خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی

مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی

بخشی از متن ابتدایی و انتهایی:

اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ارگانل های سلولی بسیار جدید و در سنوات اخیر کسب شده است .اگر چه اجسام کوچک گوناگون موجود در سلولهای گیاهی جانوری به اسامی متفاوتی از قبیل میکروبادی و سیتوزوم نامیده می شدند و لی تنوع ساختمان و عمل آنها تا دهه 1950 شناسایی نشده بود. کشف لیزوزوم و میکروبایدها در خلال دهه 50 را می توان در رابطه با تکامل روشهای میکروسکوپ الکترونی و جزء جزء کردن و تفکیک عناصر سلولی دانست . در عصر حاضر لزوزومها به عنوان یک ارگانل مستقل شناسایی شده در صورتی که پراکسیزومها و گلی اکسیزومها Peroxisome and glayoxysome)) و ارگانل های وزیکولار دیگری مربوط به آنها می شوند . جمیعاً میکروبادی نامیده می‌شوند .

وجود لیزوزوم اولین بار در اوایل دهه پنجاه توسط دیدوChristian de Duve و همکارانش پس از یک سری آزمایشات مفصل به اثبات رسید . این آزمایشات برای مشخص نمودن محلهای درون سلولی دو آنزیم به نامهای گلوکز -6- فسفاتاز و اسید فسفاتاز طراحی شده بود . ...

...

توزیع ومنشاء گلی اکسیزومها

چرخه گلی اکسیلات برای سلولهایی که انحصاراً متکی به استات یااسیدهای چرب می باشند(مثل بسیاری از میکروارگانیزمها) حائز اهمیت است. زیراچرخه در اینجا به عنوان منبع اسیدهای دی کربوکسیلیک چهار کربنه عمل می نماید.

بعضی ازمیکروارگانیزمها نظیر اوگلنا(euglena) کلورلا(chlorella) نوروسپورا (neurospora) و پلی توملا(polytomella) دارای ذرات "شبه گلی اکسیزومی"می باشندولی واژه گلی اکسیزوم عمدتاً به سلولهای ذخیره کننده چربی در دانه های روغنی در حال جوانه زدن گیاهان اطلاق می گردد.

دربعضی از مقالات گزارشهایی مبنی بر وجود DNA در گلی اکسیزومها دیده می شودکه بر مبنای آن امکان منشاء مستقل برای این ارگانل ها پیشنهاد شده است ولی این نظریه مورد تأیید قرار نگرفته است تکثیر گلی اکسیزومها احتمالاً طی همان فرآیندی که برای پراکسیزومها توضیح داده شد صورت می پذیرد. اکثر آنزیمهای گلی اکسیزومی به وسیله ریبوزمهای آزاد در سیتوزول سنتزشده و سپس به داخل گلی اکسیزومهایی که در سلول موجود می باشند انتقال می یابند.

در پایان این مبحث ذکر این نکته حائز اهمیت است که بعضی از ارگانل ها از نظر خصوصیات میکروسکوپی دارای اختصاصات میکروبادیها می باشند ولی بر مبنای فعالیتهای آنزیمی که از خود بروز می دهند نمی توانیم آنها را به طور قطعی با پراکسیزومها یاگلی اکسیزومها طبقه بندی نماییم امکان این مسئله که میکروبادیها برحسب نوع فعالیت وویژگی سلول به فعالیت های متنوعی اشتغال داشته باشند یقیناً وجود دارد ومیکر بادیهایی احتمالاً وجود دارند که اعمال آنها در سلول هایی که تخصص ویژه یافته اند باید مطالعه ومشخص گردد.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی

مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-353136-مقاله-ساختمان-و-عملکرد-لیزوزوم-و-میکروبادی.aspx‎Cachedمقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی. بخشی از متن ابتدایی و انتهایی: اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ارگانل های سلولی ... دانلود مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی - دانلود جزوات آموزشی 456765.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-ساختمان-و-عملکرد-لیزوزوم-و-میکروبادی‎Cached15 سپتامبر 2016 ... مشخصات این فایل عنوان: ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی فرمت فایل: word( قابل ویرایش) تعداد صفحات: 32. این مقاله درمورد ساختمان و عملکرد ... دانلود مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=23429‎Cached27 سپتامبر 2016 ... اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ارگانل های سلولی بسیار جدید و در سنوات اخیر کسب شده است .اگر چه اجسام ... مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی fileha.nahrblog.com/Post/169‎Cached13 نوامبر 2016 ... مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی. بخشی از متن ابتدایی و انتهایی: اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ... دانلود مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی | بانک فایلهای ... phdtez.ir/دانلود-مقاله-ساختمان-و-عملکرد-لیزوزوم/‎Cached31 ا کتبر 2016 ...   مشخصات این فایل عنوان: ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی فرمت فایل: word( قابل ویرایش) تعداد صفحات: 32 این مقاله درمورد ساختمان و ... مقاله و تحقیق - مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی maghale.bazarfile.com/.../مقاله_ساختمان_و_عملکرد_لیزوزوم_و_میکروبادی 22 مه 2016 ... اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ارگانل های سلولی بسیار جدید و در سنوات اخیر کسب شده است .اگر چه اجسام ... سحر فایل - مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی sahar.bazarfile.com/.../مقاله-ساختمان-و-عملکرد-لیزوزوم-و-میکروبادی‎Cachedمقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی محمد رضا رضایی 1395/03/02 دسته ... اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ارگانل های ... مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی word - مقالات imagale.parsiblog.com/Posts/5804/‎Cachedمقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. فایل ورد مقاله ساختمان و ... دانلود مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی paperdoc.ir/.../دانلود-مقاله-ساختمان-و-عملکرد-لیزوزوم-و-میکروبادی‎Cachedدانلود مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی اطلاعات ما راجع به ساختمان و عمل لیزوزومها و میکروبادیها نسبت به بقیه ارگانل های سلولی بسیار جدید و در سنوات ... کاملترین فایل مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی – فایل و ... www.newfilestant.ir/paper7539.html‎Cached15 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:مقاله ساختمان و عملکرد لیزوزوم و میکروبادی یکی از بهترین فایل ها در این ...