خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله نوآوری ادبیات داستانی

نگاهی به متن ابتدایی و انتهایی مقاله:

بدیهی است پیدایش نوآوری و نواندیشی در عرصه ادبیات داستانی بنا به مناسبات عل‍ّی و قوام‌یافته‌ای چون ظهور ذهنهای نو، تجربه‌اندوزی از بطن زندگی، دریافت اصولی از ساحت هستی، ژرف‌اندیشی، گذشت زمان و سنجش عقلانی بدون بغض و غرض بستگی دارد؛ و به منظور راه‌اندازی یک جریان ادبی بدیع و تثبیت آن، نمی‌توان تنها به ظهور نوابغ و شخصیتهای نواندیش اکتفا کرد. چه بسارند افراد ناپخته، ناتوان و کم‌بضاعتی که برای کسب شهرت، مقام و ثروت، و به منظور پنهان کردن ناتوانیهای خود، به ناگاه به کاری نو دست می‌زنند و گمان می‌کنند که یک شبه ره صدساله طی می‌کنند، و با ـ اصطلاحا‌ً ـ «طرحی نو در انداختن»، به چهره‌ای ماندگار مبدل می‌گردند. اما از آنجا که این افراد از جهان‌بینی نابی برخوردار نیستند و از بهره‌بری از شیوه‌ها و تکنیکهای داستان‌نویسی عاجزند، به آنی، نامشان از صفحات ادبیات محو می‌گردد.
البته شکی نیست که اصطلاح «نو» و یا «مدرن»، همواره در تمامی ادوار تاریخی و زمانهای مختلف مطرح بوده و به کار رفته است. درواقع، «نوبودن» و «نوآوری»، لازمه حیات ادبیات، خاصه ادبیات داستانی به حساب می‌آید؛ ودر تمامی مقاطع و دوره‌های مختلف، نویسندگان و ادیبان و شاعران بسیاری ظهور کرده‌اند که در زمان خود حرف نو می‌زده‌اند و در عرصه ادبیات نوآوری کرده‌اند. آن‌چنان که سعدی، حافظ، مولوی، ابوالفضل بیهقی، نیما... در زمان خود، نواندیش بوده‌‌اند. ...

...

... حذف طرح و نادیده انگاشتن عناصر مهمی چون مضمون، زمان، مکان و... در ساختار داستان‌نویسی امروز نوعی پیروی از بی‌قانونی به حساب می‌آید؛ بی‌قانونی‌ای که در شیوه روایت داستان هم تأثیر گذاشته است.
نویسنده شاید بخواهد از شیوه‌های جدید و تکنیکهای خاصی سود برد. شاید بخواهد در حد معقول و طبق یک قانون حساب‌شده، زمان داستان را جابه‌جا کند. اما هیچگاه نمی‌تواند و نباید سازمان و چارچوب داستان خود را کاملا‌ً بی‌منطق و پوسیده بنا کند.
داستانهای به ظاهر نظام‌گسیخته نویسندگانی چون ویرجنیا وولف، از یک وحدت موضوعی مستحکم برخوردارند. یعنی نویسندگان مطرح این دهه، آگاهانه و هوشمندانه، طرح داستان خود را پی‌ریزی کردند.
اما از آنجا که روایت داستان ما بر اساس جریان سیال ذهن و جابه‌جایی زمان و مکان تدوین گشته، خواننده به اشتباه تصور می‌کند که هیچ‌گونه نظام خاصی در داستانهای یاد شده، وجود ندارد.
متأسفانه، برخی نویسندگان، به اشتباه فکر می‌کنند حذف طرح، و ابتدا به ساکن نوشتن داستان، شنانه قدرت و توانمندی آنهاست. آنها حتی اگرچنین کاری را هم در ذهن انجام دهند، باز هم طرحی برای داستان خود تدوین کرده‌اند.
مگر آنکه بی‌اساس، به روایت ذهنی پریشان بپردازند، و بی‌دلیل، از این شاخه به شاخه دیگر بپرند.
البته از میان نویسندگان هودار داستان‌نویسی به شیوه مدرن، کم نیستند افرادی که توانایی خلق یک اثر مستحکم و پایدار را ندارند، و برای پوشاندن نقایص کار خود، به این شیوه و سبک روی آورده‌‌اند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله نوآوری ادبیات داستانی

مقاله نوآوری ادبیات داستانی - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-353108-مقاله-نوآوری-ادبیات-داستانی.aspx‎Cachedنگاهی به متن ابتدایی و انتهایی مقاله: بدیهی است پیدایش نوآوری و نواندیشی در عرصه ادبیات داستانی بنا به مناسبات عل‍ّی و قوام‌یافته‌ای چون ظهور ذهنهای نو، تجربه‌اندوزی ... مقاله نوآوری ادبیات داستانی fileha.nahrblog.com/Post/195‎Cached13 نوامبر 2016 ... نگاهی به متن ابتدایی و انتهایی مقاله: بدیهی است پیدایش نوآوری و نواندیشی در عرصه ادبیات داستانی بنا به مناسبات عل‍ّی و قوام‌یافته‌ای چون ظهور ... خرید فایل( مقاله نوآوری ادبیات داستانی) - کمیاب دانلود kmyabdlcnt.ir/post.php?id=4010‎Cached1 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله نوآوری ادبیات داستانی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را ... دانلود مقاله نوآوری ادبیات داستانی – خرید آنلاین و دریافت – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper8455.html‎Cached19 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله نوآوری ادبیات داستانی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله نوآوری ... مقاله نوآوری ادبیات داستانی - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/08/13/post.../مقاله-نوآوری-ادبیات-داستانی‎Cached3 نوامبر 2016 ... زیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله نوآوری ادبیات داستانی وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. برترین پکیج مقاله نوآوری ادبیات داستانی - دانلود فایل - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=11211‎Cached30 ا کتبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله نوآوری ادبیات داستانی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... دانلود مقاله نوآوری ادبیات داستانی -کامل و جامع - mjblog.ir simorghflye.mjblog.ir/post/1241‎Cached13 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله نوآوری ادبیات داستانی -کامل و جامع. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله نوآوری ... خرید فایل( مقاله نوآوری ادبیات داستانی) | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=10492‎Cached13 نوامبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _مقاله نوآوری ادبیات داستانی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله نوآوری ادبیات داستانی ببرید. مقاله نوآوری ادبیات داستانی. تحقیق مقاله نو آوری در ادبیات داستانی www.karenpaper.ir/دانلود/.../تحقیق-مقاله-نو-آوری-در-ادبیات-داستانی‎Cachedتحقیق مقاله نو آوری در ادبیات داستانی بدیهی است پیدایش نوآوری و نواندیشی در عرصه ادبیات داستانی بنا به مناسبات عل‍ّی و قوام‌یافته‌ای چون ظهور ذهنهای نو، ... خرید فایل( مقاله نوآوری ادبیات داستانی) - سیستم وبلاگدهی nafasaba.madblog.ir/post/631‎Cachedهموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله نوآوری ادبیات داستانی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله نوآوری ادبیات داستانی ببرید مقاله نوآوری ادبیات داستانی.