به شکل مجازاتهای بدنی قهرآمیز ـ بویژه اعدام ـ و سایر مجازاتهای غیرانسانی و خشن متظاهر شد.

هر چند مجازات زندان از عهد کهن و باستان وجود داشته است، به دلیل استفادة محدود و جزئی از آن نمی‌تواند در ردیف مجازاتهای شایع آن اعصار تلقی شود؛ اما زندان با گذشت زمان به تدریج بعنوان مجازات وارد زرادخانه‌ی کیفری شد. در ابتدا، جانشینی مجازات زندان، با وجود وضعیت نامناسب و رقت بار زندان، بجای مجازاتهای شدید بدنی بسیار امیدوار کننده بود. ولی، به مدور اصلاح طلبان اجتماعی در جهت بهبود شرایط نامطلوب و وضعیت وخیم آن اقدام‌های مهمی انجام دادند. ...

...

فصل نهم : متن لایحه قانونی مجازاتهای جایگزین

باب اول : مواد عمومی

ماده 1 ـ
مجازاتهای اجتماعی مجازاتهایی‌اند که با توجه به جرم ارتکابی، شخصیت و پیشینة کیفری مجرم، دفعه‌های ارتکاب جرم، وضعیت بزه دیده و آثار ناشی از ارتکاب جرم به موجب حکم دادگاه تعیین و با مشارکت مردم و نهادهای مدنی در اجتماع اجرا می‌شوند. این مجازاتها عبارتند از : دورة مراقبت، خدمات عمومی، جزای نقدی روزانه و محرومیت موقت از برخی حقوق اجتماعی.

ماده 2 ـ
در جرمهای عمده‌ای که حداکثر مجازات قانونی آنها تا شش ماه حبس است، تعیین مجازات اجتماعی الزامی است، مگر در موارد زیر که تعیین آن در اختیار دادگاه است :
الف ) وجود پیشینة محکومیت قطعی بیش از یک فقره به ارتکاب جرمهای عمده‌ای که حداکثر مجازات قانونی آنها تا شش ماه حبس یا جزای نقدی یا شلاق تعزیری است، به شرط آنکه از پایان محکومیت اخیر بیش از دو سال نگذشته باشد؛
ب ) وجود پیشینة محکومیت قطعی به ارتکاب جرمهای عمده‌ای که حداکثر مجازات قانونی آنها بیش از شش ماه حبس یا حد یا قصاص یا بیش از یک پنجم دیة کامل است، به شرط آنکه از پایان محکومیت اخی بیش از سه سال نگذشته باشد.

ماده 3 ـ
در جرمهای عمده‌ای که حداکثر مجازات قانونی آنها از شش ماه تا دو سال حبس است، دادگاه می‌تواند حکم به مجازات اجتماعی بدهد، مگر در موارد زیر :
الف ) وجود پیشینة محکومیت قطعی بیش از یک فقره به ارتکاب جرمهای عمده‌ای که حداکثر مجازات قانونی آنها تا شش ماه حبس یا جزای نقدی یا شلاق تعزیری است، به شرط آنکه از پایان محکومیت اخیر بیش از دو سال نگذشته باشد؛
ب ) وجود پیشینة محکومیت قطعی به ارتکاب جرمهای عمدی‌ای که حداکثر مجازات قانونی آنها بیش از شش ماه حبس یا حد یا قصاص یا بیش از یک پنجم دیة کامل است، به شرط آنکه از پایان محکومیت اخیر بیش از سه سال نگذشته باشد؛
ج ) ارتکاب جرم‌های عمدی متعدد در صورتی که مجازات قانونی حداقل یکی از آنها بیش از دو سال حبس باشد.

ماده 4 ـ
چنانچه محکوم علیه در مدت اجرای مجازات اجتماعی مرتکب جرم جدیدی شود، در صورت محکومیت به حبس، باقی ماندة مجازات اجتماعی پس از اتمام دورة حبس اجرا خواهد شد.

