خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن

فایل حاضر حاوی دو مقاله با مواد مخدر و اعتیاد و اثرات آن می باشد که مجموعا دارای 25 می باشد.

قسمتی از مقاله نخست:

اعتیاد ، وابستگی به مواد dependence Addict in Substans

در سال 1964 سازمان جهانی بهداشت وابستگی را جایگزین اعتیاد ( Addiction) نمود . چون اعتیاد یک کلمه با بار منفی و جنبه طبی این مشکل را در بر می گیرد . اعتیاد دامنۀ گسترده ای در فرهنگ عمومی پیدا کرد و در خصوص اعتیاد به پول ، کامپیوتر و غیره بکار برده شد . اگر چه کلمه اعتیاد در محافل علمی بکار برده نمی شود اما اساس نور و شیمیایی همۀ آنها مثل اعتیاد به پول ، مواد مخدر ، خوردن ، قمار بازی و غیره یکسان است .



وابستگی به مواد مخدر

به الگوی غیر تطابقی از مصرف مواد که منجر به آسیب بالینی ، دسیترس می گردد و حداقل سه مورد از معیارهای زیر را باید داشته باشد :

  1. تحمل : با مصرف مداوم یک مقدار مشخص ، اثر ماده مصرفی کاهش می یابد و برای ایجاد اثر مورد نظر فرد مقدار بیشتری مصرف کند .
  2. بروز علائم ترک به دنبال قطع مصرف ماده مورد نظر و یا مصرف ماده برای جلوگیری از بروز علائم ترک .
  3. مصرف ماده بیش از مقدار پیش بینی شده و مورد نظر .
  4. تمایل به قطع مصرف مصرف یا تلاشهای مکرر و ناموفقتها جهت ترک ماده موردنظر .
  5. صرف زمان زیاد جهت بدست آوردن ، مصرف یا رها شدن از اثر آن .
  6. افت عملکرد فرد در حوزه های اجتماعی ، شخصی و ارتباطات فرد .
  7. ادامه مصرف مواد علیرغم آگاهی از عوارض فیزیکی یا روانی آن .

...

قسمتی از مقاله دیگر:

مواد مخدر و بررسی اثار ان بر بدن انسان

به تمامی ترکیبات شیمیایی گفته می شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری مغز شود. مثل حالت سرخوشی و لذت، خواب آلودگی و سستی.
انواع: 1)depressant
مواد مخدری که واکنش های مغز را اهسته میکند.
اثرات: - کم شدن سرعت تنفس و ضربان قلب - کم شدن فشارخون - خواب اور
مثال: هروئین - تریاک - مورفین

Top of Form

Bottom of Form

مواد مخدری که به سیستم عصبی بدن سرعت میبخشد.
اثرات:
- بیشتر شدن سرعت تنفس و ضربان قلب - بیشتر شدن فشارخون
*برای ایجاد احساس هیجان و جلوگیری از خواب استفاده میشود.
مثال: کوکائین - نیکوتین

3)hallucinogen
مواد مخدری که باعث حالتهایی مثل هذیان میشود.
اثرات:
- از دست دادن حافظه - لرزش - حالت استفراغ - عوض شدن اخلاق
مثال: LSD - PCP

4)inhalnt
مواد مخدری که از طریق استنشاق (توسط دماغ) استفاده میشود.
اثرات: - اهسته شدن فرایند مغز - بیشتر شدن ضربان قلب - سردرد
مثال: ماریجوانا

برخی سرعت مسمومیت توسط مواد مخدر:
- خوردن: بین 20 تا 30 دقیقه
- تزریق کردن
a) رگ: بین 15 تا 30 ثانیه
b)ماهیچه: بین 3 تا 5 دقیقه
- استنشاق: بین 5 تا 8 ثانیه
- ریختن در چشم: بین 3 تا 5 دقیقه



