خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان

بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم آرد و نان

قسمتهایی از متن:

چکیده

یکی از چالشهای نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت غذایی است. نگاهی گذرا به روند واردات مواد غذایی از جمله گندم، تصویر نگران کننده ای از امنیت غذایی نزدیک به 70 میلیون نفر جمعیت حاضر را ارائه می کند. بنابراین مسلم می گردد که کاهش ضایعات به طور کاملاً مستقیم با امنیت غذایی به عنوان یکی از سیاستهای کلان نظام در برنامه های توسعه مرتبط است. سالانه مبلغ کلانی ارز صرف واردات گندم می شود. از سویی شواهد حاکی از آن است که ضایعات گندم و نان در کشور ما بسیار زیاد است و گاهی در کلیه مراحل، از کاشت گندم تا مصرف نان، تا 30 درصد می رسد. در این بین عوامل متعددی در افزایش و یا کاهش این میزان دخیل هستند. به طور قطع از دسته عوامل تأثیرگذار در کاهش ضایعات گندم و نان عوامل اجتماعی و فرهنگی می باشند. در این مقاله عوامل مزبور در سه مرحله تولید گندم، تبدیل آن به آرد و مصرف نان مورد بررسی قرار می گیرد. روش تحقیق، علی- ارتباطی و منبع اصلی جمع آوری اطلاعات لازم، سه پرسشنامه مخصوص گندمکاران، نانوایان و مصرف کنندگان و جامعه آماری تحقیق نیز سه قشر مذکور در استانهای تهران، خوزستان، کرمانشاه و گلستان هستند. ..

..

نانوایان

- از آنجائیکه میزان رضایت شغلی 32 درصد از نانوایان درحد کم و 42 درصد در حد متوسط برآورد شده است و بر اساس اطلاعات موجود رضایت شغلی در کاهش ضایعات توسط نانوا تأثیر گذار است، لذا دست‌اندرکاران امر کاهش ضایعات باید مؤلفه‌های مرتبط با رضایت شغلی را موردنظر قرار دهند و جهت افزایش رضایت شغلی نانواها در حد مقدورات همت گمارند.

- هشتاد درصد از نانواهای مورد بررسی، بهترین راه کاهش ضایعات نان را افزایش کیفیت آرد می‌دانند و معتقدند که کیفیت آردهای تحویلی، نوبت به نوبت متفاوت است لذا به دست‌اندرکاران تهیة آرد، متخصصان تغذیه و تأمین‌کنندگان گندم توصیه می‌شود با روش تفکر سیستمی، مشکل کیفیت آرد را حل کنند.

- هشتاد و شش درصد از نانوایان بر این باورند که اگر کارگر نانوایی معتقد باشد که باید به نان به عنوان یک نعمت الهی نگریست و حرمت آنرا پاس داشت این اعتقاد خود باعث می‌گردد که آن فرد در امر کاهش ضایعات کوشا باشد. بنابراین توصیه می‌گردد از طریق شیوه‌های مطلوب آموزشی اینگونه اعتقادات مؤثر، در نانوایان تقویت و تثبیت شود.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان

مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - سیستم همکاری در فروش فایل ... filemarket20.cero.ir/product-353308-مقاله-علل-موثر-بر-کاهش-ضایعات-آرد-و-نان.aspx‎Cachedبررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم آرد و نان. دانلود مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - فایلهای مفید cero1.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-علل-موثر-بر-کاهش-ضایعات-آرد-و-نان‎Cached7 نوامبر 2016 ... مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان. دانلود مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان. بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم ... مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - دانشجو فور یو daneshjo4u.blogsky.com/.../مقاله-علل-موثر-بر-کاهش-ضایعات-آرد-و-نان‎Cached8 نوامبر 2016 ... مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - دانشجو فور یو - مرکز دانلود پایان نامه , پروژه,تحقیق,مقالات و........ - دانشجو فور یو. مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان fileha.nahrblog.com/Post/11‎Cached7 نوامبر 2016 ... مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان. دانلود مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان. بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم ... دریافت فایل مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - پرداخت khodkareghermez.rozblog.com/.../دریافت-فایل-مقاله-علل-موثر-بر-کاهش-ضایعات-آرد-و-نان---پرداخت.html‎Cached2 روز پیش ... مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم آرد و نان, در اولین . .. کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن ... مقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم آرد و نان www.civilica.com/Paper-SNRLP01-SNRLP01_006=بررسی-عوامل-اجتماعی-و-فرهنگی-مؤثر-بر-کاهش-ضایعات-گندم-آرد-و-نان.html‎Cached Similarمقاله بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر کاهش ضایعات گندم آرد و نان, در اولین همایش روشهای پیشگیری از اتلاف منابع ملی (01st Symposium of National ... خرید آنلاین مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - ساخت وبلاگ hesamrayanie.aslblog.ir/post/1153‎Cached5 روز پیش ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... دریافت فایل مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان - پرداخت و دانلود ... filemt.rzb.fablog.in/post625463.html‎Cachedمحقق گرامی،شما با جستجوی مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله علل موثر بر کاهش ضایعات آرد و نان)شما را در رسیدن به ... [PDF] ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﺿﺎﯾﻌﺎت آرد و ﻧﺎن در ﻧﺎﻧﻮاﯾﯽ ﻫﺎی ﻣﺸﻬﺪ - Sid www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/21113850207.pdf‎Cached Similarر ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﮐﺎﻫﺶ ﺿﺎﯾﻌﺎت ﮔﻨﺪم، آرد و ﻧﺎن .... ﻧﺘﺎﯾﺞ و ﺑﺤﺚ. رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن از ﻧﺎن ﻧﺎﻧﻮاﯾﯽ. ﻫﺎ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻣﺎر ﺑﺪﺳﺖ از رﺿﺎ. ﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن از ﻧﺎﻧﻮاﯾﯽ ﻫﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ رﺿﺎﯾﺖ ﺧﻮد. نگرش گندم‌کاران، نانوایان و مصرف‌کنندگان نسبت به عوامل موثر بر ... https://journals.ut.ac.ir/article_19887.html‎Cachedنگرش نانوایان به نان نیز از عوامل دخیل در افزایش یا کاهش ضایعات نان محسوب می‌شود. ... اصل مقاله (141 K) ... است بررسی نگرش کنشگران تولید گندم، تولید نان و مصرف آن و عوامل فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند بر ضایعات گندم، آرد و نان موثر باشد.