ماده 5 ـ
در جرمهای غیرعمدی، تعیین مجازاتهای اجتماعی الزامی است،‌ مگر در مواردی که حداکثر مجازات قانونی جرم بیش از دو سال حبس است که در این صورت، دادگاه می‌تواند از تعیین آن خودداری کند.

ماده 6ـ
در جرمهایی که حداقل مجازات قانونی آنها کمتر از نود و یک روز حبس است و نیز در سایر جرمها در صورت تخفیف مجازات، دادگاه نمی‌تواند حکم به حبس کمتر از نود و یک روز بدهد. در این موارد، دادگاه به مجازات اجتماعی حکم می‌دهد.

ماده 7 ـ
در مواردی که قانونگذار نوع و میزان را معین نکرده و نیز در صورتی که مجازات قانونی جرمی شلاق تعزیری است، دادگاه می‌تواند حکم به مجازات اجتماعی صادر کند.

....



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین

تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین - فایل prozhe20.cero.ir/product-352946-تحقیق-بررسی-مجازات-زندان-و-مجازات-جایگزین.aspx‎Cachedتحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین دسته: حقوق بازدید: 11 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 46 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 90. تحقیق بررسی مجازات زندان ... تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper643.html‎Cached22 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/.../تحقیق-بررسی-مجازات-زندان-و-مجازات-جایگزین‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/7068‎Cached28 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم اینک شما با جستجوی ((تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ... مجازات زندان و جایگزین های نوین آن - پایگاه تخصصی نشر مقالات ... www.haghgostar.ir/مقالات/...جرم.../مجازات-زندان-و-جایگزین-های-نوین-آن.html‎Cachedدر این تحقیق سعی شده تا بر اساس کتاب مذکور، جایگزین های زندان در هفت مورد و میزان بازپروری و بازپذیری مجرمان مورد بررسی قرار گیرد. واژگان کلیدی: زندان، مجازات ... کاملترین فایل تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین - کمیاب ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=3899‎Cached1 نوامبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ... دانلود مقاله بررسی مجازات زندان rightspaper.com/article/دانلود-مقاله-بررسی-مجازات-زندان‎Cached10 آگوست 2016 ... دانلود مقاله بررسی مجازات زندان در پایگاه دانلود مقاله های حقوقی, پایگاه ... آن در وضعیت فعلی تا یافتن راه چاره ای برای جایگزینی و خلاصی از آن ندارد. مجازات های جایگزین زندان (حبس) در قانون جدید - اداره کل زندانهای استان ... tehranprisons.ir/مجازات-های-جایگزین-زندان-حبس-در-قانون/‎Cached9 فوریه 2016 ... ثانیا”؛سیاست زندان زدایی یا کاهش استفاده از مجازات زندان، بالقوه سیاستی .... آنجا که تحقیقات گسترده در جهان و ایران ثابت کرده که مجازات حبس و اعمال مجازاتهای ... مقاله نقد و بررسی لایحه مجازاتهای اجتماعی جایگزین حبس زندان تهیه شد خرید فایل( تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین) – تحقیق ... dlkadest.ir/dlarticle1687.html‎Cached6 روز پیش ... خرید فایل( تحقیق بررسی مجازات زندان و مجازات جایگزین). ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق ... جایگزینهای مجازات زندان و نهاد تعزیر - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/article/view/80091‎Cachedمقاله حاضر، تلاشی است که به منظور تبیین جایگاه «جایگزینهای مجازات زندان» در میان ... و تحقیقات اندیشمندان و مکتبهای حقوقی و جرم شناسی قرار گرفته و تحت تأثیر این ... این اقدامات در حقوق کیفری اسلام، تحت کدام یک از مجازاتهای شرعی بررسی شده است. از این رو در این مقاله سعی شده، ضمن معرّفی اقداماتی که به عنوان جایگزین زندان ...