خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله سبک شعری حافظ (حافظ و اشعار او)

سخنی کوتاه در مورد حافظ و اشعار او …………………………1

شعر حافظ و سبک انتزاعی …………………………………………2

کاربرد واژه های دو یا چند معنایی ( ایهام ) …………………….5

اکسپرسیونیسم انتزاعی …………………………………………12

قسمتهایی از متن:

پیشگفتار

در مورد حافظ و اشعار او و همچنین در مورد اندیشه ها و سلوک زندگی اش بسیاری از اساتید بزرگ زبان و ادبیات فارسی و حافظ شناسان بنام کتب و مقالاتی را ارائه داده اند و اشعاری را از جهات مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار داده اند ، اینک در هر کتابخانه ای می توان کتابی در مورد این خواجه بلند آوازه شیرازی پیدا کرد.

اما من به عنوان یک هنر جو در زمینه های تجسمی و بصری و علاقه مند به اشعار حافظ به دنبال پیوندی بین اشعار او و سبک های هنری موجود که معمولاً به نقاشی اطلاق می شوند بودم ، چرا که بارها در کتب مختلف با این نکته که اشعار حافظ مجموعه ای از شعر و نقاشی و موسیقی است ، روبرو شدم. ...

...

شعر حافظ و سبک انتزاعی :

برای برقرار کردن پیوند صحیح بین اشعار حافظ و سبک انتزاعی د رهنر باید نکات مهم و اساسی هر دو مقوله را مورد توجه قرار داد .

مهمترین ویژگی که ما در اشعار حافظ با آن روبرو هستیم تمرکز معانی است ، بدان معنی که شاعر چند مضمون را د ریک عبارت یا در یک جمله جمع می کند . و برای نیل به این مقصود از صنایع گوناگونی چون ایهام ، اضافه های چند بعدی ، یا حذف مضاف الیه ، استفاده از معنی حقیقی و مجازی د رآن واحد بهره می جوید یا به علت خاص خود کلام و گاهی با توجه به نمود سعی واژه ها مفاهیم گوناگونی را در شعر جمع کند .

کاربرد واژه های دو یا چند معنایی ( ایهام ):

« به کاربرد چنین واژه هایی در زیبا شناسی شعر قدمایی « ایهام » گفته اند . معمولاً ایهام را در کتابهای جدید عبارت از آن می دانند که شاعر در شعر لفظی بیاورد با دو معنی یکی نزدیک « قریب » و دیگری دور « بعید » . ذهن شنونده به معنی نزدیک متوجه می شود د رحالیکه مراد گوینده معنی دور است .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله سبک شعری حافظ (حافظ و اشعار او)

مقاله سبک شعری حافظ - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو filecero.cero.ir/product-353123-مقاله-سبک-شعری-حافظ.aspx‎Cachedسخنی کوتاه در مورد حافظ و اشعار او …………………………1. شعر حافظ و سبک انتزاعی …………………………………………2. کاربرد واژه های دو یا چند معنایی ( ایهام ) ... SID.ir | سبک شناسی آوایی شعر حافظ شیرازی با توجه به دیدگاه های ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=180009‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی سبک شناسی آوایی شعر حافظ شیرازی با ... شیرازی از شاعرانی است که آشنایی ژرف او به موسیقی موجب شده است که شعر او از ... حافظ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/حافظ‎Cached Similarبیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. ..... برخی از حافظ‌پژوهان شعر او را پایه‌گذار سبک هندی می‌دانند که ویژگی اصلی آن استقلال نسبی ابیات یک ... مقاله سبک شعری حافظ (حافظ و اشعار او) fileha.nahrblog.com/Post/181‎Cached17 نوامبر 2016 ... سخنی کوتاه در مورد حافظ و اشعار او …………………………1. شعر حافظ و سبک انتزاعی …………………………………………2. کاربرد واژه های دو یا چند ... مدخل برگزیده : سبک حافظ / سیروس شمیسا www.cgie.org.ir/fa/article/28857/سبک-حافظ---سیروس-شمیسا‎Cached Similar21 آوریل 2015 ... برجسته‌ترین شاعر این گروه خواجو بود که حافظ با او حشر و نشر داشت. .... اما در بحث چندمعنایی بودن شعر حافظ، معاصران اندک اندک توجه یافتند که ... دانلود مقاله حافظ و اشعار او mag-iran.com/دانلود-مقاله-حافظ-و-اشعار-او.htm‎Cachedفهرست مطالب عنوان صفحه سخنی کوتاه در مورد حافظ و اشعار او ………………………… ………………۱ شعر حافظ و سبک انتزاعی ... [PDF] علی‌ محمد .مولانا و حافظ www.nlai.ir/Portals/0/Files/pdf/hafez/3.pdf‎Cached Similarﻛﻪ ﺷﻌﺮ ﺣﺎﻓﻆ. ﺷﻌﺮ ﻋﺮوج در راﺳﺘﺎی ﻣﺤﻮر. ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﻲ اﺳﺖ؛ و ﺛﺎﻟﺜﺎً ﺣﺎﻓﻆ، ﺑﻪ ﺷﻬﺎدت. ﺷﻌﺮ او، از ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺑﻴﺶ از آن ﻣﻀﻤﻮن و ﺻﻮرت د. ر ﺟﻬﺖ ﺑﻬﻴﻨﻪ ... ﻫﺎ و ﻣﻘﺎﻟﻪ. ﻫﺎی ﻓﺮاواﻧـﻲ. درﺑﺎرة او ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪ، ﻫﻤﻪ ﺑﺪان ﻣﻘﺼﻮد ﻛﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎه اﻳﻦ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻳﮕﺎﻧﻪ را در ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣـﺎ. و در ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ و ... ﻛﺪام در ﺳﺒﻚ ﻓﺮدی ﻳﺎ. ادواری دﻳﮕﺮ ... همه چیز درباره حافظ و شعر او - سیمرغ seemorgh.com/culture/literature/poetry/29408-29408/‎Cached Similar4 مه 2009 ... از این رو شعر حافظ نماینده هر سه جریان عمده شعری قبل از اوست و قهرمان شعر ... بیشتر است به نحوی که برخی آن را مختصه اصلی سبک حافظ شمرده اند. Images for مقاله سبک شعری حافظ (حافظ و اشعار او) خرید و دانلود مقاله سبک شعری حافظ – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper4662.html‎Cached6 ا کتبر 2016 ... مقاله سبک شعری حافظ (حافظ و اشعار او) ... مقاله حافظ و احوال او ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیممحقق گرامی،شما با جستجوی مقاله حافظ و ...