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن

مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن - همجور مطالب ahmadrezas.blogsky.com/1395/.../مقاله-مواد-مخدر-و-اثرات-آن-بر-بدن‎Cached12 نوامبر 2016 ... فایل حاضر حاوی دو مقاله با مواد مخدر و اعتیاد و اثرات آن می باشد که مجموعا دارای 25 می باشد. قسمتی از مقاله نخست: اعتیاد ، وابستگی به مواد ... مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو filecero.cero.ir/product-353226-مقاله-مواد-مخدر-و-اثرات-آن-بر-بدن.aspx‎Cachedدانلود مقاله تاثیر مواد بر بدن. ... فایل حاضر حاوی دو مقاله با مواد مخدر و اعتیاد و اثرات آن می باشد که مجموعا دارای 25 می باشد. قسمتی از مقاله نخست: اعتیاد ، وابستگی به ... مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن fileha.nahrblog.com/Post/85‎Cached12 نوامبر 2016 ... فایل حاضر حاوی دو مقاله با مواد مخدر و اعتیاد و اثرات آن می باشد که مجموعا دارای 25 می باشد. قسمتی از مقاله نخست: اعتیاد ، وابستگی به مواد ... 10 تاثیر مضر مواد مخدر بر بدن www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=246523‎Cached Similar22 مه 2013 ... مصرف مواد مخدر تاثیرات مخرب جبران ناپذیری را چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی ... در این مقاله 10 تاثیر مضر مواد مخدر را بر بدن انسان بیان می کنیم. PDF مقاله مواد مخدر و برسی اثار ان بر بدن انسان www.niazemarkazi.com/papers/10009905.html‎Cachedمواد مخدر و برسی اثار ان بر بدن انسان,مواد مخدر,مشروبات الکلی,آثار موادمخدر بر بدن, ماریجوانا,هروئین,تریاک,مورفین,کوکائین,نیکوتین,مقاله PDF, شرح:تعریف: به تمامی ... دانلود مقاله مواد مخدر و برسی اثار ان بر بدن انسان mag-iran.com/دانلود-مقاله-مواد-مخدر-و-برسی-اثار-ان-بر.htm‎Cachedمواد مخدر و برسی اثار ان بر بدن انسانبه تمامی ترکیبات شیمیایی گفته می شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری مغز شود. مثل حالت سرخوشی و لذت، خواب ... مواد مخدر - ویکی‌پدیا https://fa.wikipedia.org/wiki/مخدر‎Cachedبرای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است. ... تغییراتی که بر اثر مصرف مواد مخدر در مغز انسان به وجود می‌آید ممکن است پایدار و بلند مدت باشد و ... چراکه در هر دوی این بیماری هافعالیت عادی و سالم یکی از اندام‌های بدن مختل شده و پیآمدهای ... دریافت فایل مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن - پرداخت و دانلود آنی shabrangc.rozblog.com/post/691‎Cachedلحظات خوشی را برای شما آرزومندیممحقق گرامی،شما با جستجوی مقاله مواد مخدر و اثرات آن بر بدن وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله مواد…,دریافت فایل مقاله مواد ... مواد مخدر و بررسی آثار آن بر بدن انسان - آفتاب www.aftabir.com/.../مواد-مخدر-و-بررسی-آثار-آن-بر-بدن-انسان‎Cached Similar15 آوریل 2008 ... مواد مخدر و بررسی آثار آن بر بدن انسان. ... اثر مواد مخدر بر گیرنده های گروه سوم سبب کاهش احساس درد میشود. حدود بیست وپنج .... دانلود مقاله افزودن به ... مواد مخدر و ضرر های آن mokhader5.mihanblog.com/‎Cached Similar7 ا کتبر 2012 ... اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است .... طول می کشد تا اثرات آن ظاهر شود و به مدت طولانى تر در بدن باقى می ماند ..... فعالیت‌های‌ فوِق برنامه‌ شامل‌: برگزاری‌ مسابقات‌ ورزشی‌، مقاله نویسی‌، عکاسی‌، ...