خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان

قسمتهایی از متن:

آفت نظام آموزشی

درمان تو درخود تو است، تو بدان بصیرت نداری.

درد تو نیز از خود توست، تو بر آن آگاهی نداری.

تو آن کتاب مبینی هستی که به یاری حروف اندک آن، راز‌های نهفته آشکار می‌شود، آیا گمان، می کنی که تو همین جسم کوچک هستی؟ و حال آنکه از «جهان بزرگ» درک تاب وجود تو مندرج است.

«امام علی(ع)»

از مهمترین آفتهای نظام‌های آموزشی جهانی و من جمله کشور ما افت تحصیلی است که همه ساله به صورت های گوناگون تعداد بسیاری از استعدادهای بالقوة انسانی و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانیهای فردی و اجتماعی را بر جای می‌گذارد، هرچند پاره ای از موارد افت تحصیل در بعضی از رشته‌های خاص بیشتر مشاهده می‌شود ولی می‌توان علل آن راتقریباً یکسان دانست: از جمله افت بر اثر قصور در اعمال و روش های مناسب آموزشی و پرورشی توسط نظام آموزش و پرورش،معلمان، خانواده، … .

بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت و ترقی جوامع پیشرفته نشان می‌دهد که همة این کشورها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار بوده‌اند. این نهاد از یک سو با کودکان و نوجوانانو جوانان خلاق، مبتکر و مستعد واز طرف دیگر با طیف
گسترده ای از مردم به عنوان خانواده یا اولیای دانش‌آموزان در ارتباط است و تعلیمات وآموزش‌های خود را چه مثبت و چه منفی به پیکرة جامعه تزریق می‌کند. ...

...

دانش آموزی که اضطراب امتحان دارد ، در هنگام امتحان به جای آن که وقت و تمرکز خود را صرف پاسخ دادن به سؤالات امتحان کند ، با افکار نامربوط و ناخواسته ای که در آن هنگام در مورد امتحان و پیامدهای منفی آن گریبانگیرش شده ، سروکله می زند ، مثلاً :“من این سؤال را بلد نیستم ، حتماً سؤال بعدی را نیز بلد نخواهم بود و نتیجه این می شود که نمره پایین تر می آورم . چطور آن نمره را به پدر و مادر یا دیگر اقوام نشان دهم ؟ چگونه طعنه و پرخاش آن ها را تحمل کنم ؟ در این امتحانات تجدید می شوم و در امتحانات دیگر نیز همین طور . بالاخره مردود می شوم .مردودکه شدم چکارکنم ؟

باید اضافه کرد افرادی که دارای اضطراب امتحان اند معمولاً نه فقط در موقعیت امتحان ، بلکه در دیگر مواقع و موقعیت ها نیز ممکن است دچار اضطراب شده ، حالات فوق را نشان دهند که می توان آن ها را به صورت زیر برشمرد :

1- هنگام مطالعه و آماده شدن برای امتحان

2- شب قبل از امتحان و صبح روز امتحان

3- هنگام حرکت به طرف محل امتحان و ورود به جلسه

4- هنگام شروع امتحان ، در حین امتحان و پس از آن .

5- زمان انتظار برای اخذ جواب امتحان

6- هنگام گفت و گو درباره امتحان

علل اضطراب امتحان

الف ) عوامل فردی و شخصیتی

1-اضطراب عمومی

مطالعات نشان داده است افرادی که اضطرا ب امتحان دارند ، این اضطراب خود معلول اضطراب کلی و عمومی است که بر وجود آنان حتکم است و حال در موقعیت امتحان که زمینه فراهم شده است خود را نشان می دهد .

2- عزت نفس

افراد دارای عزت بالا توانایی برخورد شایسته با امتحان و مشکلات آن را در خود می بینند ، تحت تاثیر تغییرات محیط قرار نمی گیرند وبه توانایی های خویش اطمینان دارند .

3- هوش

بین هوش و اضطراب امتحان رابطه معنادار وجود دارد . کودکان با سطح هوشی مختلف از نظر تجربه اضطراب امتحان متفاوتند . کودکان دارای بهره هوشی متوسط در مقایسه با کودکان دارای بهره هوشی بالا و پایین از اضطراب ناتوان کننده ای رنج می برند.

4- ارزیابی شناختی

تصویر ذهنی و ارزیابی شناختی هر فرد با موفقیت و شکست او رابطه دارد . به نظر می رسد که افراد خوش بین در زندگی و تحصیلات خود موفقیت بیشتری کسب می کنند . هنگامی که شخص امتحان می دهد داشتن احساس و تفکر مثبت و خوش بینانه می تواند موجب موفقیت او شود .



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان

[PDF] عنوان تحقیق: افت تحصیلی https://upload.wikimedia.org/.../روش_های_پیشگیری_از_افت_تصیلی.pdf‎Cached Similarم از همه شهیدان هشت سال دفاع مقدس واگر این تحقیق قابل اجر ومزد اخروی در پیشگاه خداون ...... تحقیق. منظور. از افت تحصیلی کاهش عملکرد تحصیلی ودرسی دانش آموز از سطحی ... علل یک مشکل به ویژه مشکالت انسانی واجتماعی تنها نمی توان به یک علّ. تحقیق درباره افت تحصیلی و راه های مقابله با آن www.asemankafinet.ir/.../تحقیق-درباره-افت-تحصیلی-و-راه-های-مقابله-با-آن.aspx‎Cached Similarدر این مقاله نیز سعی گردیده که با تجمیع آن دسته از راهکارهای آموزشی که زمینه کم ... مشاهده این گونه افت وخیز ها در عملکرد تحصیلی دانش آموزان ، ما را به بررسی علل ان ... تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان ceroo.cero.ir/product-353307-تحقیق-علل-افت-تحصیلی-دانش-آموزان.aspx‎Cachedتحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان دسته: پژوهش بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 341 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 160. تحقیق علل افت تحصیلی دانش ... افت تحصیلی دانش آموزان - آفتاب www.aftabir.com/articles/.../افت-تحصیلی-دانش-آموزان‎Cached Similar5 مه 2010 ... منظور از افت تحصیلی « کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموز از سطح ... علل گوناگونی ، زمینه ساز افت تحصیلی و احیاناً توقف در یک پایه تحصیلی می شوند . ... این دسته بندی فقط برای سهولت مطالعه و تحقیق می باشد که در زیر به ... بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر خرم آباد در درس ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=114386‎Cachedتحقیق حاضر در زمینه بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر خرم آباد در درس ریاضی می باشد. در این تحقیق جامعه آماری عبارت است از الف) کل دانش آموزان ... بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع تحصیلی متوسطه | داک ... dockade.com/457/بررسی-علل-افت-تحصیلی-دانش-آموزان-در-مقط/‎Cachedداک کده تحقیق بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع تحصیلی متوسطه را در قالب فایل ورد (Doc) و در ۲۵ صفحه به صورت آماده و رایگان در اختیار کاریر عزیز ... Motivation دلایل افت تحصیلی دانش آموزان و روشهای ایجاد انگیزه و ... www.zibaweb.com/Motivation.htm‎Cached Similarمقاله در مورد افت تحصیلی. ... افت تحصیلی،دلایل افت تحصیلی،علاقمندی،دانش ... افت تحصیلی کاهش نسبی فعالیت درسی و مطالعه یک دانش آموز در یک دوره نسبی در ... تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی bankmaghaleh.ir/تحقیق-علل-افت-تحصیلی-دانش-آموزان-مقطع-ر/‎Cachedیکی ازمباحث مطرح در محافل آموزش و پرورش در حال حاضر، افت تحصیلی دانش آموزان می باشد، اما این معضل چرا و چگونه شکل گرفته است؟ یکی از مسائل و مشکلات اساسی ... افت تحصیلی - دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده ... www.dociran.com/مقالات_رایگان_دانشجویی/...و.../6125.aspx‎Cached Similar8 نوامبر 2010 ... در این مقاله فقط تأثیر عوامل آموزشی بر افت تحصیل مورد بررسی قرار می ..... زهره احمدی علل عمده در افت تحصیلی دانش آموزان را این گونه بر می شمرد :. تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان – تحقیق دانلود dlkadest.ir/dlarticle1239.html‎Cached3 دسامبر 2016 ... تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان. ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول ...